رسوب اعتبارات دهیاری‌ها ضعف محسوب می‌شود
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۴۳
شناسه : 308774
5
سرپرست فرمانداری ویژه میاندوآب: سرپرست فرمانداری ویژه میاندوآب گفت: رسوب اعتبارات اختصاص‌یافته به روستاها در حساب دهیاران و عدم هزینه برای توسعه روستایی نشان از ضعف و ناکارآمدی دهیار دارد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، محمدرضا رضایی امروز در جلسه دهیاران در میاندوآب با تأکید بر اینکه بیت‌المال باید برای خدمت به مردم بکار گرفته شود، اظهار کرد: حیف‌ومیل اعتبار، عدم هزینه‌کرد و یا صرف آن برای اقداماتی غیر از آنچه که قانون‌گذار مشخص کرده، تخلف و خیانت به بیت‌المال است.

سرپرست فرمانداری ویژه میاندوآب با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات اختصاص‌یافته به روستاها در حساب دهیاران رسوب‌کرده و برای توسعه روستایی هزینه نشده است، افزود: رسوب اعتبار دهیاری نشان از ناکارآمدی دهیار بوده و نشانه ضعف محسوب می‌شود.

وی گفت: در برخی از موارد اعتبارات تخصیص‌داده‌شده کفاف جزئی‌ترین پروژه‌های عمرانی را نمی‌دهد؛ ولی باید با مدیریت جهادی ضمن اجرای پروژه از بازگشت و رسوب اعتبار خودداری کرد.

رضایی با اشاره به اینکه دهیار نماینده عالی دولت در روستا است، تصریح کرد: تمام فعالیت باید معطوف به خدمت و جلب رضایت مردم باشد.

سرپرست فرمانداری ویژه میاندوآب اظهار کرد: هدف اصلی دهیاران باید برنامه‌ریزی برای مدیریت اعتبارات و اجرای پروژه‌های عمرانی با استفاده از منابع موجود و جذب مشارکت‌های مردمی باشد.

وی با اشاره به اینکه عملکرد دهیاران به‌صورت مستمر مورد پایش و ارزیابی قرار می‌گیرد، افزود: دهیارانی که برنامه کاربردی برای اعتبارات موجود داشته و عملکرد خوبی از خود ارائه نموده‌اند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

رضایی تصریح کرد: تمامی دهیاران به‌صورت شفاف برنامه‌های کاربردی، اعلام آغاز و پایان پروژه‌های خود را برای اعلام به دیوان محاسبات به‌صورت شفاف اعلام نمایند.

این جلسه به‌منظور بررسی و رسیدگی به پرونده‌های مالی دهیاران در میاندوآب با موضوع رسوب اعتبارات دهیاری‌ها برگزار شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.