رفع تداخلات بیش از ۷۳ درصد اراضی کشاورزی میاندوآب، چهاربرج و باروق
۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
شناسه : 310984
6
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: تداخلات ناشی از اجرای قوانین و مقررات موازی در مستثنیات اشخاص، ملی و دولتی، در ۱۴۷ پلاک از ۲۰۲ پلاک شهرستان‌های میاندوآب، چهاربرج و باروق رفع شد.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به اهمیت صدور اسناد مالکیت تک برگی برای اراضی کشاورزی، گفت: صدور اسناد کشاورزی مستلزم اجرای قانون رفع تداخلات مقررات موازی در اراضی ملی، دولتی و مستثنیات اشخاص و کاداستر است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: در این راستا از ۲۰۲ پلاک شهرستان‌های میاندوآب، چهاربرج و باروق، تاکنون ۱۴۷ پلاک به مساحت کل ۱۶۳ هزار و ۶۷۳ هکتار، مورد بررسی و تأیید کارگروه رفع تداخلات شهرستان قرار گرفته است.

وی گفت: ۲۰ هزار و ۵۵۶ هکتار از اراضی کشاورزی رفع تداخلات شده و در کمیسیون استانی تأیید نهایی شده است که حدود ۷۳ درصد از ۲۰۲ پلاک را شامل می‌شود.

مقدم تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا رفع تداخلات کل پلاک‌های این ۳ شهرستان تا پایان امسال به اتمام برسد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: تفاهم‌نامه منعقده فی‌مابین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور و به‌منظور تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی بهره‌برداران بخش کشاورزی نیز در این شهرستان در دست اجرا بوده و اقدامات لازم در این راستا انجام می‌شود.

وی افزود: در این زمینه نیز تعداد یک هزار و ۸۰ فقره پرونده کشاورزان متقاضی دریافت اسناد تک برگی، به اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان میاندوآب معرفی شده که تاکنون تعداد ۵۴۰ قطعه سند مالکیت تک برگی برای ۶۳۲ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان صادر شده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.