«خیری» رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب شد
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
شناسه : 313980
4
«حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیم خیری» به‌عنوان رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب منصوب و معرفی شد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، با حکم «حجت‌الاسلام‌والمسلمین منصور امامی» مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، «حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیم خیری» به‌عنوان رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه منصوب شد.

مراسم معارفه رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب، امروز با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین منصور امامی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی و محمدرضا رضایی فرماندار ویژه میاندوآب در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم «حجت‌الاسلام رحیم خیری» با دریافت حکم مسئولیت به‌عنوان رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب منصوب و معرفی شد.

پیش‌ازاین «حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد فیضی نهند» رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب بود که پس از حدود یک سال فعالیت در شهرستان میاندوآب در مهرماه امسال به‌عنوان رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه معرفی و مشغول به فعالیت شد.

«حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیم خیری» پانزدهمین رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب و اصالتاً اهل این شهرستان است.

خیری متولد سال ۱۳۵۲، دارای مدرک کارشناسی ارشد ادیان و مذاهب بوده و ۲۰ سال سابقه خدمت دارد.

رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب پیش‌ازاین معاون پژوهش حوزه علمیه امام رضا (ع) این شهرستان و دبیر ستاد امربه‌معروف نهی‌ازمنکر میاندوآب عهده‌دار بوده است.

دبیر گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی، مسئول گروه جهادی تبلیغی محبان ولایت میاندوآب و استاد حوزه علمیه به مدت ۱۰ سال از دیگر سوابق «حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیم خیری» پانزدهمین رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب است.

سازمان تبلیغات اسلامی نهادی است برخاسته از متن انقلاب اسلامی که در اجرای فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ باهدف اعتلای فرهنگ نغز و پربار اسلام راستین و تبلور حیات معنوی و تعیین و ترویج شاخص‌های اعتقادی، سازمان تبلیغات اسلامی تأسیس شد.

یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان تبلیغات اسلامی نظارت بر هیئت‌های مذهبی است که بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی مسئولان اداره تبلیغات اسلامی، بیش از ۵۰۰ هیئت مذهبی ثبت شده اعم از هیئت‌های محله‌ای، قرآنی و دسته‌ها عزاداری در میاندوآب فعالیت داشته که از میان هیئت‌های مذهبی ثبت شده، ۱۵۰ هیئت عزاداری شاخص و فعال در مناطق مختلف شهری و روستایی این شهرستان فعالیت می‌کنند.

شهرستان میاندوآب، شهری با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و کریدور شمال غرب کشور بوده و پل ارتباطی بین استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و زنجان به شمار می‌رود و از جایگاه بسیار مهمی در منطقه برخوردار است و در سال ۱۴۰۰ نیز دو بخش مرحمت‌آباد و باروق با تفکیک از این شهرستان به شهرستان‌های چهاربرج و باروق ارتقا یافتند و هم اکنون دارای دو بخش مرکزی و بکتاش است و در مناسبت‌های مختلف بیش از ۲۰۰ روحانی به مساجد شهری و روستایی آن برای تبلیغ اعزام می‌شوند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.