دستمزد متعارف و رفع نیازهای معیشتی کارگران زمینه خدمات بهتر را فراهم می‌سازد
۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
شناسه : 307600
5
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه: امام جمعه ارومیه گفت: داشتن دستمزد متعارف و رفع نیازهای معیشتی نظیر مسکن برای کارگران می‌تواند زمینه خدمت بهتر را فراهم سازد و به همین دلیل نیاز است تا مدیران و مسئولان این نکته را مدنظر قرار دهند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در دیدار با نمایندگان تشکل های کارگری و مدیران جامعه کار و کارگر استان، با اشاره به اهمیت کار در اجتماع و اسلام، اظهار داشت: در دین اسلام مساله کار و کارگر موضوع بسیار مهم و دارای ارزشی است. خداوند متعال از تنبلی و بیکاری بیزار است و این امر مورد پذیرش الهی نیست. هرکس زحمت بکشد و تلاش داشته باشد، مورد عنایت خداوند قرار می گیرد.

وی، در خصوص اهمیت مساله کار در جامعه نیز عنوان کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در چند سال اخیر با نگاه اقتصادی به شعار سال توجه می کنند و از عناوینی نظیر تولید و مهار تورم استفاده کرده‌اند، نشان دهنده اهمیت و جایگاه اقتصاد و فعالیت کارگران است که باید مورد توجه مدیران این حوزه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: بدنه جامعه کارگری باید نسبت به ارزش فعالیت خود آگاه باشند و متوجه شوند که چرخ توسعه جامعه با فعالیت این عزیزان می‌چرخد.

وی ابراز داشت: احترام، ارزش و جایگاه متعالی کارگران در زمینه اقتصادی و اجتماعی والا است و این نگاه در میان اقشار مختلف مردم و به ویژه فعالان اقتصادی و مدیران حوزه کار و کارگر باید ساری و جاری باشد.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی، با بیان این نکته که انبیا(ع) در کنار تبلیغ دین به امورات روزمره و کارهای سنگین می‌پرداختند، خاطرنشان کرد: این موضوع که کار برای آینده انسان و جامعه مفید و ارزشمند است باید در کشور مطرح و تبیین شود که هر فردی خود را مقید به کار و تلاش در زمینه اقتصاد خانواده و جامعه بداند.

وی داشتن نیت الهی در تمام امور را مورد تاکید قرار داد و گفت: پیامبر اسلام(ص) در فرمایشی خطاب به جناب ابوذر فرمودند که نیت الهی در تمام امور حتی خواب و خوراک باشد تا ثواب و پاداش داشته باشد. در سیره امام علی(ع) هم نیت الهی در تمام امور حتی زمان مهمانی وجود داشت که احترام متقابل به دعوت کننده داشتند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، دچار شدن انسان به روزمرگی را آفت بزرگی دانست و بیان داشت: روزمرگی موجب بی هویتی و بیماری و کاهلی فرد می شود و به همین دلیل باید از این آفت دوری کرد. اینکه انسان در طول روز نسبت به انجام اقدامات سالم و کارهایی به نفع جامعه و مردم قدم بردارد، خود نشانه سلامت عقلی او است.

وی، با اشاره به برخی مشکلات مورد اشاره نمایندگان جامعه کارگری در این دیدار، گفت: داشتن دستمزد متعارف و رفع نیازهای معیشتی نظیر مسکن برای کارگران می تواند زمینه خدمت بهتر را فراهم سازد و به همین دلیل نیاز است تا مدیران و مسئولان این نکته را مدنظر قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی، در پایان در مورد پیگیری موضوعات مدنظر نمایندگان جامعه کارگری نیز ابراز داشت: در صورت انتقال دقیق موضوعات مبتلابه، می توان نسبت به مطالبه گری عمومی و نیز مطالبه از مدیران کشوری و مقامات عالی اقدام کرد تا در این زمینه شاهد بهبود وضعیت باشیم.

*فارس

پایان پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.