دفاع مقدس به ما ایستادگی و مقاومت آموخت/ سخنرانی رئیس‌جمهور در سازمان ملل از موضع اقتدار بود
۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
شناسه : 311491
2
امام‌جمعه میاندوآب: امام‌جمعه میاندوآب گفت: رزمندگان اسلام نشان دادند که استقلال کشور با پول و نفت تضمین نمی‌شود؛ بلکه این مقاومت، ایستادگی و از خودگذشتگی و جانبازی است که استقلال کشور را تضمین می‌کند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و بهار تعلیم‌وتربیت، اظهار کرد: هر جنگ آسیب‌ها و دستاوردهایی دارد و دفاع مقدس نیز دستاوردهای زیادی داشت.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه در بحث نظامی در دنیا، شرایط و امکانات تعیین‌کننده هستند، افزود: دفاع مقدس و ایستادگی ایران با دستان خالی در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح، تمام تحلیل‌ها و معادلات نظامی را بر هم زد.

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس، استراتژی جنگ را عوض کرد، گفت: ایمان به خدا و اعتقاد دینی و قلبی کفه ترازو را به نفع رزمندگان اسلام سنگین کرد و مؤلفه قدرت و برتری رزمندگان اسلام بود.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه تمام سیاستمداران و استراتژیست‌های نظامی دنیا، عراق را کشور پیروز در این جنگ می‌دانستند و حتی آنها سخن از فتح سه‌روزه تهران می‌کردند، تصریح کرد: اما رزمندگان اسلام، سپاهیان؛ ارتشیان و بسیجیان مخلص لشکر اسلام، هشت سال مقاومت و دفاع مقدس داشته و حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی را به دشمن ندادند و به دنیا اعلام کردند که توپ و تانک مؤلفه برتری نیست؛ بلکه فکر و اعتقاد است مؤلفه برتری و پیروزی است.

امام‌جمعه میاندوآب اظهار کرد: باید امروز جوانان و نوجوانان ما نیز از دفاع مقدس الگو و با آن فرهنگی تربیت شوند که وقتی خانم خبرنگار از رزمنده نوجوان سؤال می‌پرسد اول به او حجاب را توصیه و گوشزد می‌کند.

وی از دفاع مقدس به‌عنوان تضمین‌کننده استقلال کشور نام برد و افزود: رزمندگان اسلام نشان دادند که استقلال کشور با پول و نفت تضمین نمی‌شود؛ بلکه این مقاومت، ایستادگی و از خودگذشتگی و جانبازی است که استقلال کشور را تضمین می‌کند.

حسن‌زاده با بیان اینکه دفاع مقدس به ما نشان داد که هزینه مقاومت کمتر از صلح و سازش است، گفت: باید در مقابل استکبار ایستاد و قهرمانانه مقاومت و ایستادگی کرد.

امام‌جمعه میاندوآب امروز کابوس شکست‌ناپذیری آمریکا نابود شده و همه دنیا می‌دانند که می‌شود در مقابل آمریکا ایستاد، اظهار کرد: این را دفاع مقدس به دنیا نشان داد که می‌شود به‌تنهایی در مقابل ۴۰ کشور که از امپراطوری رسانه‌ای نیز بهره‌مند هستند، ایستاد و پیروز شد.

وی به دستاوردهای داخلی دفاع مقدس نیز اشاره کرد و افزود: اعتمادبه‌نفس، خودباوری، شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌ها، تقویت باورهای دینی، رشد و توسعه تفکر بسیجی، رشد فضائل اخلاقی و معنوی از جمله این دستاوردها است.

حسن‌زاده هم چنین به سفر و سخنرانی رئیس‌جمهور به نیویورک و حضور در مجمع‌عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: امروز به برکت همین مقاومت است که رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در داخل کشور آمریکا بااقتدار تمام حقایق را بیان می‌کند و قرآن کریم و حاج‌قاسم را به رخ آنها می‌کشد و از اسلام و انقلاب دفاع می‌کند.

امام‌جمعه میاندوآب هم چنین به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با پیش‌کسوتان عرصه جهاد و مقاومت اشاره و اظهار کرد: بیانات حکیمانه و عالمانه مقام معظم رهبری باید آویزه گوش همگان باشد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.