دستاوردهای انقلاب اسلامی با توجه به بیانه گام دوم تبیین شود
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۳۹
شناسه : 296593
6
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه بوده و دستاوردهای انقلاب اسلامی با توجه به بیانه گام دوم انقلاب اسلامی تبیین شود.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام ناصر خدایاری امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی میاندوآب با موضوع تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران برخلاف سایر انقلاب های تاثیرگذار در دنیا که مادی بوده اند، بر پایه معنویات شکل گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران زمانی به پیروزی رسید که دین و مذهب در دنیا کنار گذاشته شده بود، افزود: انقلاب اسلامی ایران دین را دوباره در دنیا زنده کرد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در ابتدای بیانیه گام دوم انقلاب، وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران را با سایر انقلاب ها مطرح و تبیین کرده اند، گفت: در این بیانیه دستاوردهای انقلاب اسلامی تبیین و در ادامه الگو و معیار برای گام دوم بیان شده است که باید تبیین شود.

خدایاری تصریح کرد: حفظ امنیت و ثبات از مهم ترین مولفه های انقلاب اسلامی در ۴۲ سال گذشته بوده و این موضوع سبب شده تا ایران اسلامی پیشران در علم و فناوری بوده و در انرژی هسته ای جزو ۱۰ کشور برتر دنیا به شمار می رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به رزمایش اخیر در شمال غرب کشور نیز اشاره کرد و گفت: ما مستقل ترین کشور دنیا بوده و حفظ امنیت، ثبات و یکپارچگی یک اصل مهم به شمار می رود و دیدیم که پس از رزمایش و نمایش صلابت، اقتدار و امنیت، مواضع الهام علی اف تغییر کرد.

وی مردمی بودن و افزایش مشارکت مردم در صحنه های مختلف را از دیگر ویژگی های انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: به واسطه انقلاب اسلامی شاهد افزایش ارتقا بینش سیاسی و حاکمیت مردم بر مردم هستیم و همه مسئولان با واسطه یا بدون واسطه توسط مردم انتخاب می شوند.

خدایاری با تاکید بر اینکه خودسازی و انسان سازی در گام دوم انقلاب، تصریح کرد: تا فرد انقلابی نباشد؛ جامعه نمی تواند انقلابی باشد و توسعه نیز تنها با عمران اتفاق نمی افتد و لازم است تا انسان متناسب با انقلاب اسلامی تربیت شده و به مقوله تربیت انسان انقلابی توجه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه علم بدون معنویت به هیچ دردی نمی خورد، اظهار کرد: امروز در دنیا شاهد هستیم که علم بدون اخلاق و معنویت چه فجایعی به بار می آورد ولی برای ما علم همراه با اخلاق و معنویت مهم بوده و نقش اساسی دارد.

وی هم چنین با بیان اینکه حفظ عزت و استقلال ملی از دیگر بخش های بیانیه گام دوم انقلاب است، افزود:طبق این بیانیه ایران روابط خارجی خود را بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت تعیین می کند.

خدایاری توجه به سبک زندگی اسلامی را دیگر بخش مهم بیانیه عنوان کرد و گفت: باید به این مقوله توجه جدی داشت.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.