دانشجو، طلایه‌دار مکتب انقلاب اسلامی و گفتمان سازی در گام دوم انقلاب
۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۸:۴۹
شناسه : 291971
10

با توجه به نقش محوری جوانان در گام دوم انقلاب اسلامی، دانشجویان و جوانان می توانند به عنوان پیشران در مکتب انقلاب اسلامی و گفتمان سازی در گام دوم انقلاب باشند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، رهبر معظم انقلاب در ۱۲ آذر ماه سال ۷۹ در جمع کارگزاران نظام در ماه مبارک رمضان مبانی، اهداف و وظایف مکتبی را بیان کرده و بر همین اساس، نقشه راه کلان انقلاب اسلامی تا تمدن نوین اسلامی را ترسیم و مرحله پیشروی و نقشه راه دستیابی به آن را بیان کرده‌اند.

سخنرانی۱۲ آذر ۷۹ رهبر معظم انقلاب یک نقطه عطفی برای تدوین مکتب و ترسیم راه انقلاب اسلامی است و  برای شرایط دهه‌هایی که در  گذشته وجود داشت و همچنین دهه ای که در پیش داریم، باید مورد استفاده قرار گیرد.

مقام معظم رهبری در این دیدار پنج مرحله انقلاب اسلامی تا تمدن اسلامی که عبارتند از انقلاب اسلامی، تاسیس نظام اسلامی، شکل‌گیری دولت اسلامی، شکل‌گیری جامعه اسلامی و رسیدن به تمدن اسلامی اشاره کرده اند یعنی در واقع ایشان نقشه راه انقلاب اسلامی و مکتب انقلاب اسلامی را تعریف کردند.

در راستای معرفی و گرامیداشت این روز و این هفته، روز ۱۲ آذر ماه روز «مکتب انقلاب اسلامی» و ۱۲ تا ۱۹ آذر ماه به عنوان «هفته مکتب انقلاب اسلامی» نامگذاری شده است.

رجوع به مکتب انقلاب اسلامی باعث ارتقا و تعالی فرهنگ کشور است که ما باید در گام دوم انقلاب با توجه به مولفه هایی که رهبر معظم انقلاب بیان کرده اند، این غفلت پیش آمده نسبت مکتب انقلاب اسلامی جبران کنیم.

از سوی دیگر ۱۶ آذر ماه به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است که با توجه به مناسبت های این روز، در این فضا هم به مکتب انقلاب اسلامی توجه داشت و به بازخوانی مکتب انقلاب اسلامی پرداخت.

لزوم توجه به مکتب انقلاب اسلامی و مباحث فرهنگی در دانشگاهها

در این زمینه نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و  امام جمعه ارومیه در دیدار روسای دانشگاههای استان و جمعی از تشکل های دانشجویی در سخنانی گفت: مقام معظم رهبری در ۱۲ آذرماه ۷۹ مطالب مهمی را بیان کرده اند که بسیج دانشجویی راجع به این موارد بازنگری و توجه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با اشاره به هفته مکتب انقلاب اسلامی، اظهار کرد: باید مباحث فرهنگی در دانشگاهها پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه پنج رکن و محور اساسی در بیانات مقام معظم رهبری در ۱۲ آذر وجود دارد، افزود: توحید نخستن محور در این بیانات است که نظام ما نیز بر اساس این محور است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی رکن دوم را کرامت و تکریم انسان برشمرد و تصریح کرد: بر اساس تعلیمات دینی و اهل بیت(ع) انسان از جایگاه بسیار رفیع و والایی برخوردار بوده که در آیات قرآن کریم نیز به آن اشاره شده است.

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه سومین رکن، مسأله تداوم حیاتِ بعد از مرگ است، اظهار کرد: بعد از مرگ، ما وارد مرحله جدیدی می شویم و اینگونه نیست که انسان نابود شود و بعد در آن مرحله، مسأله حساب و کتاب و قیامت است.

وی رکن چهارم را استعداد بی پایان انسان عنوان کرد و گفت: انسان از استعداد بی پایانی برخوردار است که می تواند با استفاده از آن خود را به بالاترین مرتبه برساند در حالی که بقیه موجودات چنین امکانی را ندارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی رکن پنجم را حرکت به سمت صلاح عنوان کرد و افزود: همه انبیا و اولیا آمده‌اند تا انسان را به آن راه صلاح و اصلی سوق دهند که وقتی وارد آن شد، بدون هیچ‌گونه مانعی تمام استعدادهایش میتواند بُروز کند.

حجت الاسلام قریشی با تاکید بر اینکه باید این بیانات مقام معظم رهبری بازخوانی شده و در بین دانشجویان جاری و ساری شود، تصریح کرد: عبودیت، افکار و افعال در مسیر تعالی و ترجیح فلاح و رستگاری اخروی بر دنیوی باید در زندگی فردی و اجتماعی  همواره مدنظر باشد.

وی اظهار کرد: مجاهدت و دوری از تنبلی، امید به آینده و پیروزی در هر شرایطی دیگر موضوعاتی است که باید به آن توجه داشت.

رجوع به مکتب انقلاب اسلامی تضمین‌کننده حل مسائل جاری و ارتقای تعالی فرهنگی کشور است که باید در گام دوم انقلاب اسلامی به آن توجه داشت و از سوی دیگر با توجه به نقش محوری جوانان در گام دوم انقلاب اسلامی، دانشجویان و جوانان می توانند به عنوان پیشران در مکتب انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب باشند که باید مورد توجه بوده و در دانشگاهها تبیین شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.