راه اندازی سه مرکز نمونه گیری کرونا در میاندوآب
۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
شناسه : 287854
4

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت:کرد: پیش از این فقط یک مرکز نمونه گیری از موارد با علایم مشکوک بعد از بستری در بیمارستان عباسی داشتیم ولی اکنون 3 مرکز سرپایی برای نمونه گیری ایجاد کرده ایم که در چهاربرج، باروق و میاندوآب فعالیت می کنند که بر اساس موارد مطروحه در دستورالعمل اقدام به نمونه گیری می کنند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، مهدی قهرمانی در جلسه ستاد مقابله با کرونا در میاندوآب اظهار کرد: حجم زیاد کمک‌های مردمی در این شهرستان برای مقابله با این بیماری باعث شد تا میاندوآب جزو برترین شهرستان‌های آذربایجان‌غربی از نظر مشارکت‌های مردمی باشد.
فرماندار میاندوآب افزود: در دوران شیوع کرونا، شاهد تلاش و همت بالای سازمان‌های مردم نهاد در جمع‌آوری و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی و اجرای عملیات ضدعفونی اماکن و معابر عمومی بودیم که شایسته قدردانی است.
وی با تاکید بر بی‌توجهی به حاشیه‌ها در این شرایط و تقویت روحیه مشارکت‌پذیری در جامعه بیان کرد: بی‌اعتمادی بزرگترین عامل شکست وحدت است و در مبارزه با کرونا نیز باید به‌گونه‌ای عمل شود که اعتماد مردم سلب نشود.
قهرمانی تصریح کرد: اگر در تمامی زمینه‌ها به ویژه در بحث مبارزه با بیماری کرونا با مردم همراه و همدل باشیم، موفقیت بیشتری کسب می‌شود.
فرماندار میاندوآب گفت: با توجه به شیفت‌بندی و دورکاری کارکنان اداره‌ها و بانک‌ها و دستورالعمل استفاده از دو سوم نیرو، بانک‌ها می‌توانند برای جلوگیری از ازدحام مراجعان ساعات کاری خود را افزایش دهند.
قهرمانی تصریح کرد: صنوف شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا و از طریق ثبت نام در سامانه http://salamat.gov.ir فعالیت خواهند کرد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز با توجه به ازدحام جمعیت عامل انتشار ویروس و شیوع بیماری بوده و جزو صنوف پرخطر بوده و اجازه فعالیت ندارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب نیز در این جلسه گفت: فعالیت صنوف منوط به رعایت دستورالعمل فاصله گذاری هوشمند خواهد بود در غیر اینصورت پلمپ خواهد شد

سهراب حیدری با بیان اینکه اصناف باید به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند، افزود: دریافت تأییدیه فعالیت تنها از طریق سامانه امکانپذیر است و از صنوف خواهشمندیم به شبکه بهداشت و درمان مراجعه نکنند.

وی اظهار کرد: پیش از این فقط یک مرکز نمونه گیری از موارد با علایم مشکوک بعد از بستری در بیمارستان عباسی داشتیم ولی اکنون 3 مرکز سرپایی برای نمونه گیری ایجاد کرده ایم که در چهاربرج، باروق و میاندوآب فعالیت می کنند که بر اساس موارد مطروحه در دستورالعمل اقدام به نمونه گیری می کنند.

حیدری تصریح کرد: برای مراکزی مانند دفاتر تامین اجتماعی، دفترخانه های ثبت و… که امکان تجمع وجود دارد باید تمهیدات لازم اندیشیده شده و از هر گونه تجمع خودداری شود.

وی گفت: فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای بر اساس دستورالعمل جزو صنوف غیر ضروری اعلام شده است و قاعدتا باید بسته شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب هم چنین با تاکید بر اینکه ورودی ها و خروجی ها همچنان باید کنترل شوند، گفت: برگزاری هر گونه مراسمی که منجر به تجمع شود، ممنوع است.

انتهای پیام/

 

 

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.