رفع تصرف ۶۸ هکتار حریم رودخانه‌های آذربایجان غربی
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۴۵
شناسه : 317158
4
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان غربی خبر داد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان غربی گفت: امسال بیش از ۶۸ هکتار تصرفات غیرقانونی و غیرمجاز حریم و بستر رودخانه‌های استان با حکم قضایی آزادسازی شد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، مجید رستگاری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» اظهار کرد: امسال بیش از ۶۸ هکتار تصرفات غیرقانونی و غیرمجاز حریم و بستر رودخانه‌های استان با حکم قضایی آزادسازی شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان با اشاره به اهمیت صیانت از حریم منابع آبی اعلام کرد: امسال ۶۸/۲۵ هکتار تصرفات غیرقانونی حریم و بستر رودخانه‌های این استان با حکم قضایی اعمال قانون شد.

وی افزود: این موارد شامل ساخت‌وساز ویلا، دیوارکشی و تصرف غیرمجاز حریم و بستر رودخانه‌های استان بود که با همکاری مقامات قضایی استان آزادسازی شد.
رستگاری بیان کرد: طی ۱۰ سال گذشته این امر با جدیت بیشتری در برنامه کاری شرکت آب منطقه‌ای استان قرار گرفته و از سال ۱۳۹۲ تاکنون در مجموع ۸۱۵ هکتار در حریم رودخانه‌های این استان با حکم قضایی رفع تصرف شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان غربی تأکید کرد: باتوجه‌به اهمیت زیست‌محیطی و حیاتی رودخانه‌ها، هرگونه دخل و تصرف غیرقانونی در حریم و بستر این منابع آبی ممنوع بوده و متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: بیشترین تصرف غیرقانونی مربوط به رودخانه زرینه‌رود و سیمینه‌رود بوده که اقدام لازم برای رفع تصرف اراضی این محدوده صورت‌گرفته است.

خاطرنشان می‌شود تغییر غیرمجاز کاربری اراضی ملی، باغی و زراعی یکی از دغدغه‌های حال حاضر کشور به‌حساب می‌آید چرا که رابطه مستقیمی با تولید محصولات کشاورزی و به‌تبع آن تأمین مواد غذایی تک‌تک افراد جامعه دارد.

اهمیت فزاینده این موضوع برای مسئولان کشور از دیرباز تاکنون را می‌توان در تصویب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در سال ۱۳۷۴ مشاهده کرد که این مصوبه قانونی باتوجه‌به دغدغه نمایندگان ملت درباره تغییر کاربری اراضی زراعی، باغ‌ها به تصویب رسید و در یکم آبان‌ماه سال ۸۵ نیز مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.