راز و رمز سرداری دلها/ «حاج قاسم»؛ مکتبی که فراتر از مرزهاست
۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
شناسه : 297951
9
 یکی از رموز محبوب القلوب شدن سردار سلیمانی، محبت او به خداوند بود و خدا نیز این محبت را در دل مردم قرار داد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، کمتر از دو روز به دومین سالروز شهادت سردار رشید اسلام، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی باقی مانده است، سرداری که رهبر انقلاب او را شهید زنده نامیدند و در نهایت،فرمانده خستگی‌ناپذیر جبهه‌های حق علیه باطل سحرگاه۱۳ دی‌ماه در حمله بالگردهای آمریکایی به خودروی حامل وی در اطراف فرودگاه بغداد، شهد شیرین شهادت را سر کشید و به یاران شهیدش پیوست.

حاج قاسم، محبوب دلها بود،  مردی شجاع،مدیر و مدبر، مقتدر و قوی و در عین حال مهربان و رئوف که نه تنها مردم ایران اسلامی بلکه مردم در اقصی نقاط دنیا نیز وی را دوست داشتند و هنوز هم با نام و یادش عشق بازی می کنند.

وقتی شقی ترین فرد دوران معاصر، دستور ترور حاج قاسم را می داد، فکر می کرد که با به شهادت رساندن حاج قاسم، همه چیز تمام شد ولی غافل از اینکه وقتی خون شهیدی بر زمین ریخته می شود اثرات بیشتری خواهد داشت و اینگونه هست که امروز حتی از تصاویر، صوت و نام حاج قاسم هم در هراس هستند واقدام به سانسور حاج قاسم در شبکه های اجتماعی اعم از اینستاگرام و… می کنند.

رهبر معظم انقلاب نیز از شهید سلیمانی به عنوان یک تفکر و مکتب یاد می کنند، مکتبی که برگرفته از عاشورا و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است، اما این مکتب چه ویژگی هایی دارد که سبب ماندگار شدن حاج قاسم و محبوب القلوب شدن وی شده است.

عمل خالصانه در قلوب مومنین محبت ایجاد می کند

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر در این زمینه با بیان اینکه، شهید سلیمانی دارای شخصیت فراملی هستند، اظهار کرد: اخلاص  یکی از مهم ترین ویژگی های حاج قاسم بود و ایشان کار را برای رضای خداوندمتعال انجام می دادند و این نیز وعده قرآن کریم است که خداوند به بندگان مخلص خویش موهبت هایی عطا می کنند و مورد عنایت پروردگار متعال قرار می گیرند.

آیت الله عسگر دیرباز با اشاره به شجاعت و درایت حاج قاسم و خدمات وی در کشورهای منطقه مانند سوریه؛ لبنان، عراق و… گفت: شهید سلیمانی فردی باشهامت و شجاع بودند و خدماتی که در کشورهای منطقه ارائه دادند در کنار سایر عوامل و ویژگی های شخصیتی وی دست به دست هم دادند تا شهید سلیمانی به عنوان یک شخصیت فراملی و محبوب همه انسان های آزاده و بیدار باشند.

وی به ایمان و اعتقاد حاج قاسم به خدا و خداباوری وی اشاره کرد و گفت: اگر با خدا باشی، خداوند نیز محبت تو را در دلها قرار می دهد و حاج قاسم نیز زندگی خود را وقف جهاد در راه خدا کرد و خداوند نیز محبتش را در دلها قرار داد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری هم چنین با بیان اینکه حاج قاسم یک فرد نبود بلکه یک مکتب و تفکر بود، تصریح کرد: حاج قاسم سرباز ولایت بوده و تبعیت کامل و بی چون و چرا از ولایت داشتند و این ولایتمداری ایشان باید برای همه سیاستمداران و مردم الگو باشد.

شهید سلیمانی، محور وحدت و همدلی

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت وگو با خبرنگار زرین خبر با بیان اینکه زندگی حاج قاسم سلیمانی در ابعاد مختلف سرشار از آموزه است، اظهار کرد: شهید سلیمانی تنها یک فرد نظامی نبود بلکه شهید قاسم سلیمانی یک شخصیت همه جانبه و چند بعدی و در واقع یک مکتب و تفکر هستند.

مهدی عیسی زاده تصریح کرد: شهید سلیمانی شخصیتی بودند که با تربیت نیروهای محور مقاومت از کشورهای مختلف یک ظرفیت عظیم در جهان اسلام ایجاد کرد و با مدیریت سیاسی، نظامی می توانست آنها را علیه داعش و دشمنان انقلاب و اسلام بسیج کند.

وی با بیان اینکه امروز تفکر شهید سلیمانی که نشات گرفته از مکتب و تفکر عاشورا است، در جای جای دنیا به چشم می خورد، گفت: شهید سلیمانی نهضتی را در کشورهای منطقه راه اندازی کرد که امروز در جای جای دنیا از آسیا تا آفریقا و اروپا، اندیشه وتفکر و حرکت فراگیر ایشان عملیاتی شده و دیده می شود.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقوام و مذاهب مختلف شهید سلیمانی را همراهی می کردند و محور وحدت و همدلی بودند، تصریح کرد: شهید سلیمانی در قلب تمام انسان های آزاده دنیا قرار داشته و این تفکر و مکتب این قهرمان حتی با  سانسور کردن در شبکه های اجتماعی، نیز حذف شدنی نیست.

عیسی زاده افزود: در درایت وشجاعت شهید سلیمانی همین بس که سران نظامی و وزرای برخی کشورها آرزوی دیدار با سردار سلیمانی را داشتند و اعتراف می کردند که شهید سلیمانی جزو نوابع در جهان و مغز متفکر بودند.

اخلاص و عمل صالح، رموز ماندگاری حاج قاسم سلیمانی  

امام جمعه میاندوآب نیز در این زمینه به خبرنگار زرین خبر، گفت:ماندگار شدن و محبوب القلوب بودن، ویژگی ها و شاخصه هایی دارد که حاج قاسم آنها را دارا بودند و محبوب القلوب شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده افزود: اخلاص، خدامحوری و عمل صالح از رموز ماندگاری حاج قاسم سلیمانی هستند و اگر انسان می خواهد ماندگار شود باید مانند حاج قاسم اخلاص و عمل صالح داشته و خدا محور باشد.

وی گفت: اخلاص رمز ماندگاری است و باید رفتار و کردار و همه کارها برای خدا باشد و اینگونه می شود که به محبوبیت که امری دست یافتنی است؛ رسید.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.