ذخیره‌سازی ۲۵ هزار تن سیب در سردخانه‌های میاندوآب
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
شناسه : 312373
5
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد:  معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: ۲۵ هزار تن سیب‌درختی در سردخانه‌های این شهرستان بارگیری و ذخیره‌سازی شد.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی زرین خبر با اشاره به بازدیدهای انجام‌گرفته از سردخانه‌های میاندوآب، گفت: امسال بیش از ۴۸ هزار و ۶۸۰ تن سیب از سطح سه هزار و ۸۷۲ هکتار از باغات سیب این شهرستان برداشت شده است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: بیش از ۲۵ هزار تن از این محصول تاکنون در سردخانه‌های این شهرستان بارگیری شده و این میزان روبه‌افزایش است.

وی گفت: در راستای توسعه واحدهای صنایع غذایی و تبدیلی و بازگشت ارزش‌افزوده به بخش کشاورزی، افزایش ظرفیت سردخانه‌های شهرستان میاندوآب بسیار حائز اهمیت است.

مقدم تصریح کرد: شهرستان میاندوآب دارای ۱۹ واحد سردخانه بوده که در حال حاضر ۱۵ واحد با ظرفیت سالانه ۶۰ هزار تن و اشتغال‌زایی مستقیم برای ۷۵ نفر، فعال است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: سه واحد سردخانه جدید نیز در مجموع با ظرفیت سالانه ۹ هزار تن در شهرستان میاندوآب در حال احداث است.

وی گفت: به طور معمول و بر اساس عوامل طبیعی، ژنتیکی و مدیریتی حدود ۱۵ درصد از سیب تولیدی در شهرستان به سیب درجه ۳ یا صنعتی (زیر درختی) تبدیل می‌شود که در فصل برداشت مراکزی برای جمع‌آوری و عرضه بهداشتی آن به کارخانه‌ها کنسانتره و صنایع تبدیلی شهرستان و استان ایجاد می‌شود.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.