راه اندازی دستگاه  PCR و آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ در میاندوآب
۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۹:۱۲
شناسه : 292318
13

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب از راه اندازی دستگاه  PCR و آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ در این شهرستان خبر داد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، سهراب حیدری در گفت و گو با خبرنگاران گفت: دستگاه  PCR و  آزمایشگاه سلولی و مولکولی و همچنین هورمونی در بیمارستان حضرت فاطمه(س) میاندوآب نصب و راه‌اندازی شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب اظهار کرد: با اقدامات انجام گرفته و حمایت های ریاست دانشگاه، موفق شدیم آزمایشگاه تشخیص عفونت کووید ۱۹  را در این میاندوآب  راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به سرعت بالای انتقال ویروس کرونا و شیوع روز افزون آن، بر لزوم تشخیص صحیح و به موقع این بیماری تاکید کرد و افزود: با افزایش تقاضا برای دریافت خدمات درمانی و ظرفیت محدود مراکز درمانی، ضرورت ایجاد مراکز تشخیصی کرونا ویروس به موازات مراکز مرجع سلامت به شدت احساس می شد.

حیدری تصریجح کرد: به دنبال این موضوع شبکه بهداشت و درمان میاندوآب، با آماده سازی زیرساخت ها و بستر مناسب و با استفاده از پرسنل مجرب که دوره های لازم را گذرانده اند، اقدام به راه اندازی آزمایشگاه مجهز و کاملا ایزوله برای ارائه خدمت به همشهریان کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: این آزمایشگاه شامل فضایی کاملا ایزوله و مجهز به دستگاه های مخصوص آزمایشگاه مولکولار همچون  PCR، اتوکلاو و کیت های تشخیصی مربوطه است و در سه بخش؛ “تحویل نمونه و آماده سازی” ،  “استخراج RNA و کنترل کیفیت نمونه” و”بخش  PCR و آنالیز” فعالیت می کند.

وی گفت : تاکنون برای آماده سازی و راه اندازی این بخش بیش از ۲۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.