خیز دوباره کرونا در میاندوآب در سایه بی توجهی ها/ خطر در کمین است
۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۹:۵۱
شناسه : 293153
12

عادی انگاری بیماری کرونا بسیار نگران کننده جلوه می کرد تا اینکه کار خود را نیز کرد و وضعیت میاندوآب بعد از حدود دو ماه از زرد به نارنجی و پرخطر تغییر یافت.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، نزدیک به یک سال است که میهمان منحوسی به نام ویروس کرونا میهمان کشور ما شده و در کنار مبتلا کردن بیش از یک میلیون نفر، جان هزاران نفر از هموطنانمان را نیز گرفته و مشکلات اقتصادی فراوانی را نیز بوجود آورده است.

از ابتدای آذرماه بود که محدودیت هایی بر اساس وضعیت کرونایی در بسیاری از شهرهای کشور به منظور مهار شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره این ویروس منحوس با اعلام رنگبندی اعمال شد که در شهرستان میاندوآب نیز به دلیل قرارگرفتن در وضعیت قرمز کرونا، محدودیت های شدیدتری از جمله تعطیلی گروههای شغلی ۲، ۳ و ۴ و منع تردد از ساعت ۹ شب تا چهار صبح اعمال شد.

در کنار اعمال این محدودیت ها نیز طرح شهید سلیمانی به مرحله اجرا در آمد و سبب شد تا اینکه وضعیت میاندوآب از قرمز به نارنجی و از تقریبا اواسط دی ماه به زرد تغییر یابد و به تبع آن محدودیت ها کمتر شود.

اما متاسفانه بعد از تغییر وضعیت شهرستان میاندوآب از قرمز به نارنجی و سپس زرد، وضعیت متفاوتی را در شهرستان میاندوآب شاهد بودیم به گونه ای که عادی انگاری در سطح شهر موج می زد و عده ای بی توجه به هشدارها و توصیه ها، انگار نه انگار که کرونایی وجود دارد و هنوز تمام نشده است.

به وضوح می شد ترافیک در سطح شهر و شلوغی بازار را مشاهده کرد و این عادی انگاری بیماری کرونا بسیار نگران کننده جلوه می کرد تا اینکه کار خود را نیز کرد و وضعیت میاندوآب بعد از حدود دو ماه از زرد به نارنجی و پرخطر تغییر یافت.

افزایش بیماران کرونا مثبت و ورودی به بیمارستان

در این زمینه مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با بیان اینکه متاسفانه عادی انگاری شرایط و بی توجهی توسط برخی از افراد سبب تغییر وضعیت کرونایی شهرستان از زرد به نارنجی شده است، اظهار کرد: قبلا نیز بارها نسبت به شکننده بودن وضعیت های کرونایی هشدار داده شده بود.

سهراب حیدری با بیان اینکه در این شرایط محدودیت های شرایط کرونایی در وضعیت نارنجی اعمال می شود، افزود: طبق دستورالعمل ها، مشاغل گروه ۳ و ۴ به مدت دو هفته تعطیل خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت حضور کارکنان ادارات طبق شرایط نارنجی خواهد بود، گفت: تالارهای پذیرایی و باشگاههای ورزشی در این شرایط تعطیل هستند.

حیدری تصریح کرد: هم چنین ورود و خروج خودروهای با پلاک شخصی از شهرهای نارنجی به سایر شهرها و نیز بالعکس ممنوع است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با اشاره به اینکه نیازمند همکاری همه مردم و مسئولان در راستای مقابله با ویروس منحوس کرونا هستیم، گفت: متاسفانه در روزهای گذشته ورودی بیمارستان‌ها و تعداد افراد مثبت افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: از عموم مردم و همشهریان عزیز خواهشمندیم همچنان با حفظ سنگر مبارزه با کرونا جهت پیشگیری از افزایش شیوع بیماری و برای حفظ سلامتی خود و عزیزانتان از هرگونه دورهمی، محافل و مهمانی ها تا پایان کرونا بپرهیزید و با تلاشگران سلامت در کنترل این بیماری همکاری نمایید.

عادی انگاری ها و کاهش حساسیت ها نگران کننده است

فرماندار میاندوآب نیز در گفت و گو با خبرنگاران با نگران کننده دانستن  عادی انگاری ها و کاهش حساسیت ها،‌ گفت: کاهش حساسیت‌ها و عدم توجه به شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این شهرستان شرایط نگران‌کننده ای را به وجود آورده است.

حسام شیرازه‌محبت اظهار کرد: انتظار داریم مردم از حضور در تجمع‌ها خودداری کرده و دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را همواره و در هر شرایطی به دقت رعایت کنند.

وی با تاکید بر رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی، افزود: مردم باید استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را در دستور کار قرار داده و آن را جدی بگیرند.

لزوم دغدغه همگانی نسبت به کرونا

معاون فرماندار میاندوآب نیز در این زمینه در جلسه اخیر ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان، گفت: همه مردم و مسئولان باید از عادی انگاری شرایط خودداری کرده و دغدغه مند باشند.

ناصر سلمان زاده با اشاره به اینکه با همکاری مردم و مسئولان در چند هفته گذشته به شرایط زرد رسیده بودیم، افزود: قطعا اگر دغدغه نداشته باشیم و شرایط عادی انگاری شود در آن صورت وضعیت بدتر خواهد شد.

وی گفت: باید از همه ظرفیت های موجود برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم استفاده کرد.

معاون فرماندار میاندوآب تصریح کرد: باید همه در کنار کادر درمان بوده و دست به دست هم دهیم تا ان شاالله از این شرایط عبور کنیم.

متاسفانه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی به طرز مشهودی در سطح شهر کاهش یافته و عادی انگاری بیشتر شده که این موضوع یک زنگ خطر  به شمار می رود و بیم پیک چهارم کرونا نیز در شهرستان وجود دارد.

قطعا بی توجهی به توصیه ها و پروتکل های بهداشتی سبب افزایش و شیوع هرچه بیشتر بیماری و خستگی کادر درمان شده و در نتیجه مشکلات بعدی را در پی خواهد داشت که امیدواریم تنها به توجه همگانی به توصیه ها و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، هر چه سریعتر با قطع زنجیره از شر این ویروس منحوس خلاص شویم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.