خیابان‌های پینه بسته، امان مردم را برید!
۰۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۱۳
شناسه : 306642
6
بازی چاله‌های معابر میاندوآب با روان و مال مردم/ شهروندان میاندوآبی نسبت به وضعیت معابر و آسفالت شهری گلایه‌مند بوده و آن را به روش‌های مختلف بیان می‌کنند و در این راستا موجی از نارضایتی شهروندان به راه افتاده و گویا کسی هم پاسخگو نیست.
پ
پ

به گزارش گروه اجتماعی زرین خبر، میاندوآب؛ بزرگترین و استراتژیکی‌ترین شهر در جنوب آذربایجان‌غربی و محل اتصال سه استان در شمال غرب کشور بوده و روزانه هزاران مسافر از این شهر گذر می‌کنند که در ایام نوروز این آمار چندین برابر می شود.

با توجه به این جایگاه و موقعیت جغرافیایی بی‌نظیر میاندوآب لازم بود تا در آستانه نوروز اقدامات ویژه ای در ورودی‌های پنجگانه شهر انجام گیرد و لذا شهرداری میاندوآب نیز مانند همه شهرها با نصب المان‌های نوروزی، گل‌کاری میادین و رنگ آمیزی جداول و حتی لکه گیری آسفالت معابر شهری به استقبال نوروز رفت که جای تقدیر دارد اما متاسفانه وضعیت آسفالت برخی معابر مهم شهری میاندوآب به گونه ای بود که نه تنها این اقدامات به چشم نیامد بلکه چاله و چوله‌ها و آسفالت‌های از بین رفته در مناطق مختلف شاخصه‌ای بوده که از میاندوآب در ذهن مسافران نوروزی نقش بست و این را در پیام‎‍‌هایی که از سوی مسافران نوروزی و شهروندانی که میهمانانی از سایر شهرها داشتند به خوبی می توان فهمید.

گلایه‌های مردم از وضعیت آسفالت و معابر شهری

از سوی دیگر رصد فضای مجازی و حقیقی نشان می‌دهد که شهروندان میاندوآبی نیز نسبت به وضعیت معابر و آسفالت شهری و چاله چوله‌های شهر گلایه‌مند بوده و آن را به روش‌های مختلف بیان می‌کنند و در این راستا موجی از نارضایتی شهروندان به راه افتاده و گویا کسی هم پاسخگو نیست.

این روزها گلایه‌ها از اعضای شورای شهر و شهرداری به اوج خود رسیده و وارد شدن خسارت‌‌ ناشی از وضعیت نامناسبت معابر شهری به خودروهای شهروندان، مردم را کلافه کرده است.

یکی از شهروندان در این زمینه به خبرنگار ما می گوید: ما شورای شهر انتخاب کرده‌ایم تا به مشکلات شهر رسیدگی نماید ولی متاسفانه برخی حتی توجه هم نمی کنند.

این شهروند با بیان اینکه هر روز برای عبور ماشین خود از داخل این چاله با مشکل مواجه بوده و هر چند روز یک بار به جلوبندسازی مراجعه می کند، ادامه می دهد: این وضعیت معابر شهر واقعا جای تاسف دارد و ما شرمنده میهانان نوروزی هستیم که باید در خیابان‌های میاندوآب چاله نوردی کنند.

نیاز ۵۰ درصد معابر شهری میاندوآب به روکش آسفالت

اما موضوع آسفالت مربوط به امروز نیست بلکه در ماه‌های گذشته نیز بارها از سوی شهروندان مطرح شده بود ولی در آن زمان مسئولان وضعیت جوی را دلیل تاخیر در ترمیم آسفالت شهر عنوان کرده بودند که اکنون با مساعد شدن شرایط جوی، لازم و ضروری بوده و انتظار نیز می‌رود عوامل شهرداری این موضوع را در دستور کار قرار دهند چرا که وضعیت معابر شهری اصلا خوب و مناسب نیست که این موضوع در گفته های اعضای شورای شهر نیز آمده است و بابک محمدزاده، رئیس فعلی شورای شهر میاندوآب در هنگام راه اندازی کارخانه آسفالت شهرداری، گفته بود: بیش از ۵۰ درصد معابر شهر میاندوآب نیاز به روکش آسفالت دارد بنابراین فعالیت کارخانه آسفالت شهرداری از اهمیت زیادی برخوردار است.

تمام تلاش خود را برای اتمام ترمیم و آسفالت ریزی حفاری ها بکار گرفته ایم

حتی سرپرست شهرداری میاندوآب در جلسه فرعی ستاد خدمات سفر به این موضوع نیز اشاره کرد و گفت: مجموعه شهرداری با تمام توان و بصورت شبانه روزی در حال فراهم نمودن امکانات و شرایط مناسب برای پذیرایی از مسافران نوروزی است.

وحید اصغری پور با اشاره به حفاری‌هایی که در سطح شهر انجام گرفته است، افزود: باید توجه داشت که بسیاری از اقدامات از جمله آسفالت ریزی و رنگ آمیزی مستلزم مناسب بودن شرایط آب و هوایی است ولی با این وجود تمام سعی خود را برای اتمام ترمیم و آسفالت ریزی این حفاری بکار گرفته ایم.

کوتاه سخن اینکه کیفیت معابر شهری یکی از عوامل موثر در کیفیت زندگی شهروندان و همچنین یکی از شاخص‌های رضایت از عملکرد شهرداری ها محسوب می شود و  امیدواریم که مجموعه شهرداری و شورای شهر به این موضوع توجه کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن به فکر حل این معضل باشند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.