دوباره شهردار، دوباره میاندوآب و دوباره چالش!
۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۰۵
شناسه : 297228
5
 میاندوآب شهری است که انتخاب شهردار آن همیشه با چالش روبرو بوده و در این دوره هم این موضوع را بار  دیگر شاهد هستیم
پ
پ

به گزارش زرین خبر، جلسه فوق العاده شورای شهر میاندوآب که قرار بود با دستور کار انتخاب شهردار این شهر برگزار شد، با عدم حضور سه عضو شورای شهر به حد نصاب نرسید و رسمیت نیافت.

فیروز تقوی رئیس شورای شهر میاندوآب در این جلسه که به حد نصاب نرسید و رسمیت نیافت، گفت: سه عضو شورای شهر درخواست مرخصی کرده اند و به همین دلیل در جلسه حضور نیافته اند و بدین ترتیب جلسه جلسه به حد نصاب نرسید.

میاندوآب شهری است که انتخاب شهردار آن همیشه با چالش روبرو بوده و در این دوره هم این موضوع را بار  دیگر شاهد هستیم و به وضوح اختلاف و دو یا چند دستگی را در شورای شهر از همان ابتدای کار نه در باطن بلکه در ظاهر عملکرد اعضا شاهد هستیم.

شورای اسلامی شهر میاندوآب در ۲۲ شهریور ماه امسال “مرتضی نجفی” را با چهار رای به عنوان شهردار این شهر انتخاب کرد ولی در ۱۸ مهرماه، رییس شورای شهر میاندوآب در جلسه رسمی این شورا از عدم تایید شهردار منتخب خبر داد و گفت که شورای شهر باید در این مورد تصمیم گیری کند.

بعد از آن جلسه نیز در هیچ یک از جلسات، موضوع شهردار میاندوآب مطرح نشد و جلسه فوق العاده با موضوع انتخاب شهردار نیز رسمیت نیافت تا بازی انتخاب شهردار میاندوآب در این دوره نیز شروع شود، موضوعی که در دو دوره گذشته میاندوآب را حتی بیش از یک سال هم بدون شهردار نگه داشته است.

از سوی دیگر اگرچه از زمان شروع به کار شورای جدید شهر و با انتخاب سرپرست، امورات شهری در بخش ‌های مختلف ادامه دارد اما انتخاب شهردار و انجام طرح های محوری و زیربنایی با نگاه توسعه محور خواسته اصلی مردم از شورای شهر است و این خواسته ها را بارها از زبان مردم و مسئولان از جمله امام جمعه، نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی و فرماندار و… شنیده ایم.

اقدام مثبتی که به فراموشی سپرده شد

در ابتدای دوره شورای ششم شهر میاندوآب، اعضای شورا دست به اقدام جدیدی زده و در جلسه شورای شهر از دادن فراخوان برای انتخاب شهردار جدید میاندوآب سخن به میان آوردند و در این راستا نیز حدود ۱۴ نفر خود را گزینه برای شهرداری معرفی کردند و برخی نیز توسط اعضای شورای شهر مطرح شدند و حتی این موضوع نیز مورد استقبال مردم در فضای مجازی نیز قرار گرفت اما در ادامه با طولانی تر شدن روند انتخاب، کم کم به فراموشی سپرده شد.

فارغ از اینکه چه کسی شهردار میاندوآب خواهد شد، این اقدام شورای شهر میاندوآب قدم مثبتی تلقی شده و این امیدواری را در مردم ایجاد کرد که شورای متفاوتی را شاهد خواهند بود اما حداقل تاکنون اینگونه نبوده و این شورای شهر نیز پا جای شوراهای قبلی می گذارند.

ورود دادستانی به موضوع انتخاب شهردار میاندوآب

در این کش و قوس بین اعضای شورای شهر، دادستان عمومی و انقلاب میاندوآب‌ نیز به موضوع ورود پیدا کرده و به خبرنگاران گفت: در پی نبود شهردار، مشکلاتی در این شهر ایجاد شده که زمینه نارضایتی شهروندان را فراهم کرده و اگر شورای شهر در این راستا اقدامی انجام ندهد، دادستانی به عنوان مدعی‌العموم به موضوع ورود خواهد کرد.

جهانگیر مسعودی در رابطه با پیامدهای عدم انتخاب شهردار توسط شورای شهر، گفت: با توجه به عدم ثبات مدیریتی در شهرداری میاندوآب‌ در دوره های مختلف، این نهاد بیشتر به صورت سرپرستی اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه سرپرست شهرداری در اجرای امور از نظر قانونی با محدودیت‌هایی مواجه است و نسبت به شهردار اختیار کافی ندارد، افزود: در این راستا با برخی اعضای شورای شهر به ویژه رییس شورا رایزنی‌ کرده‌ایم تا در اسرع وقت به انتخاب شهردار جدید اقدام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب میاندوآب‌ گفت: انتخاب شهردار از وظایف اصلی شورای شهر است و قانون مدت زمان آن را مشخص کرده و باید در مهلت مقرر اقدام شود.

مسعودی با بیان اینکه بلاتکلیف ماندن شهرداری در این شرایط خوشایند نبوده و در شأن مردم میاندوآب نیست، افزود: میاندوآب‌ در مقایسه با شهرهای دیگر موقعیت و پتانسیل‌های زیادی برای پیشرفت و توسعه دارد که امید است اعضای شورای شهر با وحدت و یکپارچگی نسبت به انتخاب شهرداری کاردان و از همه مهم‌تر متخصص در پست مدیریتی و آشنا به قوانین شهرسازی، اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اگر اعضای شورای شهر میاندوآب در جهت توسعه شهرستان وحدت و انسجام داشته باشند از آنان حمایت خواهیم کرد، گفت: همچنین اگر هم شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر منافع عام را مدنظر قرار داده از آنان حمایت خواهیم کرد ولی به دنبال اهداف شخصی باشند به عنوان مدعی‌العموم آن را رصد و ورود پیدا می‌کنیم.

به هر حال میاندوآب یک فرصت حدود چهار ماهه را برای توسعه و پیشرفت شهر از دست داده است و از سوی دیگر هرچند که شهرداری با سرپرست مدیریت می شود اما برای برنامه ریزی و اجرای طرح های بلند مدت سرپرست نمی تواند چندان موثر واقع شود.

بلدیه میاندوآب این روزها در اما و اگر های انتخاب سکاندار روزگار می گذارند و تنها باید منتظر ماند و دید که سرنوشت شهرداری میاندوآب بالاخره به کجا خواهد رسید.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.