دولتمردان تمامی تلاش خود را برای بهبودی وضعیت اقتصادی و زندگی مردم به کار می‌گیرند
۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸
شناسه : 296927
10
وزیر کشور: وحیدی با اشاره به اینکه دولتمردان تمامی تلاش خود را برای بهبودی وضعیت اقتصادی و زندگی مردم به کار می‌گیرند، گفت: اعتلای معنوی نیز نباید فراموش شود و باید در کنار توسعه مادی، به اعتلای معنوی نیز اهمیت ویژه‌ای داد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر به نقل از اروم نیوز، احمد وحیدی در آیین تودیع و معارفه استاندار آذربایجان‌غربی در ارومیه، افزود: سعادت بشریت و توجه به اعتلای معنوی مردم در کنار توسعه مادی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی بیان کرد: مسوول در نظام مقدس جمهوری اسلامی چون در راه خدمت به بشریت و مخلوقات خدا و به خاطر رضای حق تعالی در خدمت مخلوق است، از سیلی و توهین‌ نمی هراسد.

وی با اشاره به جایگاه خوب این استان در کشور، گفت: آذربایجان‌غربی استان مهمی است و از چند جهت نمونه به شمار می رود، زیرا این استان در سال های پس از انقلاب و به ویژه در دوران دفاع مقدس خوش درخشید و شیعه، سنی،  ترک و کرد در کنار آشوریان برای خفظ این نظام تلاش کردند.

وزیر کشور با اشاره به تلاش دشمنان برای به‌هم ریختن آرامش در آذربایجان‌غربی، بیان کرد: اراده، ایستادگی و اهتمام این‌مردم در کنار انسجام‌ملی سبب خنثی شدن همه ‌توطئه ها شده است.

وحیدی با تاکید بر اینکه آذربایجان‌غربی از استان‌های الگو برای همزیستی است، افزود: با وجود تلاش مذبوحانه دشمنان،  همه توطئه‌ ها با هوشیاری حافظان امنیت و همراهی مردم خنثی شده است.

وی در ادامه به پتانسیل‌های خوب اقتصادی آذربایجان‌غربی نیز اشاره کرد و  همسایگی با سه کشور عراق، ترکیه و آذربایجان را از نقاط قوت این استان در توسعه اقتصادی دانست.

وزیر کشور ظرفیت فرهنگی آذربایجان‌غربی را نیز قابل توجه دانست و ادامه داد: ظرفیت غنی فرهنگی و اسلامی در این استان باید در عرصه ملی و جهانی شناسانده شود.

وی با اشاره به خبرگی استاندار جدید آذربایجان‌غربی در حوزه توسعه اقتصادی و ارتباط با استان های مرزی کشورهای همسایه، گفت: امیدواریم به زودی شاهد توسعه اقتصادی این منطقه باشیم.

استاندار جدید به مباحت معیشتی و فرهنگی توجه ویژه داشته باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در این مراسم گفت: محمدصادق معتمدیان باید با جزم کردن عزم خود، مباحث معیشتی و فرهنگی را مورد توجه جدی قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: امیدواریم نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز با اتحاد و انسجام در راستای حل مشکلات استان همراه استاندار جدید باشند.

وی بیان کرد: طبق فرموده پیامبر اکرم (ص) محبوب ترین مردم کسی است که برای منفعت مردم گام بردارد و مدیران باید در این‌ خصوص بیشترین اهتمام را داشته باشند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه مهمترین خواسته از استاندار جدید، استفاده از همه ظرفیت های انسانی آذربایجان‌غربی است، اظهار کرد: ظرفیت مرز، همسایگی با سه کشور و توجه به توسعه بخش کشاورزی از جمله در حوزه سیب، توجه ویژه به پتانسیل معدنی از  دیگر مواردی است که می تواند مد نظر استاندار جدید باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین استفاده از توان حوزه های علمیه، روحانیون و راه اندازی مجامع مشورتی می تواند در این زمینه بسیار کارساز باشد.

آذربایجان‌غربی جزو پنج استان امن کشور است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: این استان جزء پنج استان امن کشور محسوب می‌شود که این را می‌توان‌ نقطه افتخار برای این خطه دانست.

علی مصطفوی افزود: این امر با تلاش نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین اعضای شورای تامین در استان آذربایجان غربی حاصل شده است.

وی بیان کرد: آذربایجان غربی ۲ ویژگی مهم دارد که یکی از آنها هم‌مرزی با سه کشور و دومی حضور متحد اقوام و پیروان ادیان و مذاهب در استان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی آذربایجان غربی اضافه کرد: مردم استان در طول تاریخ به ویژه بعد از انقلاب اسلامی با وجود توطئه دشمنان، با وحدت  در کنار هم زندگی کرده و امنیت ساخته اند.

مصطفوی همچنین موفقیت آذربایجان غربی در حوزه تزریق واکسن‌ کرونا را یادآوری کرد و افزود: تاکنون ۷۵ درصد جمعیت هدف در استان واکسن دریافت کرده اند و امیدواریم واکسیناسیون تا دهه فجر به پایان برسد.

تلاش دشمنان برای نا امن کردن آذربایجان غربی

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمال غرب کشور نیز در این آیین، گفت: امنیت آذربایجان غربی زبانزد است ولی تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد ناامنی در منطقه تداوم دارد.

سردار محمدتقی اصانلو  تاکید کرد: این دشمنی دشمنان نشان دهنده حرکت خوب انقلاب در مسیر درست است.

وی با قدردانی از تلاش های‌ محمدمهدی شهریاری در زمان تصدی استانداری آذربایجان غربی، بیان کرد: مطمئن هستیم در زمان مدیریت معتمدیان هم، اقدامات ارزنده ای در راستای توسعه استان انجام خواهد شد.

انتهای پیام /

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.