روزی به نام پدر، تکیه گاهی برای تمام روزها/روز پدر فرصتی برای  قدردانی از اسوه های صبر و تلاش است
۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۰۳
شناسه : 298878
6
پدر ستون خانواده، تبلور عطوفت مردانه و سپر آتش قیامت بوده و او را پایه هایی از اعتماد و حمایت برای اعضای یک خانواده می دانند و  طبق فرمایش پیامبر اکرم(ص)، پدر مسئول است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، امروز ۱۳ رجب؛ سالروز ولادت باسعادت حضرت امیرالمومنین(ع) است، روزی که به پاس قدردانی از زحمات و تلاش های پدران و مردان جامعه به نام روز پدر و مرد نامگذاری شده و روزی است برای بزرگداشت پدرها، پدر بودن، و بیشتر شدن پیوند عاطفی میان پدران و فرزندان.

پدر خانواده در زندگی از نقش ویژه و مهمی برخوردار بوده و در واقع  پدرمحور زندگی است و تأمین معاش خانواده برعهده پدر خانواده هست و به همین خاطر احترام ویژه‌ای باید به پدران داشته باشیم.

از سوی دیگر نامگذاری ۱۳ رجب، سالروز ولادت باسعادت حضرت امیرالمومنین(ع) به نام روز پدر، نشان دهنده جایگاه مهم پدران است که اگر پدران جامعه امروزی از زندگی حضرت علی(ع) الگوبرداری کنند و روش زندگی آن امام را در زندگی خود پیاده کنند زندگی سرشار از موفقیتی خواهند داشت.

وظیفه مومنین احترام و تکریم پدر و مادر است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در این زمینه می گوید: ۱۳رجب بعنوان روز پدر در کشور نامگذاری شده که بهترین روز برای این مسئله انتخاب شده است چرا که پیامبر گرامی اسلام(ص)، خود و علی ابن ابی طالب(ع) را پدران امت معرفی کرده اند و فرموده اند که هرکس ما را انکار کند و نشناسد خداوند را نشناخته است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود : پدر و مادر در زندگی انسان شبیه و مانندی ندارد، افزود: احترام به پدر و مادر از احکام بین المللی اسلام است و وظیفه مومنین احترام و تکریم پدر و مادر است.

وی تأکید کرد: روز ۱۳ رجب و روز پدر بهانه ای است که به انسان یادآوری نماید تا پدر و مادر خود را فراموش نکرده به آن ها سر زده و مشکلات آن ها حل و فصل کند چرا که خداوند به انسان اجازه نداده است که در مقابل هیچکس مگر در مقابل پدر و مادر خود را کوچک و ذلیل کند.

پدر، ستون خانواده

حجت الاسلام عادل نجفیان نیز در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، گفت: حضرت علی(ع) کسی هستند که ولادت و شهادت ایشان در خانه خدا بوده و تربیت یافته خانه وحی بودند و پیامبر اکرم(ص) در مورد امیرالمومنین(ع) می فرمایند که من و علی(ع) پدر امت هستیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب افزود: امام علی(ع) معدن خوبی هاست و ویژگی ها و فضائل امیرالمومنین، امام علی(ع) آنچنان عظیم و گسترده است که در باب آن کتاب ها نوشته شده است.

وی اظهار کرد: جایگاه و منزلت پدر در نزد پروردگار متعال بی همتا است؛ تا جایی که پیامبر گرامی اسلام(ص) در این باره می فرمایند، پدر میان بهشت است اگر خواهی آن را نگهدار و اگر خواهی آن را ضایع دار.

نجفیان با بیان اینکه تکریم والدین در هر زمانی بر انسان واجب است، تصریح کرد: مسئله تکریم والدین و اطاعت از پدر، مسئله ای مهم است که در اسلام همواره مورد تاکید قرار داشته است و درمکتب اسلام و در حکمت قرآنی، پروردگار متعال از فرزندان می خواهد تا از پدر و مادر اطاعت داشته و در همه حال احترام  و تواضع پیشه کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب با اشاره به اینکه پدر ستون خانواده، تبلور عطوفت مردانه و سپر آتش قیامت است، اظهار کرد: پدر را پایه هایی از اعتماد و حمایت برای اعضای یک خانواده می دانند و  طبق فرمایش پیامبر اکرم(ص)، پدر مسئول است.

پدران اسوه های صبر و تلاش و کوشش

خیری کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با بیان اینکه پدران اسوه های صبر و تلاش و کوشش هستند، گفت: پدر پایه و ستون خانواده است که همواره در تلاش و کوشش است.

این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه قرآن کریم بر لزوم تکریم پدر و مادر بارها تاکید کرده است، افزود: تکریم به پدر و مادر از جایگاه بسیار بلندی برخوردار بوده و در واقع یکی از مهم ترین اصول اخلاقی در اسلام است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نامگذاری ۱۳ رجب، سالروز ولادت امام خوبی ها، اتفاق و تقارن مبارکی است که به نام روز پدر نامگذاری شده است، اظهار کرد: پدران باید امام علی(ع) را الگوی خویش قرار داده و رفتار و کردار آن امام همام را در زندگی خویش به کار گیرند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.