روحانیت در خط مقدم مبارزه با استکبار قرار دارند
۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵
شناسه : 309267
4
رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب: رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب گفت: روحانیت همیشه در کنار مردم بوده و خواهد بود و در خط مقدم مبارزه قرار دارند و در این راستا دشمنان به دنبال تخریب جایگاه روحانیت هستند.
پ
پ

حجت‌الاسلام محمد فیضی نهند در گفت‌وگو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به جایگاه روحانیت مبارزه و انقلابی در اسلام، اظهار کرد: متأسفانه اسلام عزیز طی سال‌ها دستخوش تحریف‌های بسیاری شده؛ لذا مقصود ما از اسلام، به تعبیر حضرت امام (ره)، اسلام ناب محمدی است که بالطبع در تقابل با اسلام زر و زور که متعلق مرفهین بی‌درد جامعه است، قرار می‌گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب با بیان اینکه پرچم‌داران اسلام ناب که روحانیت هستند در خط مقدم مبارزه قرار دارند، افزود: اگر نسبت به این امر کوتاهی شود داعیه‌داران کذایی اسلام، با استفاده از فضای ایجاد شده دین را در خدمت منافع مادی خویش خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ معاصر و قبل از آن هم نقش علمای مبارز بسیار حائز اهمیت بوده است‌، گفت: از مبارزه میرزای شیرازی در نهضت تنباکو گرفته تا نقش شیخ فضل‌الله نوری در نهضت مشروطه و از نهضت جنگل تا قیام فدائیان اسلام، همه باهدف احیاء اسلام واقعی و با سردمداری روحانیت اصیل صورت گرفت و در نهایت منجر به پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری خمینی کبیر شد.

فیضی با اشاره به اینکه مهم‌ترین اصـول در مبارزه بـرای حضرت امام ایـن بـود کـه اولاً و بالذات اسـلام بـدون سیاسـت معنـا و مفهومـی نـدارد، تصریح کرد: در ذهـن امـام چیـزی بـه نام اسـلام و تشـیع جـدای از سیاسـت وجـود خارجی نداشت؛ یعنی اسلام امـام، اسلام سیاسـی اسـت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب با بیان اینکه از نظر امام جلوه اسلـام در عدالـت و برپایی قسـط اسـت و نـه صرفاً نمازخواندن و روزه‌گرفتن، گفت: ازاین‌رو است که امام می‌فرمودند: مگــر خــوارج کــم نمــاز می‌خواندند؟ مگــر کــم روزه می‌گرفتند؟ اینهــا نــکات مهمــی اســت.

وی با اشاره به اینکــه روش امام بــرای تبلیــغ بــر مبنــای فطـرت الهی بـود، افزود: ایــن همــان راه پیامبـر اکـرم (ص) اسـت که بعـد از نـزول آیــات قــرآن روش حضــرت رســول بــرای تبلیــغ اسلــام تکیـه بـر فطـرت الهـی بـود.

فیضی با بیان اینکه چنین روحانیت همیشه در کنار مردم بوده و خواهد بود و در خط مقدم مبارزه قرار دارند، افزود: چون رسالت روحانیت خدمت به دین و مردم است و نمی‌تواند جدای از مردم باشد؛ لذا دشمنان به دنبال تخریب این جایگاه هستند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.