دریچه سد شهید کاظمی با دستور رئیس جمهور بازگشایی شد/ رهاسازی ۳۰۰ میلیون متر مکعب به دریاچه ارومیه
۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
شناسه : 305992
5
دقایقی قبل با دستور آیت الله رییسی دریچه سد شهید کاظمی بازگشایی شد. با باز شدن دریچه‌های این سد از امروز، سالانه سیصد میلیون متر مکعب آب دیگر به دریاچه ارومیه انتقال خواهد یافت.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، دقایقی قبل با دستور آیت الله رییسی دریچه سد شهید کاظمی بازگشایی شد.

دریچه سد شهید کاظمی در جنوب شرقی استان آذربایجان غربی قرار دارد و  در سفر امروز سید ابراهیم رئیسی به استان آذربایجان غربی، به صورت ویدئو کنفرانسی عملیات انتقال همزمان آب از سد شهید کاظمی به دریاچه ارومیه آغاز شد.

بر این اساس، با باز شدن دریچه‌های این سد از امروز، سالانه سیصد میلیون متر مکعب آب دیگر به دریاچه ارومیه انتقال خواهد یافت.  ۲۶ طرح دیگر نیز برای احیای این دریاچه در آینده افتتاح می‌شود.

آیت الله سید ابراهیم رییسی صبح امروز در مراسم افتتاح طرح بزرگ انتقال آب به دریاچه ارومیه گفت: طرحی که امروز افتتاح شد، یک طرح ملی است که اگر چه در ارومیه احداث شده است، اما منافع آن صرفاً مربوط به این استان و آذربایجان شرقی نیست بلکه مربوط به منطقه و سراسر کشور بوده و نشان دهنده اهمیتی است که جمهوری اسلامی و دولت مردمی برای حیات دریاچه ارومیه و حفاظت از محیط‌زیست قائل است.

وی ضمن تشکر از دولت قبل و همه کارگران و مهندسان و تلاشگرانی که در افتتاح این پروژه نقش آفرینی کردند افزود: قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای این طرح به معنای واقعی جهاد کرد و تلاش شبانه روزی و سه شیفته برای انجام به موقع و فنی این طرح از افتخارات مهندسی ایرانی است.

آیت الله رییسی با اشاره به عزم جدی دولت برای احیای دریاچه ارومیه و اتمام طرح‌های نیمه تمام آن گفت: تمام ارکان دولت به خصوص وزارت نیرو و شخص وزیر به صورت شبانه روزی پیگیر اتمام این طرح بودند و تا احیای کامل نباید تلاش‌ها متوقف شود.

رئیس قوه مجریه یادآور شد: در نشست های مختلفی که با مسوولان و مردم این منطقه داشتیم و در سفرهای مختلف به منطقه مهمترین درخواست و مطالبه مردم احیای دریاچه ارومیه بود و دولت نیز با توجه به دغدغه مردم این موضوع را در اولویت قرار داد.

وی با تاکید بر لزوم اتمام پروژه های نیمه تمام گفت: طرح های نیمه تمام در جای جای کشور مردم را رنج می دهد و عزم دولت برای اتمام این طرح های نیمه تمام است.

 

پایان پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.