دغدغه مداحان برای حفظ سلامت و جان مردم/ عزاداری محرم با پیوست سلامت و پرشور برگزار می شود
۰۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۹:۲۸
شناسه : 289912
8

مداحان در شهرستان میاندوآب توصیه های رهبر انقلاب و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و ضوابط تعیین شده آن ستاد توجه کرده و آن را مبنای اقدام و عمل خود قرار داده اند. 

پ
پ

به گزارش زرین خبر، چند ماهی است که ویروس منحوس کرونا میهمان کشور ماه بوده و علاوه بر هزاران نفر از مردم کشور را مبتلا کرده و ظاهرا به این زودی نیز قصد از بین رفتن ندارد.

این ویروس منحوس همه چیز را تحت تاثیر قرار داده و در آخرین مورد نیز در ایام محرم سبب تغییر نوع عزاداری ها شد.

در این زمینه مقام معظم رهبر در سخنرانی خود به مناسبت عید سعید قربان، درباره کیفیت برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان و یاران مظلومش در ماه محرم فرمودند: “معیار آن چیزی است که ستاد ملی مقابله با کرونا و کارشناسان بهداشت می‌گویند من هر آنچه که آن‌ها لازم بدانند را مراعات خواهم کرد”.

ایشان تصریح کردند: “توصیه و تأکید من به عزاداران، هیات ها و نوحه‌خوانان آن است که به ستاد ملی مقابله با کرونا و مصوبات آن توجه کرده و ضوابط تعیین شده برای عزاداری از سوی آنان را مراعات کنند”.

در این راستا مداحان در شهرستان میاندوآب بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که هیات ها، نوحه‌خوانان و مداحان به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و ضوابط تعیین شده آن ستاد توجه کرده و آن را مبنای اقدام و عمل خود قرار دهند، به توصیه‌های ایشان لبیک گفته و موارد اعلام شده را در هیئت ها و عزاداری ها مراعات کرده و می کنند.

فرمایشات مقام معظم رهبری، معیار و شاخص برگزاری دسته جات است

فرهاد ایمانی یکی از مداحان و عضو کانون مداحان میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به بازدید های انجام گرفته از دسته جات حسینی، اظهار کرد: در بازدید هایی که داشته ایم مداحان بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید داشته اند.

این مداح میاندوآبی افزود: به عنوان عضو کوچکی از جامعه مداحی میاندوآب از  مادحین بزرگوار خواهشمندم حتما در هیئات عزاداری، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، چون حفظ سلامت مردم برای ما مهم است.

وی گفت: استفاده از ماسک؛رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم توزیع نذورات در دسته جات حسینی از مواردی است که باید مورد توجه مادحین باشد.

ایمانی با تاکید بر اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری، معیار و شاخص برگزاری دسته جات است، تصریح کرد: ان شالله دست به دست خواهیم داد و در روزهای آینده نیز مانند روزهای گذشته که مادحین نقش مهمی در رعایت پروتکل های بهداشتی در دسته جات داشته اند، پروتکل ها و دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا را رعایت خواهند کرد تا ان شالله مشکلی پیش نیاید.

عضو کانون مداحان میاندوآب هم چنین به سوق دادن نذورات به سمت کمک های مومنانه اشاره و اظهار کرد: مردم می توانند در این ایام کرونایی، نذورات خود را به سمت کمک مومنانه سوق داده و به یاری نیازمندان بشتابند.

سلامت مردم بیش از همه چیز برای ما مهم است

پرویز حسنی دیگر مداح میاندوآبی نیز  در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با لبیک گویی به توصیه های رهبر معظم انقلاب، گفت: ما در هیئت عزاداری خود سعی می کنیم توصیه های ستاد ملی مبارزه به کرونا را مدنظر قرار دهیم.

این مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، افزود: سلامت مردم بیش از همه چیز برای ما مهم است و ما نیز قبل از شروع مداحی رعایت توصیه های بهداشتی را به عزاداران تذکر می دهیم.

وی اظهار کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، هیئتی ها و عزاداران علاوه بر شور حسینی، شعور حسینی را نیز به نمایش می گذارند همانطور که در روزهای گذشته در هیئت عزاداری ما اینگونه بوده است.

حسنی تصریح کرد: در واقع امسال ما نشان داده ایم که هیئت حسینی و عزاداری سید و سالار شهیدان تعطیل شدنی نیست بلکه نوع آن عوض شده است.

شور و شعور حسینی را نشان می دهیم

علیپور یکی دیگر از مداحان نیز در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با بیان اینکه امسال شیوع ویروس کرونا نوع عزاداری ها را تغییر داده است، گفت: عزاداری ها باید مطابق با دستورالعمل و پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا باشد.

این مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) افزود: ما در هیئت خود از ابتدای ماه محرم، با استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و در فضای باز در مقابل حسینیه به صورت ثابت عزاداری ها را شروع کرده ایم و در ادامه نیز طبق دستورالعمکوکل ها به پیش خواهیم رفت.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که تابع ستاد ملی مبارزه با کرونا هستند و لذا ما هم باید مانند ایشان رفتار کنیم، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و احتمال وجود افراد ناقل بدون علامت، اگر عزاداری ها بدون رعایت پروتکل های بهداشتی و مانند سال های گذشته باشد حتما با مشکل مواجه خواهیم شد و لذا از حسینچیان عزیز خواهشمندیم به توصیه ها گوش فرا دهند.

باید گفت: مراسم عزاداری سالارشهیدان امسال باتوجه به شیوع ویروس منحوس کرونا متفاوت از سال های گذشته برگزار می شود و در این میان قطعا ذره ای از عشق مردم به سالارشهیدان کاسته نشده است .

مردم عزادار شهرستان میاندوآب همگام با  سرارکشور تحت رعایت دستوالعمل بهداشتی ابلاغیه ستاد ملی مبارزه باکرونا مراسمات عزاداری خود راباشکوه تر برگزار کرده و فرمایش گرانبهای مقام عظمای ولایت که می فرمایند درعزاداریها معیار آن چیزی است که کارشناسان بهداشت ودرمان وستاد ملی مقابله با کرونا می گویند شخصا هرآنچه آنان بگویند را رعایت می کنم وتوصیه من به همه هیآت داران ومنبریها این است که به سخنان کادر بهداشتی گوش  کنند، را نصب العین قرار خواهند داد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.