دهه فجر، سرآغاز اقتدار و عزت مردم ایران / استکبارستیزی و خودباوری ارمغان انقلاب اسلامی به دنیا
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۸:۰۰
شناسه : 298536
5
 دهه فجر و بهمن ماه تولد دوباره امت ایران اسلامی بود که نور باطل خاموش و  شاخ ظلم و ستم شکست و سرآغازی شد برای اقتدار و عزت مردم ایران اسلامی.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، این روزها، روزهایی ماندگار، تاریخی و فراموش ناشدنی برای ملت بزرگ ایران است، روزهایی که انقلاب مردم ایران اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و نور باطل را خاموش و  شاخ ظلم و ستم را شکست و سرآغازی شد برای اقتدار و عزت مردم ایران اسلامی.

انقلاب اسلامی ایران به رهبری خمینی کبیر از مکتب عاشورا درس گرفته بود و انقلابی دینی و الهی بود که دنیا را به لرزه درآورد.

این روزها فرصت مناسبی است تا به تبیین اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی پرداخته و تاثیر انقلاب اسلامی را در دنیا مرور کنیم.

انقلاب اسلامی، در بعد داخلی و ملی نقش مهمی در زندگی و سرنوشت مردم داشته و مردم را از حقارت و ذلت نجات داد و در بعد خارجی و بین المللی نیز در زمانی که دنیا به دو قطب غرب و شرق تقسیم می شد، گفتمان و مکتب جدیدی به دنیا معرفی کرد و امروز پرتو نور این انقلاب اسلامی که توانست در کشورهای مختلف نفوذ کند و هزاران انسان را شیفته خویش سازد، در اقصی نقاط دنیا را مشاهده می کنیم.

اما مهم ترین ویژگی های انقلاب اسلامی چه بود و ما در برهه کنونی در قبال انقلاب اسلامی چه وظایفی داریم.

پیروزی انقلاب اسلامی به مردم ایران عزت و شکوه بخشید

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی به مردم ایران عزت و شکوه بخشید.

حجت الاسلام  والمسلمین محمد جواد مجتهد شبستری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای زیادی داشته است، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، پزشکان هندی و بیگانه در کشور ما طبابت می کردند ولی امروز نه تنها از وجود پزشکان خارجی بی نیاز شده ایم بلکه در دنیا در پزشکی به یک قطب تبدیل شده ایم.

وی گفت: از نظر دارو قبل از پیروزی انقلاب اسلامی صرفا یک وارد کننده بودیم ولی امروز افتخار تولید انواع دارو و حتی اخیرا واکسن کرونا را به دست جوانان و متخصصان کشور عزیزمان داریم.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از لحاظ نظامی نیز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کشوری وابسته بودیم ولی امروز پیشرفته ترین ادوات و موشک ها را تولید می کنیم و به برکت خون شهدا و هدایت های ولایت فقیه، موفقیت های چشمگیری به دست آورده ایم.

حجت الاسلام  والمسلمین شبستری با بیان اینکه معنویت در جامعه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و امروز قابل مقایسه نیست، اظهار کرد: امروز علی رغم همه مشکلات و نارسایی های که در زمینه فرهنگ داریم و ابزارآلاتی که محیط را برای گناه و فساد آماده و فراهم کرده اند، جوانان ما در عرصه عبادت و بندگی، ایثار و فداکاری و حضور به عنوان مدافع حرم و…نشانگر بعد معنویت جوانان است.

 نخستین آرمان انقلاب، استکبارستیزی است

امام جمعه میاندوآب نیز در این زمینه با بیان اینکه هدف‌گیری آرمان‌های انقلاب و تلاش برای رسیدن به آنها از دیگر شاخصه های انقلابی گری است، افزود: نخستین آرمان انقلاب، استکبارستیزی است که ملت ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز آن را به نمایش گذاشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده گفت: پایبندی به استقلال کشور، حساسیت به کار و نقشه دشمن و عدم تبعیت از دشمن  از دیگر شاخصه های انقلابی گری است که همواره باید مورد توجه ما قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید همواره اتحاد و همدلی خود را حفظ کنیم، تصریح کرد: حفظ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران، در این برهه بیشتر از هر زمانی به اتحاد و همدلی نیازمند است.

امام جمعه میاندوآب افزود: باید دستاوردهای انقلاب اسلامی، در همه موضوعات تبیین و تشریح شود تا جوانان و نسل امروزی با دستاوردها آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی، پزشکان هندوستانی در بیمارستان های ما طبابت می کردند، گفت: امروز برکت انقلاب اسلامی در سایر کشورها نیز پزشکان ایرانی به تخصص های مختلف به طبابت مشغول هستند و در زمینه شاخص های سلامت و امید به زندگی ارتقا یافته ایم.

حسن زاده با بیان اینکه ایران اسلامی الگوی بارز برای حفظ کرامت و جایگاه بانوان است، تصریح کرد: امروز بانوان در عرصه های مختلف به نقش آفرینی می پردازند و آن را در اخبار و گزارشات شاهد هستیم.

امام جمعه میاندوآب به پیشرفت های علمی اشاره کرد و افزود: قبل از انقلاب درصد پیشرفت های علمی به صدم درصد ها می رسید و در رتبه های پایین بود ولی امروز سرعت رشد علمی ایران اسلامی بر اساس آمارهای جهانی در دنیا رتبه نخست است.

وی به دستاوردهای سیاسی نیز اشاره کرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی مردم در سرنوشت خود نقش داشته و تمام مسئولان به صورت مستقیم یا غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می شوند.

حسن زاده به پیشرفت های عمرانی در کشور اشاره و اظهار کرد: در بحث عمرانی و توسعه خدمات و دسترسی مردم به خدمات مانند ریلی، گاز و برق و مخابرات و آب ….، امروز ایران اسلامی قدم هایی برداشته که بی سابقه بوده است و علاوه بر مناطق شهری، روستاها نیز در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته اند.

 خودباوری و امید آفرینی از برکات انقلاب اسلامی

مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) میاندوآب نیز در این زمینه اظهار کرد: دهه فجر و بهمن ماه تولد دوباره امت ایران اسلامی بود که در راس این امت اسلامی انسانی آگاه، عارف، آزاده و فقیه و دین شناس قرار داشت.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا رضوی افزود: دهه فجر یک دهه با عظمت است که تحول عظیمی ایجاد کرد و یک امت از دست استکبار و طاغوت نجات یافت و شهید شیرین استقبال را چشید و لذا هرسال باید باشکوه‌تر از سال‌های گذشته گرامی داشته شود.

وی تصریح کرد: امام راحل(ره) نسخه نجات بخش امت اسلامی را نوشت و امت اسلامی نیز با وحدت این موفقیت را بدست آورد.

مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) میاندوآب اظهار کرد: امروز وظیفه تک تک ما است که این اتفاق و همدلی و وحدت و یکپارچگی که امت اسلامی از آن مراقبت کرده و طاغوت را کنار زدند، به نسل حاضر انتقال دهیم و این را تبیین کنیم که کجا بودیم و به کجا رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه خودباوری و امید آفرینی از برکات انقلاب اسلامی بود که امروز برای آزادگان دنیا نیز الگو شده است، گفت: مکتب جهاد و مقاومت، بصیرت، عزت، عقلانیت و غیرت دینی، فسادستیزی، اقتدار نظامی، تولید ملی، کارآفرینی، استقلال، وحدت، نخبه پروری و تکریم مردم از برکات انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.