رفع تداخل ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی میاندوآب
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۸:۲۰
شناسه : 302218
2
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اعلام کرد؛

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: از  ۲۰۲ پلاک شهرستان میاندوآب، نقشه تجمیعی ۱۳۴ پلاک   در سطح ۱۵ هزار هکتار رفع تداخلات شده که منجر به صدور اسناد برای اراضی کشاورزی  این پلاک ها می شود.

پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور موضوع رفع تداخلات ناشی از قوانین و مقررات موازی در مستثنیات اشخاص، دولتی و ملی، گفت: در این راستا از  ۲۰۲ پلاک شهرستان میاندوآب، نقشه تجمیعی ۱۳۴ پلاک (روستا) در سطح ۱۵ هزار هکتار رفع تداخلات شده که منجر به صدور اسناد برای اراضی کشاورزی  این پلاک ها می شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: همچنین در راستای حفظ کاربری اراضی کشاورزی از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ مورد بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان توسط این اکیپ، قلع و قمع شده است.

وی اظهار کرد: در این زمینه برای ۶۰ مورد نیز اعلام جرم شده است و از سوی دیگر تشدید نظارت ها موجب شده ساخت و سازهای غیر مجاز در حد قابل توجهی کاهش یابد.

دیانتی با بیان اینکه حیات نسل کنونی و آیندگان مستلزم حفظ امنیت غذایی است، خاطر نشان کرد: تامین این امنیت در گرو صیانت از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب  تصریح کرد: اگر باغ‌های کشاورزی به تفرجگاه تبدیل شود روز به روز شاهد کاهش مساحت زمین‌ها و باغ‌ها بوده و با رشد روزافزون جمعیت، تامین نیازهای غذایی جامعه با مشکل روبرو خواهد شد، بنابراین باید تمام توان خود را در صیانت و حفاظت از اراضی کشاورزی بکار گیریم و امانتدار خوبی برای نسل آینده باشیم.

دیانتی از همه کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی خواست که از هرگونه تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغات از جمله احداث بنا، دیوارکشی، فنس کشی، تفکیک و قطعه بندی، بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی خودداری کنند.

وی اضافه کرد: عدم اجرای قوانین و مقررات قضایی حفظ کاربری اراضی، تخریب ابنیه‌های غیرمجاز و برخورد با متخلفان، موجب ضرر و زیان مالی و ایجاد نارضایتی در بین بهره برداران می شود؛ از این رو بهترین راهکار، اطلاع رسانی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.