دفاع مقدس سمفونی زیبای اتحاد، معنویت و ایثار
۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
شناسه : 311717
3
معنویت، روحیه ایثار و شهادت‌طلبی در جبهه‌های جنگ تحمیلی موج می‌زد و این همان موضوعی بود که در هشت سال دفاع مقدس در محاسبات دشمن نمی‌گنجید.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، انقلاب نوپای اسلامی ایران تازه شکل‌گرفته بود، ارتش سازماندهی لازم را نداشت و سپاه هم تازه شکل‌گرفته بود.

در این شرایط صدام به تحریک و پشتیبانی استکبار جهانی جنگی را علیه مردم ایران اسلامی شروع کرد که در روی کاغذ همه تحلیل‌گران نظامی و سیاسی دنیا، عراق را پیروز می‌دانستند اصلاً شاید اگر بر اساس عده و عده نظامی هم به موضوع نگاه کنیم، در این شرایط اصلاً در خیال آدمی نمی‌گنجد که ایران در مقابل عراق بتواند ایستادگی کند.

اما جنگ بر خلاف معادلات سیاسی و نظامی به‌پیش رفت و رزمندگان اسلام به برکت نیروی معنویت و ایمان و اعتقاد به قدرت الهی، اتحاد و تبعیت از ولایت و ایثار و از خودگذشتگی کاری کردند که تمام معادلات را بر هم زد و این همان چیزی بود که در هیچ معادله نظامی و سیاسی نمی‌گنجد.

نیروی معنویت و ایمان و اعتقاد به قدرت الهی، اتحاد و تبعیت از ولایت و ایثار و از خودگذشتگی و دعاخوانی و مناجات خوانی قبل از عملیات را نمی‌توان در هیچ جنگ دیگری تصور کرد و این وجه متمایز دفاع مقدس بود که در آن حتی یک وجب از خاک ما به دست دشمن نیفتاد.

بر اساس معادلات سیاسی و نظامی باید عراق پیروز جنگ هشت‌ساله می‌شد؛ اما امدادهای غیبی و رشادت‌های رزمندگان اسلام همه معادلات نظامی و سیاسی را بر هم زد و عراقی که از تمام امکانات و تجهیزات برخوردار بود به نتیجه‌ای نرسید.

شکوه معنویت، اتحاد و ایثار در جبهه‌های جنگ

در این زمینه نیز یک کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با رهبری‌های داهیانه بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و با ایثارگری و رشادت در مقابل دشمنان ایستادند و حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی را به دشمن ندادند.

حجت‌الاسلام مهدی صادقی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس معنویت موج می‌زد، گفت: تکنولوژی و قدرت در پیروزی تأثیر دارد؛ ولی آن چیزی که تأثیر اصلی و مهم را دارد، معنویت است و همین موضوع نیز از رموز موفقیت و پیروزی در دوران دفاع مقدس بود.

وی با بیان اینکه ایثار و اتحاد از دیگر رموز موفقیت در دوران دفاع مقدس بود، افزود: دفاع مقدس پر از جلوه‌های زیبای معنویت، ایثار و جانبازی بود و این ویژگی‌ها در همه ابعاد آن نقش داشت و خودنمایی می‌کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه اتحاد و انسجام و همدلی رمز پیروزی است، تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم تا با الگوگیری از دوران دفاع مقدس امروز نیز اتحاد و وحدت خود را حفظ کنیم.

دفاع مقدس، دانشگاه معنویت، ایثار و از خودگذشتگی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب نیز در این زمینه در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به ویژگی‌های دوران دفاع مقدس و رزمندگان اسلام، اظهار کرد: روحیه ایثار و شهادت‌طلبی در جبهه‌های جنگ تحمیلی موج می‌زد و این همان فرهنگ و موضوعی بود که در هشت سال دفاع مقدس در محاسبات دشمن نمی‌گنجید.

سرهنگ پاسدار محمد پیری افزود: همین روحیه ایثار و شهادت‌طلبی است که سبب شد تا دشمنان در مقابل رزمندگان اسلام سر تعظیم فرود آوردند.

وی با بیان اینکه معنویت، ایثار و از خودگذشتگی در جبهه‌ها متجلی بود، گفت: ایمان به خدا، معنویت، اتحاد و تبعیت از ولایت رمز پیروزی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب با تأکید بر اینکه باید از دفاع مقدس درس و الگو بگیریم، تصریح کرد: دفاع مقدس به ما آموخت که چگونه بر سر آرمان‌ها بمانیم و امروز نیز همه وظیفه داریم با الگوگیری از دفاع مقدس بر سر آرمان‌های خود پایدار باشیم.

نباید از آثار دفاع مقدس غفلت کرد

دفاع مقدس، برگرفته از آموزه‌های دینی و قرآنی ما است و گنجینه عظیمی است که باید استخراج شود و مردم از آن استفاده کنند.

نباید از آثار دفاع مقدس غفلت کرد؛ دفاع مقدسی که آبرو، حیثیت و اقتدار ما و منشأ بالندگی ما بوده و در هشت سال دفاع مقدس از آبرو، حیثیت، عزت و قرآن، اسلام، نظام، مردم و تمامیت ارضی کشور دفاع کردیم .

وحدت و همدلی ملت ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس تجلی یافت و همه دست‌به‌دست هم داده و از کشور و میهن اسلامی دفاع کردند و امروز نیز باید با الهام‌گیری از دوران دفاع مقدس، با وحدت و همدلی در راستای پیشرفت و توسعه میهن اسلامی قدم برداریم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.