روستاهای میاندوآب از مشکل آب شرب رنج می برند/ دعواهای سیاسی و جناحی و گروهی، میاندوآب را رنج می دهد
۰۹ تیر ۱۳۹۹ - ۹:۴۰
شناسه : 288948
4

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی گفت: میاندوآب قطب و شهر کشاورزی است ولی اکنون در روستاها که کارشان کشاورزی است، مشکل آب داریم و روستاهای میاندوآب از مشکل آب شرب رنج می برند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، شورای اداری شهرستان میاندوآب امروز با حضور مسئولان شهرستان و نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

در این جلسه نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم به مردم خدمت کنیم، گفت:بنده آدم خستگی ناپذیر هستم و هر کسی بخواهد در این شهر کار کند باید تلاش کند و به دور از حاشیه سازی تنها به دنبال خدمت به مردم باشد.

مهدی عیسی زاده با تاکید بر اینکه دوران انتخابات تمام شده است، افزود: انتخابات تمام شد و بنده نیز در همان روز انتخابات را تمام کردم و الان زمان کار و تلاش است.

وی با اشاره به اینکه با ابتکار و خلاقیت می‌شود مسیرها را گشود، اظهار کرد: باید در مقابل فشار اقتصادی دشمنان و مشکلات موجود مانند دوران جنگ و هشت سال دفاع مقدس دست به دست هم دهیم و با امکاناتی که داریم برای مردم تلاش و کار کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان و مدیران باید ابتکار به خرج داده و تنها منتظر پول و بودجه نباشند، تصریح کرد: اگر قرار است تنها با بودجه و پول کار کرد؛ پس آنوقت شما چه کاره هستید؟ چرا که همه می توانند در آن شرایط کار کنند.

عیسی زاده در ادامه به مشکل آب در این شهرستان اشاره کرد و با بیان اینکه میاندوآب قطب و شهر کشاورزی است، افزود: ما 600 میلیون متر مکعب آب داریم که 400 میلیون متر مکعب آن را دو دستی و بدون اعتراض تقدیم تبریز کرده اند و اکنون در روستاها که کارشان کشاورزی است، مشکل آب داریم.

وی با اشاره به اینکه 30هزار نفر از باروق به تهران مهاجرت کرده اند،گفت: از یک طرف به مردم می‌گوییم به شهرها مهاجرت نکنید و از طرف دیگر چاههای آب را پر می کنند و نهرهای سنتی را از بین برده و منابع طبیعی نیز به گونه ای دیگر عمل می کند که در واقع غیرمستقیم می گوییم که کوچ کنید.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید با اقدامات خود مردم را بدبین کرد، افزود: دو روز طول می کشد تا آب به روستاهای پایین دست چهاربرج شود و نتیجه این می شود که کشاورز میلیاردها تومان خسارت می بیند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مدیران باید خودشان پای کار بیایندو مشکلات مردم را پیگیری و حل نمایند، تصریح کرد: در نتیجه این موضوع است که دانشکده پرستاری و بیمارستان 140 تختخوابی و مشکل مساکن مهر و… را توانسته ایم پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه روستاهای میاندوآب از مشکل آب شرب رنج می برند، افزود: این مردم در 41 سال گذشته و در همه حال و در محاصره اقتصادی و مشکلات همواره پشتیبان انقلاب و نظام بوده اند و همه کم و کاستی ها را تحمل کرده اند و لذا وظیفه داریم به مشکلات آنها رسیدگی کنیم.

عیسی زاده هم چنین با تاکید بر اینکه کارها را باید با برنامه ریزی، هدایت پیگیری و نظارت به پیش برد، افزود: باید اصول فنی در پروژه ها بویژه در طرح هادی روستایی رعایت شود و بگونه ای نباشد که به بیت المال خیانت کنیم.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید روند سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذار تسهیل شود، گفت: در آذربایجان شرقی سه روزه پروانه یک واحد صنعتی صادر می‌شود ولی متاسفانه اینجا پروسه اداری مردم را رنج می دهد که باید به آن رسیدگی شود.

وی به مشکل بیکاری جوانان میاندوآبی اشاره و اظهار کرد: هفت هزار جوان بیکار در میاندوآب داریم که با یک برنامه ریزی مناسب و طرح هایی مانند گلخانه ای در یک سال برای ۵ هزار نفر اشتغالزایی کرد.

عیسی زاده با بیان اینکه صنایع پایین دست پتروشیمی نیز میتواند زمینه ساز اشتغال در شهرستان باشد، افزود: 140 نفر معلم غیربومی در میاندوآب داریم و در آزمون استخدامی آموزش و پرورش زمینه سازی برای جذب نیروی بومی می کنیم.

وی به پتروشیمی میاندوآب نیز اشاره کرد و گفت: پذیرفتنی نیست که پتروشیمی به نام میاندوآب باشد ولی به کام استانهای دیگر، حتی مدیرعامل پتروشیمی نیز باید میاندوآبی باشد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هم چنین با اشاره به اینکه بیکاری یکی از عوامل اصلی طلاق و آسیب های اجتماعی است، افزود: مسائل فرهنگی و اجتماعی از دغدغه های جدی مقام معظم رهبری است و در کمیسیون اجتماعی قطعا دغدغه های ایشان را پیگیری خواهیم کرد.

عیسی زاده هم چنین بیان اینکه بنده خود وکیل و نماینده مردم هستم و نماینده ای ندارم، تصریح کرد:به قهرمانی هم گفتم که بمان و کار کن و با استاندار حرف بزن و اکنون نیز تا جایی که مسئولین کار کنند در خدمتشان هستم ولی اگر مسئولی به مردم خدمت نکند با وی مماشات نداریم

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی افزود: هرکس در راستای فرامین مقام معظم رهبری حرکت کند، با او همراه خواهیم بود و تلاش خواهیم کرد.

وی در پایان با بیان اینکه محور امورات اجرایی در شهرستان، فرماندار است و از وی پشتیبانی می کند، گفت: پتانسیل های موجود در میاندوآب مانند گردشگری می تواند زمینه ساز توسعه و پیشرفت میاندوآب باشد.

دعواهای سیاسی و جناحی و گروهی، میاندوآب را رنج می دهد

سرپرست فرمانداری میاندوآب نیز در این جلسه در سخنانی اظهار کرد: منافع و مسائل شهرستان اولویت اول کاری ما خواهد بود، از مدیران انتظار میرود با شناسایی، تقویت و تشویق نیروهای کارآمد نسبت به ایجاد فضای شایسته سالاری در ادارات اقدام نمایند.

حسام شیرازه محبت با تاکید بر تکریم ارباب رجوع در ادارات، گفت: مراجعه مردم و بررسی شکایات بیانگر نارضایتی اکثر مردم از سیستم اداری می باشد، مردم ازمسئولان انتظار تکریم، جدیت در پیگیری و حل مشکلات و حصول نتیجه دارند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بحث دعواهای سیاسی و قبیله گرایی، جناحی و گروهی در شهرستان پررنگ است، اظهار کرد: از مدیران می خواهم با اتکاء به رهنمودهای مقام معظم رهبری در اجرای سیاست های کلی نظام و برنامه های دولت با سنجیدن تمام زوایا و پرهیز از هرگونه رفتار احساسی تلاش نمایند.

سرپرست فرمانداری میاندوآب با بیان اینکه نباید وارد بازیهای سیاسی شویم که طراحش شبکه های معاند و رسانه های بیگانه هستند، تصریح کرد: رسانه های معاند خوراک خبری خود را از شبکه های اجتماعی خود ما می گیرند و با نمایش و بزرگنمایی مشکلات سعی در تغییر ذهنیت مردم نسبت به نظام داشته و دنبال رواج بی اعتمادی و ترویج نا امیدی هستند.

وی با اشاره به اینکه باید کمبود منابع اقتصادی را با تدبیر و تلاش جبران کرد، گفت: تقویت فضای همبستگی و گفتمان سبب پیشبرد کارها شده و اختلاف نظر باعث فدای منافع جمعی به منفعت شخصی خواهد شد.

شیرازه محبت با تاکید بر امید آفرینی در جامعه، اظهار کرد: در صحبتهای مقام معظم رهبری همیشه امید به آینده، امید به نسل جوان و امید به آینده اقتصادی کشور مطرح می شود، لازمه ایجاد امید در جامعه اعتماد سازی و ارائه گزارش واقعی عملکرد است و لذا مسئولان هر عملکردی که دارید به اطلاع مردم برسانید تا جلب اعتماد شود.

سرپرست فرمانداری میاندوآب به بیانیه گام دوم انقلاب نیز اشاره و تصریح کرد: بحث گام دوم انقلاب، بیانیه ساده ای نبود، وقتی نظام وارد چهل سالگی می شود برای حفظ درخت تنومند انقلاب قطعا سیاستهایی نظام مند و کارشناسی شده از سوی مقام معظم رهبری درنظر گرفته شده است، بر همین اساس بیانیه گام دوم انقلاب باید سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد.

وی در پایان گفت: از اعضای شورای اداری شهرستان میاندوآب انتظار دارم در میان مردم حضور داشته و توجه ویژه ای به محرومین و اقشار حاشیه نشین داشته باشند، در تکریم خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران بکوشند و با برنامه ریزی، نظارت، پیگیری و هدایت نیروها در پیشرفت و توسعه شهرستان در زمینه های تولید، صنعت و کشاورزی شوند.

کرونا هنوز تمام نشده است

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا در شهرستان، گفت: از مردم تقاضا داریم مبارزه با ویروس کرونا را جدی گرفته و با رعایت نکات بهداشتی، فاصله گذاری هوشمند و پروتکل های بهداشتی از انتشار و ابتلا به این ویروس جلوگیری نموده و زنجیره انتقال آن را متوقف نماییم.

سهراب حیدری با بیان اینکه کرونا هنوز تمام نشده و با قدرت به جولان خود ادامه می دهد؛ گفت: تصور و ذهنیت اینکه کرونا تمام شده، اشتباه است و مردم هم چنان باید آن را جدی گرفته و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی افزود: برگزاری هرنوع مراسم (عروسی، ترحیم، تولد و …) که موجب تجمع عمومی یا خصوصی و افزایش تماس و مواجهات تنفسی می گردد ممنوع بوده ودر صورت عدم رعایت، برخورد جدی و قانونی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.