دستگیری ۳۰ مجرم سایبری در میاندوآب/ برداشت های اینترنتی غیرمجاز بیشترین جرایم حوزه سایبری است
۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۹:۰۰
شناسه : 282860
7

فرمانده انتظامی میاندوآب گفت: از ابتدای امسال ۸۰ فقره پرونده به پلیس فتای شهرستان میاندوآب ارجاع شده که ۸۶ درصد منجر به کشف و در این راستا ۳۰ نفر نیز دستگیر و به مقامات قضایی تحویل شده است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، امروزه فضای مجازی به بخش مهم زندگی انسان ها تبدیل شده و شاید بتوان گفت که بر تمام شئون زندگی اجتماعی ما تاثیر گذاشته و به تبع آن با توسعه ابزار مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر جرایم ، آسیب ها و تهدیدها نیز تاثیر گذاشته است و این دنیای مجازی به محلی برای فعالیت مجرمان نیز تبدیل شده تا در کنار جرایمی که در حالت فیزیکی رخ می دهند، شاهد جرایم اینترنتی و یا بهتر بگوییم جرایم مجازی نیز باشیم.

در همین زمینه نیروی انتظامی برای اینکه مجرمان در فضای مجازی نیز در امان نبوده و زمینه را برای تاخت و تاز خود فراهم نبینند، پلیسی به نام پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات یا همان پلیس فتا تشکیل داد.

کشف ۸۶ درصدی پرونده های ارجاعی به پلیس فتا در میاندوآب

در این زمینه فرمانده انتظامی شهرستان میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به عملکرد پلیس فتای شهرستان میاندوآب از ابتدای امسال، گفت: از ابتدای امسال ۸۶ درصد پرونده های ارجاع شده به پلیس فتای شهرستان میاندوآب با تلاش کارشناسان پلیس فتا منجر به کشف شده و مجرمان تحویل مقامات قضایی شده است.

سرهنگ حسن شیخ نژاد اظهار کرد: از ابتدای امسال ۸۰ فقره پرونده به پلیس فتای شهرستان میاندوآب ارجاع شده که ۸۶ درصد منجر به کشف و در این راستا ۳۰ نفر نیز دستگیر و به مقامات قضایی تحویل شده است.

وی گفت: برداشت غیرمجاز از حساب اشخاص و مزاحمت اینترنتی از جمله جرایم سایبری در میاندوآب بوده که بیشترین جرائم ارجاعی به پلیس فتای میاندوآب بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندوآب با بیان اینکه خانواده تهدیدات و آسیب های فضای مجازی را برای فرزندان خود جدی بگیرند، تصریح کرد: به خانواده‌ها توصیه داریم تا مراقب فعالیت کودکان خود در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی باشند.

خانواده ها باید بدانند و هوشیار باشند که در دنیای فضای مجازی، افراد یکدیگر را نمی بینند و مجرمان در این فضا جای خوبی را برای تاخت و تاز پیدا کرده اند تا به اهداف خود برسند هرچند پلیس نقش پیشگیری و مقابله را بر عهده دارد ولی نقش خانواده ها و افراد مختلف برای مراقبت از آسیب های فضای مجازی یک امر ضروری و مهم است که باید با آگاهسازی نسبت به آسیب ها و خطرات فضای مجازی آشنا شوند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.