دشمنان امنیت کشور و وحدت مردم را هدف قرار داده‌اند
۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
شناسه : 310692
4
امام‌جمعه میاندوآب: امام‌جمعه میاندوآب گفت: امنیت مقوله‌ای است که حتی دشمنان به اقتدار ما در آن زمینه اعتراف می‌کنند و لذا می‌خواهند این نقطه قوت ما را از بین ببرند اما مردم دین‌دار و متدین و جهادی ایران اسلامی این اجازه را به دشمن نخواهند داد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به حادثه اخیر تروریستی در حرم شاهچراغ (ع)، اظهار کرد: تا پیش از سال ۱۴۰۱ دشمن مراکز سیاسی را هدف حمله تروریستی خود قرار داده بود؛ ولی از سال ۱۴۰۱ برنامه خود را تغییر داده و به مراکز مذهبی حمله می‌کند.

امام‌جمعه میاندوآب افزود: دشمن به این جمع‌بندی رسید که وقتی به مراکز سیاسی حمله می‌کند، مردم ایران متحد و همدل می‌شوند و لذا تصمیم گرفت تا برای دستیابی به اهداف خویش و ایجاد اختلاف قومیتی و مذهبی، حمله به مراکز مذهبی را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه استفاده از اتباع بیگانه از دیگر برنامه‌های دشمن در برنامه‌ریزی جدید خود است، گفت: دشمن تا قبل از سال ۱۴۰۱ از دست‌پرورده‌های خود در داخل کشور استفاده می‌کرد؛ ولی آنها از سال ۱۴۰۱ به بعد از اتباع خارجی استفاده می‌کنند تا بین مهاجران و مردم داخل ایران نیز تفرقه بیندازند.

حسن‌زاده تصریح کرد: در داخل کشور عزیزمان ایران اسلامی، بر اساس آمار ارائه شده ده‌ها میلیون تبعه خارجی از کشورهای مختلف زندگی می‌کنند و دشمن برای اینکه به اهداف خود دست یابد، تفرقه‌افکنی بین ایرانی‌ها و اتباع خارجی را که در این ۴۴ سال با هم به‌صورت مسالمت‌آمیز زندگی کرده‌اند، نیز در دستور کار خود قرار داده است.

امام‌جمعه میاندوآب اظهار کرد: هدف دیگر دشمنان از حملات تروریستی اخیر این است که افکار عمومی را از رژیم صهیونیستی منحرف کرده و به فرموده بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب در پشت پرده همه این اقدامات، شیطان بزرگ آمریکای جنایت‌کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه آمریکا همان جنایت‌کاری است که داعش را به وجود آورد؛ ولی با رشادت‌های سرداران رشید اسلام به‌ویژه شهید سلیمانی نابود شد، تصریح کرد: دشمنان این را بدانند که ۸۵ میلیون ایرانی یک خانواده متحد هستند و اجازه توطئه و تفرقه‌افکنی به دشمنان را نخواهند داد.

حسن‌زاده گفت: ما از لحاظ اقتصادی و محیط‌زیست و خدماتی مشکلاتی داریم؛ اما امنیت مقوله‌ای است که حتی دشمنان به اقتدار ما در آن زمینه اعتراف می‌کنند و لذا می‌خواهند این نقطه قوت ما را از بین ببرند اما مردم دین‌دار و متدین و جهادی ایران اسلامی این اجازه را به دشمن نخواهند داد.

امام‌جمعه میاندوآب تصریح کرد: تا زمانی که رویش‌های انقلاب و انسان‌های ازجان‌گذشته و ایثارگر داریم، دشمن هیچ کاری از پیش نخواهد برد.

وی در ادامه با بیان اینکه موفقیت‌های دولت در توافقات انجام‌گرفته برای آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده و تبادل زندانیان برای دشمنان قابل‌تحمل نیست، اظهار کرد: این اقدامات در بحث خدمات‌رسانی به مردم چشمگیر خواهد بود و از سوی دیگر در بحث ارتباط با همسایگان و سفر قریب‌الوقوع مسئولان ایران و عربستان برای دشمنان قابل‌تحمل نیست.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه دشمن دائماً در حال توطئه و برنامه‌ریزی است، افزود: دشمن در هر حوزه‌ای برنامه‌ریزی می‌کند و می‌خواهد به اهداف خود دست یابد و در این عرصه لازم است هوشیار و آگاه باشیم.

امام‌جمعه میاندوآب در بخش دیگری از خطبه‌ها به‌روز جهانی مسجد اشاره کرد و گفت: مسئولان و هیئت‌امنای مساجد در مساجد را باید بازکرده و وظیفه دارند در راستای رونق مساجد تلاش کنند چرا که اگر مساجد رونق پیدا کند در آن صورت برخی آسیب‌ها و معضلات اجتماعی که در جامعه شاهد هستیم را نخواهیم دید.

وی هم چنین با اشاره به فرارسیدن هفته دولت، افزود: ما از اول هم گفته‌ایم که دولت قوی می‌خواهیم و از شاخصه‌های دولت قوی آن است که مسئولان را خودش انتخاب کند و این جرات و توان انتخاب را داشته باشد که اگر این‌گونه نباشد و از جای دیگر انتخاب کنند در آن صورت فعلاً در بیان دولت قوی تردید داریم.

حسن‌زاده به آثار تقوا نیز اشاره و اظهار کرد: انسان اگر تقوا نداشته باشد در آن صورت نمی‌تواند انتخاب درستی داشته باشد، مسئولان اگر تقوا نداشته باشند در آن صورت نمی‌توانند در گزینش‌ها درست انتخاب کند، در آن صورت است کسی که یک روز حتی سابقه فعالیت در دستگاه اجرایی کارنکرده را مسئول دستگاه اجرایی انتخاب می‌کند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.