ذبح دام در عید قربان فقط در کشتارگاه‌ها/ با ذبح دام در کنار خیابان و معابر برخورد می شود
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
شناسه : 289425
4

رئیس اداره دامپزشکی میاندوآب گفت: اکیپ های سیار و مشترک کنترل بهداشتی شبکه بهداشت و دامپزشکی، با عوامل دام گردانی و نگهداری دام زنده در محل های عرضه و  کشتار دام در ملاء عام  و عرضه و فروش گوشت در خارج از مراکز عرضه مجاز (قصابی ها) در روز عید قربان برابر دستور قضایی و نیروی انتظامی و شهرداری با قاطعیت برخورد قانونی خواهند کرد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، مهدی فتاحی در گفت و گو با خبرنگاران در میاندوآب اظهار کرد: به منظور حفظ سلامت همشهریان گرامی و تأمین بهداشت عمومی جامعه و با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال انتقال از فراورده های خام دامی غیربهداشتی، شبکه دامپزشکی میاندوآب در سطح شهرستان آماده بازرسی بهداشتی و شرعی دامهای قربانی شما در روز عید سعید قربان است.

رئیس اداره دامپزشکی میاندوآب با اشاره به فعالیت پنج اکیپ در سطح شهر میاندوآب در روز عید قربان، افزود: در روز عید قربان پنج اکیپ دامپزشکی شامل یک اکیپ ثابت و چهار اکیپ سیار کار نظارت بر ذبح بهداشتی دام را در میاندوآب بر عهده دارند.

وی گفت:بازرسین بهداشت گوشت این اداره و ناظرین شرعی در نقاط مختلف شهر بویژه در محل کشتارگاه دامی شهرستان، دام های کشتاری را از نظر آلودگی به عوامل بیماریزا به ویژه بیماری های مشترک بین انسان و دام بازرسی کرده و سلامتی مصرف کنندگان عزیز را از ابتلاء به بیماری ها تضمین خواهند کرد.

فتاحی تصریح کرد: اکیپ های بازرسی گوشت متشکل از شبکه دامپزشکی ، بهداشت و شهرداری از ساعت 7 صبح الی 13 ظهر آمادگی خود را در روز عید قربان جهت ارائه خدمات بهداشتی و شهری اعلام می دارند.

رئیس اداره دامپزشکی میاندوآب با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا روز عید قربان متفاوت از سال های گذشته خواهد بود، اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی افراد سودجو و فرصت طلب اقدام به کشتار و فروش دام های مشکوک در میادین و چهار راههای بزرگ شهر تحت پوشش دام قربانی و نذری می کنند و جهت جلوگیری از شیوع و انتقال بیماری ها به مردم توصیه می شود دام های قربانی خود را ترجیحا در کشتارگاه دامی شهرستان به آدرس کیلومتر 8 جاده شاهین دژ بالاتر از شهرک صنعتی میاندوآب و یا با مشاوره مامورین دامپزشکی ذبح نمایند.

وی تصریح کرد: اکیپ های سیار و مشترک کنترل بهداشتی شبکه بهداشت و دامپزشکی، با عوامل دام گردانی و نگهداری دام زنده در محل های عرضه و  کشتار دام در ملاء عام  و عرضه و فروش گوشت در خارج از مراکز عرضه مجاز (قصابی ها) در روز عید قربان برابر دستور قضایی و نیروی انتظامی و شهرداری با قاطعیت برخورد قانونی خواهند کرد.

فتاحی اظهار کرد:  ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دامهای قربانی مستقر در شبکه دامپزشکی میاندوآب در ایام عید قربان آماده ارائه هرگونه راهنمائی و پاسخگویی به سئوالات شما شهروندان محترم بوده و مردم می توانند در این راستا با شماره تلفن های  45228260 و 45224522 تماس حاصل نمایند.

وی با تاکید بر اینکه مردم جهت جلوگیری از انتقال بیماری ها و شیوع کرونا باید توصیه ها و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، افزود: توصیه می شود مردم برای ذبح دام حتما به مراکز مجاز عرضه بهداشتی دام مراجعه و اکیدا از خرید دام زنده از کنار معابر عمومی و خیابان‌ها و افراد غیر مجاز خودداری کنند.

رئیس اداره دامپزشکی میاندوآب افزود: با توجه به مهیا بودن شرایط بهداشتی جهت ذبح دام و کنترل، بازرسی و معاینه بهداشتی توسط دامپزشکان در مراکز مجاز عرضه و قربانی دام، اکیداً از ذبح دام‌ها در معابر عمومی و خیابان و کوچه پرهیز کنند.

فتاحی اظهار کرد: همشهریان عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از عدم بازرسی و معاینه قبل، حین یا پس از ذبح یا عرضه غیر بهداشتی و غیر مجاز دام، ‌مراتب را در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهید.

وی با بیان اینکه بهتر است در هنگام خرد کردن گوشت گوسفند یا شستشوی آن (خصوصاً خانم‌های باردار) از دستکش استفاده کنند، گفت:گوشت‌های تهیه شده، تا قبل از پخت بهتر است در یخچال (حداکثر 24 ساعت) یا در فریزر نگهداری شوند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.