دیالوگ های شهری در میاندوآب و فراموشی  مطالبات عمومی
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۶:۱۲
شناسه : 261532
10

دیالوگ ها باید ضمن حفظ حرمت افراد و رعایت اخلاق، در محور مطالبات عمومی، معضلات اجتماعی و فرهنگی، چشم انداز شهرستان و حقوق نسل های آینده شکل بگیرد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، یکی از شهروندان میاندوآبی در یادداشتی با انتقاد از دیالوگ های موجود در مباحث اجتماعی در این شهر نوشته است: “دیالوگ موجود در مباحث اجتماعی میاندوآب باید عوض شود، عموما در این مباحث به شخصیت ها و به تایید یا تخریب آنها پرداخته می شود و آنجا هم که سعی می شود اخلاق مداری پیشه شود، تعارفات و تاییدهای اغراق آمیز یا جانبداری های متعصبانه جایگزین می شود.

دیالوگ ها باید ضمن حفظ حرمت افراد و رعایت اخلاق، در محور مطالبات عمومی، معضلات اجتماعی و فرهنگی، چشم انداز شهرستان و حقوق نسل های آینده شکل بگیرد.

مطالب در کانالها اغلب در محور موضوعات اجرائی شهری و شهرداری ، شخصیت ها و توسعه است در حالیکه زیربنای همه اینها اخلاق، فرهنگ، تعهد و تعلقات عمومی و اجتماعی است.

مثلا اگر قرار باشد از تاریخ، فرهنگ و قدمت میاندوآب صحبت شود پارک ملت یا همان معلم می تواند باشد؛ پارکی که حداقل مصداق بارز تاریخ معاصر میاندوآب است و چندین نسل قبل و بعد انقلاب در آن خاطره دارند و آنرا می شناسند و نقطه تمرکز تشکیلات دولتی بوده است و اینک نیز باارزش ترین و گرانترین نقطه برای شهرستان و با وجود موزه و کتابخانه نمادی از تاریخ بصری و نظری ، زیباترین حیات طبیعی شهری، آرامش بخشترین نقطه برای اصحاب هنر و حتی محل تلاقی نسل های اجتماعی می توانست باشد و تابلوئی از داشته ها در دید غریبه ها و میهمانان میاندوآب.

اما متاسفانه به بشکل ناجوانمرانه مورد تاراج قرار گرفته و هرسال مقداری از آن به ساختمان و مغازه تبدیل و درختان آن مورد بی مهری و گوشه های آن به حراج گذاشته می شود.

اگر شورای شهر بعدی شعار دهد و به اجرای شعار خود نیز متعهد باشد و آن احیای پارک ملت باشد نه تنها موفق ترین شورا خواهد بود بلکه به تاریخ، قدمت و فرهنگ میاندوآب خدمت کرده است.

انتهای پیام/

 

“انتشار یادداشت‌ به معنای تایید تمامی محتوای آن توسط زرین خبر نیست و زرین خبر صرفاً منعکس کننده نظرات نویسنده است.”

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.