دشمن از جنگ سخت به جنگ رسانه‌ای و شناختی روی آورده است/ جهاد تبیین در اولویت جبهه انقلاب قرار گیرد
۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
شناسه : 303622
5
امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت: در حال حاضر نظام استکبار با شکست در میادین سخت و نیمه‌سخت، روی جنگ نرم، جنگ رسانه‌ای و جنگ شناختی متمرکز است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج، اظهار کرد: انقلاب اسلامی، سرآغاز یک چالش و یک تضاد گفتمانی بین اسلام و استکبار جهانی شد و جبهه استکبار جهانی که در واقع برآمده و شکل گرفته در چارچوب گفتمان مدرنیته غربی بود، در مقابل این انقلاب برای بقاء تمدنی خود به شدت احساس خطر کرد و تمام امکانات خود را برای جلوگیری از رشد، تعمیق و تعمیم آن در جهان به کار گرفت.

امام جمعه چهاربرج افزود: علی‌رغم دشمنی‌های بی‌وقفه نظام سلطه، انقلاب اسلامی، در این تقابل، توفیقات متعددی داشته است و ضربات سنگینی را بر پیکره جهان استکبار وارد کرده است و در دفاع از کیان کشور، انقلاب اسلامی و مردم کشور و منطقه موفق بوده است.

وی افزود: به اعتراف یکی از افسران عالی‌رتبه سیا در خصوص علت ترور حاج قاسم سلیمانی: «نقشه‌های اساسی ما در منطقه، یکی پس از دیگری توسط جمهوری اسلامی به‌ویژه سپاه قدس و علی‌الخصوص سردار سلیمانی، با شکست روبه‌رو می‌شد و چاره‌ای جز به شهادت رساندن ایشان نداشتیم. این کار غیرقانونی بود و میهمان یک کشور دیگر را ترور کردیم و علی‌رغم اینکه اطمینان داشتیم که انتقام ایران حتمی است؛ اما حاضر به این اقدام تروریستی شدیم تا شکست‌ها و ضربات سنگین تحمیل‌شده بر خویش را تا حدی جبران کنیم».

جلالی تصریح کرد: در حال حاضر نظام استکبار با شکست در میادین سخت و نیمه‌سخت، روی جنگ نرم، جنگ رسانه‌ای و جنگ شناختی متمرکز است.

وی با بیان اینکه امروز امپراطوری رسانه‌ای غرب به دو امر توجه جدی دارد، اظهار کرد: امپراطوری رسانه ای غرب به دنبال «تصویرسازی» و «روایت‌گری» بوده و تلاش می‌کند از یک‌سو تصویر سیاه و مخدوش از نظام اسلامی و حرکت‌های جمهوری اسلامی و از سوی دیگر روایت‌هایی نادرست و بلکه جعلی را از حوادث مختلف داشته باشد.

امام جمعه چهاربرج با اشاره به آمار دروغ پردازی های رسانه های ضدانقلاب در جریانات و اغتشاشات اخیر،  گفت: در این جنگ شناختی آنچه باید راهبرد اصلی جبهه انقلاب قرار گیرد، «جهاد تبیین» است.

وی با بیان اینکه نقطه تهاجم جنگ شناختی دشمن بطور عام شامل تمامی مردم ایران ولی بطور خاص بر جوانان متمرکز است، اظهار کرد: جوانان به‌عنوان بدنه فعال، محرک و بانشاط جوامع بخصوص جامعه ایران اسلامی است و اساسا انقلاب اسلامی، در ایجاد و بقاء متکی به جوانان است، محوریت جهاد تبیین باید بر مدار جوانان و نوجوانان انجام گیرد.

جلالی به راهبردهای اصلی جبهه انقلاب برای پرداختن به مسائل جوانان اشاره کرد و گفت:جبهه انقلاب برای موفقیت در میدان جنگ ترکیبی با مبنای جنگ شناختی، می‌بایست این سه راهبرد کلان شناخت درست از جوان ایرانی و ظرفیت‌های آن، استخراج نظام مسائل جوانان و نوجوانان و مواجهه صحیح با مسائل جوانان را مدنظر قرار دهد.

وی با تاکید بر شناخت درست از جوان ایرانی و ظرفیت‌های آن، گفت: رهبر معظم انقلاب همواره در بیاناتشان به این مهم تاکید داشته اند و لذا باید مورد توجه قرار گیرد‌

جلالی در ادامه با اشاره به مسائل اخیر و اغتشاشات که جوانان را تحت تاثیر قرار داده بودند به دو عامل اشاره کرد و با بیان اینکه در این راستا اقداماتی را انجام داد، افزود: یکی تبلیغات گوناگون دشمن برای سست و بی تفاوت کردن جوانان نسبت به حقایق مقدس اسلامی و عامل دوم، عدم تبیین و دفاع صحیح از این حقایق و اصول است که چاره کار تبیین درست اصول و حقایق است که دراین راستا کل کشور اعم دولت و ملت باید پای کار بیایند.

امام جمعه چهاربرج در ادامه با اشاره به ویژگی‌های ماهواره بر قائم ۱۰۰،از پرتاب ماهواره‌بر سپاه به عنوان رویدادی مهم در تحولات رو به جلوی صنایع هوافضا نام برد و گفت: این اتفاقی است که می‌تواند پیام‌ها و پیامدهای ارزشمندی را در بازدارندگی ایران اسلامی در ابعاد مختلف داشته باشد.

وی افزود: آزمایش موفق پروازی و زیر مداری موتور مرحله اول “رافع” در ماهواره بر سوخت جامد قائم ۱۰۰، جدیدترین گام برای غلبه بر رخوت و رکود ناشی از تصمیمات دولت قبل است.

جلالی تصریح کرد:سپاه پاسداران به موشک‌های میان برد ۵۵۰۰ تا ۱۲۵۰۰ کیلومتری در قالب دو مرحله و سه مرحله سوخت جامد دست پیدا کرد و قطعا توان حمله به خاک اروپا و پایگاه‌های آمریکایی در دیگو گارسیا با استفاده از یک موشک دو مرحله‌ای موتور رافع و موتور سلمان را به دست آورد.

امام جمعه‌ چهاربرج گفت: این دستاورد بسیار بزرگی‌ است و کمتر کشوری به آن دست پیدا کرده است و به هیچ وجه نمی‌توان به‌سادگی‌ از کنار آن گذشت و غربی‌ها را بسیار مضطرب و مستاصل خواهد کرد و نکته جالب اینکه پرتاب در یک روز ابری انجام شده و تا لحظه پرتاب هیچ سرویس اطلاعاتی‌ غربی از زمان پرتاب گزارشی را به رسانه‌های غربی انتقال نداده بود.

وی به هدف ایران از شلیک موشک ۳ مرحله‌ای قائم نیز اشاره کرد و گفت: نیویورک و واشنگتن در صورت نیاز برای ایران در دسترس هستند و از سوی دیگر تهران با شلیک موشک ۳ مرحله‌ای قائم به طرف مقابل تفهیم کرد که در دوره پسابرجام، حتی سخن از حمله نظامی به ایران هم دیگر نباید مطرح شود.

جلالی افزود: در دوران جدید قصد موازنه قوا با آمریکا را دارد و بعید است امنیتش را برای توقف برخی تحریم‌ها (که اکثریت آنها حتی در دوره اجرای برجام نیز برقرار بودند) معامله کند.

امام جمعه چهاربرج اظهار کرد: تهران از اکنون اسب خود را برای دوره جدید و برقراری توازن وحشت با آمریکا و در نتیجه بازدارندگی و معادله تهران در برابر واشنگتن زین کرده است. به‌دلایل فوق و البته روی کار آمدن نتانیاهوی جنگ طلب در تل آویو، جمهوری اسلامی به هیچ وجه دستاوردهای هسته‌ای خود را برای برجامی که آینده‌اش نامشخص است به باد نخواهد داد.

 

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.