روحانیون به مناطق آسیب پذیر  آذربایجان غربی اعزام می شوند
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
شناسه : 288240
5

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: طبق برنامه تدوین شده در کارگروه فرهنگی و اجتماعی روحانیون با حضور در مناطق آسیب پذیر در کنار مردم خواهد بود.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام محمد داداش زاده امروز در جلسه هم اندیشی پایگاه های  فرهنگی و اجتماعی شهرستان میاندوآب با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی  که در فرمانداری این شهرستان ترتیب یافت با اشاره به اینکه 25 نقطه در استان با آسیبهای اجتماعی دست بگریبانند که جزو سکونتگاههای غیر رسمی نیز هستند، اظهار کرد:سکونتگاههای غیررسمی حاشیه شهرها یکی از مهم ترین مشکلات هستند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: کمبود امکانات در برخی از روستاهای کم برخوردار سبب افزایش مهاجرت به شهرها شده و در اغلب موارد نیز مهاجرین در مکان هایی از شهرها ساکن شده اند که در نهایت موجب شکل گیری سکونتگاه های غیر رسمی می شود.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی همواره در کنار مردم بوده و در طول سالیان نیز انجام وظیفه نموده است و اکنون طبق برنامه تدوین شده در کارگروه فرهنگی و اجتماعی روحانیون با حضور در مناطق آسیب پذیر در کنار مردم خواهد بود.

داداش زاده با تاکید بر کارفرهنگی در این مناطق و با بیان اینکه نخستین قدم در این راستا برپایی نماز جماعات است، اظهار کرد: روحانیون و علمایی که به این مناطق اعزام خواهند شد؛ در کنار برپایی و اقامه نماز جماعت؛ طی تفاهم نامه ای با ادارات ذیربط وظیفه شناسایی مشکلات منطقه و برگزاری کلاس های آموزشی مرتبط را نیز خواهند داشت.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی هم چنین به اقدامات روحانیون در زمان شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: در جریان شیوع کرونا و بسته بودن مساجد، گروههای جهادی و روحانیون در کفن و دفن اجساد، توزیع بسته های معیشتی و ضد عفونی و گندزدایی مناطق مختلف مشارکت داشتند و خدمات این بزرگواران مختص اقامه نماز در مساجد نیست.

همه در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی مسئول هستیم

فرماندار میاندوآب نیز در این جلسه با بیان اینکه همه افراد در راستای مبارزه با آسیب های اجتماعی مسئول بوده و باید احساس وظیفه کنند، گفت:برای مقابله با آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد در مناطق حاشیه نشین و سکونتگاه های غیر رسمی باید همه آحاد مردم و مسئولان احساس وظیفه کنند و در این زمینه نیازمند عزم همگانی برای کاهش آسیب ها هستیم.

مهدی قهرمانی اظهار کرد: طبق برنامه تدوین شده سال گذشته کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان، تعدادی از علما با حضور در مناطق کم برخوردار نسبت به ارائه آموزش های لازم در جهت جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی پرداختند که نتیجه خوبی نیز به همراه داشت.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد به مواد مخدر یکی از دلایل بالا رفتن آمار سرقت و  طلاق است، افزود: افزایش سطح آگاهی بانوان در خانواده ها می تواند نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی  بویژه اعتیاد داشته باشد.

فرماندار میاندوآب با بیان اینکه در مقابل تک تک افراد جامعه مسئولیم و هر نفری که بتوانیم به آغوش جامعه برگردانیم در واقع خانواده ای را از گرفتار شدن به آسیب اجتماعی نجات داده ایم، تصریح کرد: در این راستا باید از تمام ظرفیت های ادارات برای مقابله با آسیب های اجتماعی استفاده می کنیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.