راه‌اندازی گشت ارشاد کرونایی در آذربایجان‌غربی/ مراقبت عمومی در کنار تعطیلی‌ها کارساز است
۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۸:۴۵
شناسه : 291102
7
استاندار آذربایجان غربی:

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا در سطح جامعه نیازمند همکاری مردم هستیم چراکه اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی در کنار رعایت دستورالعمل‌ها توسط مردم نتیجه مثبت خواهد داشت.

پ
پ

به گزارش زرین خبر به نقل از اروم نیوز، محمدمهدی شهریاری شامگاه دوشنبه در هفتاد و پنجمین جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: پیشنهاد اعمال محدودیت‌های گروه ۲ را پس از تصویب در ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا به وزارت کشور ارسال کرده‌ایم تا در صورت موافقت نسبت به اعمال آن اقدام کنیم.

وی افزود: البته این محدودیت‌ها در کنار مراقبت عمومی و توجه تمام مردم به دستورالعمل‌های بهداشتی کارساز است و نباید به عنوان تنها راهکار مقابله با بیماری به آن نگاه شود.

استاندار آذربایجان‌غربی، ضمن تاکید بر لزوم تسریع در ارائه جواب آزمایش‌های تست کرونا در استان عنوان کرد: هرچند افزایش نمونه‌گیری را شاهد هستیم اما این مورد باید در کنار تسریع در روند جواب‌دهی تست‌های کرونایی انجام شود تا رضایت مردم را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: مراکز نمونه‌گیری ۱۶ ساعته نسبت به بستری و تحت مراقبت داشتن مراجعین توجه داشته باشند تا به این ترتیب از شیوع بیشتر بیماری در سطح جامعه پیشگیری شود.

شهریاری با اشاره به مجرم شناخته شدن افراد دارای تست مثبت کرونا که در سطح جامعه تردد دارند، گفت: با این افراد که نسبت به قانون شکنی و تهدید جامعه اقدام می‌کنند باید برخورد جدی شود.

وی ابراز داشت: فرمانداران و نیروی انتظامی شهرستان‌ها باید نسبت به نظارت جدی و نیز اعمال درست و مناسب محدودیت‌های سطح ۳ و ۴ دقت کافی داشته باشند و در این خصوص رضایت عموم و به ویژه فعالان اجتماعی را جلب کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی، ضمن بیان این نکته که نباید انجام دورکاری در ادارات موجب افزایش سفرها شود، خاطرنشان کرد: شاهد این موضوع هستیم که برخی کارمندان پس از اعمال دورکاری در ادارات نسبت به انجام مسافرت اقدام کرده‌اند که در این خصوص اگر همچنان روند مسافرت‌ها ادامه داشته باشد نسبت به محدودسازی در موضوع دورکاری ادارات اقدام می‌کنیم.

وی همچنین از وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اماکن مختلف انتقاد کرد و گفت: متاسفانه سطح رعایت بهداشت در بخش حمل و نقل، صنایع و صنوف از میانگین کشوری پایین‌تر است و بر همین اساس باید تدابیر ویژه از سوی متولیان اندیشیده شود.

شهریاری خبر از راه‌اندازی گشت‌های ارشادی ویژه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با همکاری بسیج و هلال احمر داد و تصریح کرد: این تیم‌ها وظیفه تذکر به افرادی را دارند که نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کم‌توجه هستند.

وی در پایان لزوم افزایش سطح رعایت دستورالعمل‌ها در بانک‌ها را مورد تاکید قرار داد و اذعان داشت: در این حوزه نیز باید ضمن رعایت دستورالعمل‌ها نسبت به افزایش آن‌ها نیز اقدام شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.