روایت مبارز دوران انقلاب از حال و هوای میاندوآب در ۱۴ خرداد ۶۸/ میاندوآب، همه عزادار روح الله بود
۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
شناسه : 262061
6

یکی از مبارزان انقلابی میاندوآب می گوید: در ۱۴خرداد ۶۸ همه شغل وکسب وکار خود را رها کردند و به صورت خودجوش از مقابل مصلی امام(ره) در قالب کاروان هایی به تهران می رفتند و در میاندوآب نیز مراسمات مختلف برگزار شد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، برجسته ترین و مهم ترین خبر خرداد ۶۸ بود.

این رویداد به قدری غیرمنتظره بود که آحاد ملت و دولتمردان را غافلگیر ساخته و در یک لحظه در سراسر دنیا پخش شد.

ملت ایران بعد از شنیدن این خبر عزادار گشته و همه جا سیاه پوش می شود، یک هفته تعطیل عمومی و ۴۰ روز عزای ملی اعلام می گردد و از هر کوی و برزن صدای عزاداری به گوش می رسد.

در میاندوآب هم مجالس متعدد ترحیم از سوی مردم این شهر، نهادها و ارگان های دولتی برگزار شد و مراتب تالم در جراید منعکس شد.

امام جمعه، فرماندار وقت، فرهنگیان  و مردم این شهر با ارسال پیام های مختلف، همدردی و تسلیت خود را در جراید کشوری ابراز داشتند.

غلامرضا غلام نژاد یکی از مبارزان انقلابی میاندوآب در این باره می گوید: به محض اینکه حضرت امام(ره)بستری شدند، در میاندوآب در بسیاری از خانه ها مراسم دعای توسل برگزار می شد و مردم برای سلامتی امام، دست به دعا برداشته بودند، ولی تقدیر الهی چنین بود که امام از میان ما برود.

این دبیربازنشسته آموزش وپرورش و یکی از باسابقه ترین مبارزان میاندوآبی در دوران ستمشاهی ادامه می دهد: وقتی تلویزیون خبر ارتحال امام را اعلام کرد  وگوینده خبر گفت که “روح خدا به خدا پیوست” مردم دگرگون شدند و پیر و جوان به خیابان ها ریختند و همه جا را پرچم های سیاه زدند و برسروسینه می زند، مراسماتی را نیز در مساجد برگزار می کردند.

وی افزود: در آن روز همه شغل وکسب وکار خود را رها کردند و به صورت خودجوش از مقابل مصلی امام(ره)در قالب کاروان هایی به تهران می رفتند و در میاندوآب نیز مراسمات مختلف برگزار شد.

غلام نژاد به پیام تسلیت آیت الله وحیدی(ره)نیز اشاره می کند ومی گوید: در آن زمان آیت الله وحیدی که در قید حیات بودند ودر قم تشریف داشتند، پیام تسلیتی را برای مردم میاندواب صادر کردند.

وی به انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان رهبر انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: امروز مقام معظم رهبری،ناخدای کشتی انقلاب است واین کشتی را به خوبی هدایت می کنند ومردم هوشیار وبیدار ایران اسلامی نیز پشت سر رهبری هستند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.