رفع مشکلات اقتصادی با یک جو همت…
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۸:۰۰
شناسه : 291922
10

حل مشکلات کشور نیازمند یک جو همت است و شایسته است تا دولتمردان و مسئولان امر با تکیه به توان داخلی و با همت و تلاش و تدبیر، اوضاع اقتصادی کشورمان را بهبود ببخشند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان همواره به دنبال مقابله با انقلاب اسلامی ایران بودند و در این راستا نیز تنها چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شروع به وضع تحریم ها علیه ایران کردند و در آبان ۱۳۵۸ (نوامبر ۱۹۷۹) اولین تحریم ایران با امضای جیمی کارتر، رئیس‌جمهور وقت آمریکا  اجرایی شد.

مرور تاریخ نشان می دهد که  از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ تا به امروز، دولت ها استکباری به سرکردگی آمریکا، سیاست خصمانه خود را در قبال ایران ادامه داده و تحریم هایی را علیه ایران به شکل های گوناگون تعیین کرده و دولت دونالد ترامپ دیوانه رئیس جمهور فعلی آمریکا ، نیز همان سیاست های قبلی را ادامه داده و تحریم هایی را علیه ایران وضع کرده اند، تحریم هایی که همه زمینه ها را شامل شده است.

آمریکا و غرب همواره با تحریم ایران در تلاش بوده اند تا کشور ما را تسلیم کنند ولی  به رغم تلاش های جدی، مستمر و متنوع در تحریم ایران، این ایران اسلامی بود که با تکیه بر توانمندی داخلی و با تلاش و کوشش جوانان و متخصصان و متعهد این مرز و بوم، تحریم ها را خنثی کردند و نمونه آن را می توان در خودکفایی در صنایع مختلف و قدرت دفاعی و موشکی مشاهده کرد.

یکی از زمینه هایی که آمریکا در سال های اخیر بیشتر بروی آن تلاش و برنامه ریزی کرده است، مسئله اقتصادی بوده که سعی کرده است با تحت تاثیر قرار دادن آن، مردم، اقتصاد و معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده و به اهداف خود دست یابد که در این حربه خود نیز ناکام مانده است.

در این زمینه بار‌ها رهبر فرزانه انقلاب به عدم اعتماد به آمریکا و تکیه به توان داخلی به‌عنوان کلید حل مشکلات کشورمان اشاره داشته‌اند و کارشناسان اقتصادی انقلابی  نیز بدان تأکید دارند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیرا نیز در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا دو نکته مهم را بیان کردند و افزودند: کارشناسان برای مشکلات اقتصادی کشور راهکارهای مشترکی دارند بنابراین مشکل، نداشتن یا ندانستن راهکار نیست بلکه نیازمند همت، شجاعت و اهتمام جدی و پیگیری هستیم.

رهبر انقلاب اسلامی نکته دوم خود را به موضوع تحریم‌ها به عنوان یک واقعیت تلخ و جنایت امریکا و شرکای اروپایی بر ضد ملت ایران اختصاص دادند و افزودند: این جنایت سالها است که بر ضد ملت ایران انجام می‌شود اما در سه سال اخیر شدت یافته است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه برای علاج تحریم‌ها دو مسیر «خنثی‌سازی تحریم‌ها و غلبه بر آنها» و «رفع تحریم» وجود دارد، افزودند: البته ما مسیر رفع تحریم را یک بار امتحان و چند سال مذاکره کردیم اما به نتیجه‌ای نرسید.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مسیر غلبه بر تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آنها گفتند: این مسیر ممکن است در ابتدای کار، سختی‌ها و مشکلاتی داشته باشد اما خوش‌عاقبت است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: اگر با تلاش و ابتکار و با سینه سپر کردن در مقابل مشکلات بتوانیم بر تحریم ها غلبه کنیم و طرف مقابل بی‌اثر شدن تحریم‌ها را ببیند، به‌تدریج دست از تحریم برخواهد داشت.

در این بین مهدی عیسی زاده، نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی که ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس را نیز بر عهده دارد با اشاره به دشمنی دشمنان با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، می گوید: ما کشور مستقلی در دنیا هستیم که در مقابل شرق و غرب ایستادگی کردیم و برای این مقاومت هزینه می دهیم ولی با وجود اینکه از جانب دشمنان دچار تحریم هستیم نباید فراموش کنیم در دوران دفاع مقدس به برکت رزمندگان اسلام درمقابل کل دنیا در میدان نبرد ایستادگی کردیم و سربلند بیرون آمدیم و مطمئنا درمقابل این تحریمها نیز موفق و پیروز خواهیم شد.

وی در گفت و گو با خبرگار زرین خبر؛ افزود: مردم ولی نعمت ما بوده و در همه صحنه ها حاضر بوده و حماسه آفرینی کرده اند و همین مردم نیز دولت و مجلس را سر کار آورده اند و در واقع هر چه داریم به برکت مردم است و باید به فکر این مردم بود و مشکلات آنها را برطرف کرد.

عیسی زاده تصریح کرد: فرماندهان در دوران دفاع مقدس مانند شهید باکری ها و همت ها و باقری ها و خرازی ها و شهیدسلیمانى خط مقدم وجب به وجب سرزمین هاى مى گشت تا ایران سربلند و مقتدر بماند و جان خودش فدا کرد تا ملت ایران تحقیر نشود و امروز نیز در جنگ اقتصادی باید از این فرماندهان دوران دفاع مقدس درس گرفته و مانند آنها در صحنه باشیم و مشکلات را حل و قفل ها را بگشاییم.

با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و نظرات کارشناسان، به این نکته می رسیم که حل مشکلات کشور نیازمند یک جو همت است و شایسته است تا دولتمردان و مسئولان امر با تکیه به توان داخلی و با همت و تلاش و تدبیر، اوضاع اقتصادی کشورمان را بهبود ببخشند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.