دوباره میاندوآب، دوباره شورای شهر ، دوباره استیضاح شهردار!
۰۷ تیر ۱۴۰۰ - ۸:۰۰
شناسه : 294954
6
در حالی که برخی اعضا به دنبال برگزاری جلسه شماره ۱۱۸ و طرح مسئله استیضاح و احتمالا استیضاح و برکناری شهردار در حال انجام ماموریت بودند، در نهایت تصمیم گرفته شد این موضوع به جلسه بعدی موکول شود.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، جلسه هفتگی شورای شهر میاندوآب امروز با حضور هفت عضو شورای پنجم شهر میاندوآب برگزار شد.

در این جلسه که اصلی ترین موضوع به طرح سوال از شهردار میاندوآب اختصاص داشت؛ احد غفاری رئیس شورای شهر میاندوآب با قرائت نامه شهردار خطاب به شورای شهر، گفت: در این زمینه نامه های دیگری نیز از طرف فرمانداری به شورای شهر رسیده است.

وی با بیان اینکه شهردار در نامه ارسالی عنوان کرده که فرآیند طرح سوال رعایت نشده است، افزود: در این نامه با اشاره به مواردی از قانون عنوان شده که اعتراض یک یا چند عضو شورای شهر باید ابتدا به صورت شفاهی به شهردار ارائه شود و در صورت عدم پاسخ مناسب، روند طرح سوال آغاز و سوالات به صورت کتبی به شهردار ارسال و شهردار نیز ۱۰ رو مهلت پاسخ دارد.

غفاری اظهار کرد: شهردار میاندوآب نیز به دلیل حضور در ماموریت اداری در خارج از شهرستان، در جلسه حضور ندارد.

وی با بیان اینکه شهردار به صورت تلفنی هماهنگ شده و نامه نیز به دبیرخانه ارائه داده و این ماموریت وی با هماهنگی بوده است، تصریح کرد: دعوت ما از، آخر وقت اداری دیروز و بعد از اینکه ماموریت وی هماهنگ شده بود، به وی ابلاغ شده است.

 این اتفاقات و مسائل در روزهای پایانی شورای شهر باورپذیر نیست

فیروز تقوی عضو شورای شهر میاندوآب نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه بنده از طرح سوال خبر نداشتم و از طریق فضای مجازی از موضوع مطلع شدم، گفت: فلان عضو شورا (ر) به بنده می گفت کاغذ سفید را امضا کن، گفتم کدام کاغذ و چرا؟

وی با بیان اینکه خارج از منزلت شورای شهر است که جلسه ای در خارج از شورای شهر برگزار شود، افزود: اینکه در ایام انتخابات و در روزهای پایانی عمر شورای فعلی، این مسائل مطرح می شود برایم باور ناپذیر است.

عضو شورای شهر میاندوآب با تاکید بر اینکه هر اتفاقی باید در راستای بهبود مدیریت شهری باشد، تصریح کرد: باید به قانون تمکین کنیم و طبق قانون در این زمینه عمل شود و رئیس شورا بررسی و نتیجه را به شورا اعلام کند.

تقوی افزود: ماده ۸۳ صراحتا نوشته شده که قبل از فرآیند طرح سوال، تذکر باید به شهردار ارائه شود،  سوال این است که آیا رعایت شده یا خیر؟(غفاری، رئیس شورای شهر نیز در پاسخ به تقوی اعلام کرد: تذکر قبل از طرح سوال به شهردار داده نشده است.)

تقوی هم چنین با اشاره به اقدامات اعضای شورای شهر، گفت:بنده روند را اخلاقی نمی دانم چرا که نامه ای از قبل آماده شده بود و سریعا امضا شد و با این شرایط که می بینم حتی اگر شهردار توضیح هم بدهد شما قانع نخواهید شد.

اگر شهردار در جلسه حضور داشت؛ شاید ما قانع می شدیم

فخرالدین آذریان، دیگر عضو شورای شهر میاندوآب نیز با اشاره به اینکه این موضوع را تلنگری در راستای بهبود امورات شهری می دانم، افزود: اگر شهردار در جلسه شرکت می کرد و به سوالات پاسخ می داد شاید ما قانع می شدیم و حتی نامه خود را نیز مطرح می کرد و پاسخ های خود را ارائه می داد و شاید ما نیز به نفع شهردار رای می دادیم.

وی با بیان اینکه سوالات طی نامه ای به شهردار ارسال شده است، گفت: شهردار به جای پاسخ، ایراد قانونی گرفته است و با توجه به موارد قانونی اصرار بر روند و درخواست خود کردیم.

نامه شهردار را به منزله پاسخ وی می دانیم

داریوش عسگری عضو شورای شهر میاندوآب هم با بیان اینکه نامه شهردار را به منزله پاسخ وی می دانیم، گفت: پنج عضو شورا، طی درخواستی موضوع استنکاف شهردار را امضا و درخواست استیضاح مطرح کرده اند که خواستاریم به صورت دو فوریت در این جلسه مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه شهری را متوازن نمی بینیم، افزود: فقط برای یک هفتم شهر کار شده است و تاکید بر استیضاح داریم.

اخلاقی نیست که در غیاب شهردار وی را استیضاح کنیم

رئیس شورای شهر نیز در پاسخ به عسگری، با بیان اینکه بهتر است این موضوع در جلسه دیگری مطرح شود، گفت: کار اخلاقی نیست که در غیاب شهردار وی را استیضاح کنیم.

پای منافع شخصی در میان  است نه منافع مردم

تقوی نیز به دنبال طرح درخواست استیضاح شهردار، دوباره لب به سخن گشود و گفت: شهردار برای کار شخصی به ماموریت نرفته بلکه برای کار اداری رفته است.

وی با بیان اینکه باید این موضوع به وی ابلاغ شود و سپس تصمیم گیری شود، افزود: چه عجله ای است که سریعا همه چیز را بدون پاسخ شهردار مطرح می کنید.

این عضو شورای شهر میاندوآب با تاکید بر اینکه روند از پیش تعیین شده روند خوبی نیست، اظهار کرد: پای منافع شخصی در میان  است نه منافع مردم و بنده نمی دانم چه پاسخی به مردم خواهید داشت.

طرح استیضاح در جلسه بعدی

در ادامه صورتجلسه اتمام جلسه شماره ۱۱۷ توسط اعضا امضا شد و در حالی که برخی اعضا به دنبال برگزاری جلسه شماره ۱۱۸ و طرح مسئله استیضاح و احتمالا استیضاح و برکناری شهردار در حال انجام ماموریت بودند، در نهایت تصمیم گرفته شد این موضوع به جلسه بعدی موکول شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.