دشمن به دنبال اسلام منهای سیاست است
۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
شناسه : 311110
3
امام‌جمعه میاندوآب: امام‌جمعه میاندوآب گفت: دشمن از دین همراه باسیاست در هراس است و لذا تمام تلاش و برنامه دشمن این است که دین بدون سیاست و سیاست بدون دین باشند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره حماسه عظیم اربعین حسینی، اظهار کرد: اربعین حسینی یک حماسه عظیم میلیونی بود که شکل گرفت و مردم و مراجع عظام در کشور عراق در فراهم‌کردن مقدمات این پیاده‌روی عظیم تقدیر و تشکر می‌کنیم.

امام‌جمعه میاندوآب در ادامه با بیان اینکه سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما است، افزود: هر کس بگوید دین از سیاست جدا است، نه اسلام را شناخته و نه سیاست را.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال دین و اسلام بی‌خاصیت است، گفت: دشمن از دین همراه باسیاست در هراس است و لذا تمام تلاش و برنامه دشمن این است که دین بدون سیاست و سیاست بدون دین باشند.

حسن‌زاده تصریح کرد: اسلام و دین بی‌خاصیت، یعنی همان اسلام آمریکایی، یعنی همان اسلامی که در مقابل استکبار ایستادگی نمی‌کند و هیچ‌گاه نتوانسته تا پای ظالم و استکبار را از کشور خویش بیرون کنند.

امام‌جمعه میاندوآب با تأکید بر اینکه اسلام و مسلمان نباید بی‌خاصیت باشد، اظهار کرد: اسلام ناب محمدی (ص) یعنی اسلام مبارزه با استکبار و مسلمان واقعی نیز آن است که بی‌خاصیت نباشد.

وی با بیان اینکه سیاست یعنی رعایت حق‌الله و حق‌الناس، گفت: یعنی اینکه اطاعت امر خدا کنی و به دستورت خداوند عمل کنی، یعنی اینکه با برادر دینی خود همراهی کنی؛ یعنی همان کاری که در راه عزت و تجلی اسلام با کمک به موکب‌های اربعینی شاهد بودیم.

حسن‌زاده به نقش علمای عظام و مراجع در حفظ دین اسلام اشاره کرد و افزود: به برکت مجاهدت علما است که اسلام ناب محمدی (ص) و مکتب اهل‌بیت (ع) حفظ شده و به ما رسیده است.

امام‌جمعه میاندوآب رهبری صالح و امت پا به کار را شرط مبارزه با دشمن عنوان و اظهار کرد: در مقابل طاغوت و استکبار باید امام صالح و امت پا به کار داشت و اگر رهبری صالح و امتی پا به کار در میدان باشند در آن صورت دشمن و استکبار در هم می‌شکند.

وی هم چنین با اشاره به قرارگرفتن در دهه آخر ماه صفر، تصریح کرد: دهه آخر صفر مهم‌ترین و بهترین زمان برای جهاد تبیین است و لذا باید از این فرصت برای تبیین استفاده کرد.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص)، رحمت للعالمین هستند، اظهار کرد: باید رفتار و سلوک پیامبر گرامی اسلام (ص) را الگوی خویش قرار داده و از ایشان تبعیت کنیم.

حسن‌زاده به سالروز قیام ۱۷ شهریور نیز اشاره کرد و گفت: در ۱۷ شهریور ۵۷ جمعیت عظیمی در مقابل طاغوت قیام کردند و از امام و ولایت و حقیقت دفاع کردند.

وی با تأکید بر اینکه باید قدردان امنیت کنونی در کشور باشیم، اظهار کرد: برای این امنیت و اقتدار خون‌ها داده شده است و علت این پیشرفت و امنیت نیز اتحاد، ولایت‌مداری و خون شهدا است.

امام‌جمعه میاندوآب هم چنین از دست‌اندرکاران و مسئولان امر در برپایی موکب اربعینی و خدمت‌رسانی به زائران و پذیرایی از زائران تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.