خیابان‌های میاندوآب برای این همه خودرو آماده نیست
۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۸:۰۰
شناسه : 304763
8
اندر حکایت ترافیک در  شهر دوچرخه ایران؛ یکی از این معضلات و مشکلات اساسی، معضل ترافیک در میاندوآب است که چندین سال است با نام این شهر پیونده خورده و البته سبب گلایه مندی و نارضایتی شهروندان شده است.
پ
پ

به گزارش گروه اجتماعی زرین خبر، شهرستان میاندوآب به عنوان مهم­ترین و استراتژیکی­ترین شهرستان در جنوب آذربایجان­ غربی به شمار می رود ولی این شهرستان با برخی مشکلات روبرو است که نیاز به راهکارهای کوتاه، میان و بلندمدت برای حل آنها دارد.

یکی از این معضلات و مشکلات اساسی، معضل ترافیک در میاندوآب است که چندین سال است با نام این شهر پیونده خورده و البته سبب گلایه مندی و نارضایتی شهروندان به ویژه در هسته مرکزی شهر نیز شده و کم و بیش در نقاط مختلف این شهر به چشم می آید.

کارشناسان امر معتقدند که یکی از دلایل اصلی ترافیک در میاندوآب به عدم تعریض خیابان ها و افزایش روزافزون تعداد خودروها برمی گردد و در کنار آن پاسخگو نبودن طرح های ترافیکی و بی تفاوتی برخی شهروندان نسبت به توقف خودروها در هر مکانی و نیز متمرکز شدن مراکز خدماتی و درمانی در مرکز شهر از دلایل ترافیک در این شهر است که طرح های ترافیکی ارائه شده در جلسات مختلف اعم تغییر مسیر حرکت خودروها، یک طرفه نمودن برخی معابر و… تنها نقش مسکن را داشته و پس از مدتی دوباره شاهد ترافیک در همان مکان ها بوده ایم.

خیابان های هسته مرکزی میاندوآب جوابگوی ترافیک امروزی نیست

در این زمینه فرماندار میاندوآب عدم آینده نگری و تامین زیرساخت های ترافیکی را دلیل معضل ترافیکی میاندوآب عنوان کرده و گفت: عدم آینده نگری در گذشته برای ایجاد پارکینگ در سطح شهر و ضعف پلیس ساختمان در کنترل ساخت و سازهای غیر مجاز با طبقات غیرمتعارف و فاقد پارکینگ موجب شده تا ترافیک شهری روز به روز سنگین تر شود.

علی پیام با تاکید بر اینکه باید معضل ترافیکی شهر، چاره اندیشی شود، اظهار کرد: خیابان های هسته مرکزی شهر جوابگوی ترافیک امروزی نیست.

وی در ادامه به نقش مسیرگشایی ها برای حل ترافیک شهری اشاره کرد و افزود: راه حلی که امروز برای تعدیل نسبی ترافیک شهری مطرح می شود مسیرگشایی خیابان ستارخان است که در دستور کار قرار دارد.

فرماندار میاندواب تصریح کرد: انتظار می رود شهرداری و شورای شهر نسبت به اعلام فراخوان عمومی وجذب سرمایه گذار برای احداث پارکینگ های طبقاتی متناسب با استاندارد روز اقدام کنند.

ترافیک

طرح پارکبان، مسکنی برای ترافیک میاندوآب

شهردار میاندوآب نیز در این زمینه با اشاره به اجرای برخی طرح ها برای کنترل ترافیک، گفت: مشکلی از جانب شهرداری برای همکاری با ادارات ذی ربط برای حل معضل ترافیک وجود ندارد.

بابک قدیمی با بیان اینکه برای مسیرگشایی جدید از جمله خیابان ستارخان مشکلی نداریم، اظهار کرد: اگر اداره برق و آموزش و پرورش همکاری لازم در بازگشایی خیابان ستارخان را داشته باشند به مردم اطمینان می دهیم که مشکلی از جانب شهرداری برای اجرای این طرح وجود نخواهد داشت.

وی افزود: ان شالله بزودی شاهد اجرای فاز عملیاتی این طرح خواهیم بود تا بلکه گرهی از مشکل ترافیکی منطقه باز شود.

شهردار میاندوآب هم چنین از آمادگی شهرداری برای اجرای طرح پارکبانی نیز خبر داد و تصریح کرد: تمامی اقدامات برای اجرای طرح پارکبان انجام شده و آمادگی لازم برای اجرای طرح پارکبان را داریم.

لزوم تمرکز زدایی مشاغل پرمراجعه از مرکز شهر برای حل مشکل ترافیک

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی میاندوآب نیز با تاکید بر حل معضل ترافیک، گفت: برای ساماندهی ترافیک شهر، نیازمند تمرکز زدایی مشاغل پرمراجعه از مرکز شهر هستیم.

سرهنگ اباصلت الماسیان افزود: ایجاد پارکینگ های طبقاتی در سطح شهر، مسیرگشایی خیابان ستارخان و اجرای تقاطع های غیر همسطح در میدان امام علی (ع)، ذوالفقار و باهنر و تغییر مکان چهارشنبه بازار می تواند در حل مشکل ترافیک اثرگذار باشد.

وی با تاکید بر اینکه خیابان های هسته مرکزی نیازمند بازنگری اساسی و تامین پارکینگ هستند، تصریح کرد: اجرای طرح پارکبان نیز می تواند تا حد زیادی ترافیک را تعدیل کند.

باید گفت که لزوم پای کار آمدن مسئولان و متولیان امر و تمرکز آنها بر روی شیوه‌های نوین و موفق در کلانشهرها و حتی جهانی که برای حل معضل ترافیک بکار گرفته شده است، ضروری است تا بلکه گرهی از ترافیک میاندوآب باز شود و این را باید در نظر داشت که همه راهکارها به تغییر مسیر حرکت خودروها و نصب چراغ راهنمایی و … خلاصه نشود، هر چند که در سالهای گذشته تاثیر مثبتی نیز در برخی موارد داشته اند، اما امروزه دیگر این راهکارها هم برای حل معضل ترافیک میاندوآب چاره ساز نیست.

انتهای پیام/

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.