دشمن بر روی ایجاد اختلاف در کشور متمرکز شده است
۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
شناسه : 307608
4
امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت: دشمن پس از شکست در اغتشاشات سال گذشته، اکنون تمرکز خود را بر تحریک گسل‌های درون حاکمیتی و ایجاد تفرقه و اختلاف بین قوا، بین مردم با هم و بین مردم با مسئولان گذاشته است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به توطئه ها و نقشه های دشمنان علیه انقلاب و نظام اسلامی، اظهار کرد:  دشمن پس از شکست در اغتشاشات سال گذشته، اکنون تمرکز خود را بر تحریک گسل‌های درون حاکمیتی و ایجاد تفرقه و اختلاف بین قوا، بین مردم با هم و بین مردم با مسئولان گذاشته است.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه باید مراقب سیاست سه ضلعی شیطانی بود، افزود: در این راستا بود که رهبر انقلاب در سخنرانی روز عید سعید فطر راهبرد همدلی و همکاری و هم‌افزایی از یک سو و تمرکز برحل مسأله و اجتناب از حاشیه‌سازی از دیگر سو، اشاره کردند.

وی گفت: راهبردهای رهبری در سه سطح سران قوا و قوای سه گانه و دستگاه‌ها، مسئولان استانی و شهرستانی و در سطح عمومی و ملی و همگانی قابل مطالبه بوده و طبیعی است که نقش الگویی را مسئولان برعهده دارند.

جلالی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به مسئولان بر لزوم تمرکز بر حل مسائل و پرهیز از مشغولی به حاشیه تاکید کردند و لازم است مسئولان از توجه به حاشیه که گاهی از روی غفلت ایجاد و یا انگیزه های مختلف ایجاد می شود، پرهیز نمایند.

امام جمعه چهاربرج با اشاره به روز شوراها، اظهار کرد: این دوره شورا هم تمام خواهد شد و لذا به تبعیت از بیانات مقام معظم رهبری از شوراها می خواهیم تا اختلاف ها و حاشیه ها را به نفع مردم کنارگذاشته و در این مدت باقی مانده با همدلی و هم افزایی به حل مسائل شهر چهاربرج متمرکز شده و خود را به حواشی مشغول نکنند.

وی گفت: مسئولان باید  به مسائل اساسی شهرستان و شهر متمرکز شده و از مطالب و حرکاتی که دامنه اختلافات را زیاد می کند، پرهیز کنید و از شیاطین انسی و جنی غافل نشده و بدانید این اتحاد است که بینی شیطان را به خاک می مالد.

جلالی در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته به فرارسیدن هفته معلم اشاره کرد و افزود: شهید مطهری در حقیقت شهید جهاد تبیین هستند چراکه هنرمندانه به بازتعریف مفاهیم اسلامی پرداخت و در قالب سخنرانی، یادداشت و مصاحبه، مطالب بسیار ارزشمند و کم‌نظیری را برای جبهه انقلاب به ارث گذاشت.

امام جمعه چهاربرج تصریح کرد: بخش مهمی از این میراث ارزشمند به مسایلی باز می‌گردد که می‌توان آن‌ها را واپسین دغدغه‌های شهید مطهری دانست که عبارت است از استقلال فرهنگی و مکتبی، آزاداندیشی و تداوم نقش‌آفرینی «روحانیت» و جایگزین نشدن آن با جریان روشن‌فکری که در این زمینه ها مباحث مختلفی را بیان می کنند.

وی با اشاره به هشدار نیروی دریایی ایران به زیردریایی هسته‌ای آمریکا در تنگه هرمز، تصریح کرد: این ناوشکن سنگین ، تلاش داشت تا برخلاف قوانین حقوق بین‌الملل و حقوق دریاها، هنگام عبور از نزدیکی کشورمان با مخفی‌کاری و پنهان‌شدن از چشم نیروی دریایی ایران به مسیر خود ادامه دهد که توسط زیردریایی تمام ایرانی فاتح رصد شده و با انجام مانورهای ایذایی آن را مجبور به آمدن به سطح آب کرد که این خود خبردیگری در ارتباط با شکست و زبونی دشمن است .

امام جمعه چهاربرج اظهار کرد: نقره داغ کردن دشمنان در یک جنگ الکترونیک از دیگر افتخار آفرینی ها غیورمردان ارتشی و سپاهی ایران عزیز است و باید گفت که آفرین بر غیورمردان ارتشی آفرین بر این غرور آفرینان و امنیت آفرینان ایران اسلامی. درود خدا و انبیا و اوصیا و ملائکه و مومنین بر شما رزمندگان اسلام.

وی به جنگ داخلی در سودان نیز اشاره کرد و گفت: وضعیت کنونی سودان (جنگ داخلی و تجزیه) نتیجه اعتماد به امریکا و رژیم صهیونیستی بوده و در این حوادث و تحولات اخیر سودان و درگیری‌های شرکای سابق که وجه مشترکشان خیانت و دلبستگی به دشمن است، درس‌ها و عبرت‌های فراوان نهفته است.

جلالی گفت: رژیم صهیونیستی یکی از بازیگرانی است که مهم‌ترین نقش را در تجزیه سودان و شرایط فعلی را دارد که این حوادث اخیر در سودان نیز بار دیگر نشان می‌دهد که اعتماد به آمریکا و رژیم صهیونیستی مساوی است با جنگ داخلی و تجزیه.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.