روشن شدن شعله های امید در دل روستاییان/میاندوآب، نخستین شهر سبز آذربایجان غربی
۰۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۱۱
شناسه : 295849
8
میاندوآب، نخستین شهر سبز استان بوده و رتبه نخست گازرسانی به روستاها در سطح استان را دارد و در هفته  دولت امسال نیز با افتتاح پروژه های گازرسانی شاهد بهره مندی ۱۰۰ درصدی روستاهای شهرستان از نعمت گاز خواهیم بود.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، دسترسی آسان مردم به خدمات مختلف از نعمت آب، برق، گاز و تلفن، یکی از موضوعاتی است که دولت ها در راستای تحقق آن نقش اصلی را داشته و باید اقدامات لازم را انجام دهند تا زمینه ساز رشد و توسعه مناطق شده و از سوی دیگر عدالت را نیز برقرار سازند.

گسترش شبکه گاز و رساندن گاز به نقاط مختلف شهری و روستایی، یکی از ارکان عدالت در خدمت رسانی به شمار می یرود که این امر در توسعه مناطق محروم شهری و روستاها و همچنین کاهش دغدغه‌های روستاییان و حتی افزایش شاخص سلامت در مناطق محروم موثر است.

یکی از دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی نیز بحث توسعه گازرسانی به مناطق مختلف کشور از جمله مناطق محروم و کم برخوردار بوده که در این راستا با همت نظام و مسئولین در سال‌های گذشته انتقال گاز از مناطق جنوبی کشور توسط خطوط انتقال سراسر به اقصی نقاط کشور از جمله آذربایجان غربی و میاندوآب بستر استفاده از گاز برای مردم در این منطقه را فراهم کرده است.

شهرستان میاندوآب نیز به عنوان مهم ترین و بزرگترین شهرستان در جنوب آذربایجان غربی از این قاعده مستثنی نبوده و ساکنان در مناطق شهری و روستایی این شهرستان که اخیرا بخشی های مرحمت آباد و باروق آن به شهرستان تبدیل شده اند، از نعمت گاز برخوردار شده اند تا این شهرستان به عنوان نخستین شهرسبز استان آذربایجان غربی لقب گیرد.

برخورداری ۱۰۰ درصدی جمعیت روستایی میاندوآب از نعمت گاز

در این زمینه فرماندار میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به تکمیل پروژه های گازرسانی روستایی در این شهرستان در هفته دولت امسال، گفت: امسال به مناسبت هفته دولت،  ۴۸ طرح عمرانی و خدماتی با اعتباری بالغ بر ۳۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در شهرستان میاندوآب به بهره‌برداری می‌رسد.

حسام شیرازه‌محبت افزود: در هفته  دولت امسال سه پروژه گازرسانی به روستاها انجام می گیرد که با افتتاح این پروژه ها شاهد بهره مندی ۱۰۰ درصدی روستاهای شهرستان از نعمت گاز و پوشش ۱۰۰ درصدی  مناطق شهری را شاهد خواهیم بود.

میاندوآب، نخستین شهر سبز استان لقب گرفت

رئیس اداره گاز میاندوآب نیز اخیرا در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه ۹۹.۵ درصد خانوارهای میاندوآب از نعمت گاز برخوردار هستند، اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری این شهرستان شامل شهرهای میاندوآب، چهاربرج، باروق و بکتاش از نعمت گازطبیعی برخوردار هستند.

بهرام کاظمی افزود: همچنین از ۱۹۲ روستای میاندوآب، چهاربرج و باروق‌ نیز ۱۶۵ روستا گازدار است که با این اوصاف ۹۸ درصد جمعیت خانوار روستایی نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه میاندوآب، نخستین شهر سبز استان بوده و رتبه نخست گازرسانی به روستاها در سطح استان را دارد گفت: در هفته دولت امسال نیز بهره برداری از طرح گازرسانی به دو روستای باقیمانده در میاندوآب شامل “دلیک‌داش” و “شیرین‌آب” از توابع بخش مرکزی با ۲۳۲ خانوار آغاز می‌شود.

رییس اداره گاز میاندوآب با بیان اینکه حدود ۸۳۲ خانوار شامل ۳۰ روستا در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر باروق فاقد گاز هستند، گفت: در این زمینه مطالعات لازم انجام شده و با توجه به اینکه هزینه گازرسانی و انشعاب در این روستاها به ازای هر خانوار سه برابر هزینه انشعاب برای یک منطقه عادی است، بنابراین منتظر موافقت‌ از سوی مراجع بالادستی هستیم تا مرحله پیمان‌سپاری به منظور گازرسانی به این روستاها نیز انجام گیرد.

قطعا برخورداری شهرها و روستاها از نعمت گاز طبیعی علاوه بر اینکه زمینه ایجاد عدالت اجتماعی و استفاده مناطق محروم از این نعمت خدادادی و امیدآفرینی در مردم را فراهم می سازد، بلکه قدم های بلندی نیز برای جهش تولید بخش‌های مختلف مرتبط برداشته می شود که  در نهایت منجر به توسعه همه‌جانبه می شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.