خرید تضمینی گندم در میاندوآب ۸۰ درصد افزایش یافت
۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
شناسه : 311162
2
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: امسال خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان در این شهرستان ۸۰ درصد افزایش‌یافته است.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار زرین خبر با بیان اینکه میاندوآب با تولید یک‌ششم محصولات کشاورزی استان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در آذربایجان غربی و منطقه به شمار می‌رود، گفت: در دشت حاصلخیز میاندوآب با ۴۵ هزار هکتار اراضی قابل‌کشت، سالانه بیش از ۹۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به اینکه این شهرستان یکی از مراکز مهم کشت و برداشت محصول راهبُردی گندم است، گفت: امسال سیاست‌گذاری مناسب دولت در خصوص افزایش قیمت گندم منجر به اصلاح الگوی کشت و افزایش سطح زیر کشت محصولات کم آب بر از جمله گندم شد به‌گونه‌ای که امسال سطح زیر کشت گندم در شهرستان میاندوآب از ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار به ۲۰ هزار و ۳۹۶ هکتار افزایش‌یافته بود.

وی افزود: در سال زراعی امسال ۱۰۱ هزار و ۸۴۶ تن گندم از اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان میاندوآب برداشت و بیش از ۸۵ هزار و ۷۶۳ تن محصول گندم مازاد بر مصرف کشاورزان منطقه توسط مراکز خرید تضمینی این محصول خریداری شد.

مقدم با بیان اینکه خوشبختانه امسال شاهد افزایش چشمگیر خرید این محصول راهبُردی بودیم، تصریح کرد: سال گذشته میزان خرید گندم ۴۷ هزار تن بود که بررسی و مقایسه آمار نشان می‌دهد امسال خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان در این شهرستان ۸۰ درصد افزایش‌یافته است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه در بازدیدهای انجام‌گرفته از مراکز خرید تضمینی گندم میزان و کیفیت محصول گندم خریداری شده مورد رصد قرار گرفته است، تصریح کرد: تحلیل از نمونه‌های گندم در برآورد اُفت مفید و غیرمفید به‌ویژه درصد رطوبت، سن زدگی و وجود بذر علف‌های هرز در محصول خریداری شده از جمله این موارد بود.

وی به برگزاری جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی کشت‌های پاییزه میاندوآب نیز اشاره کرد و افزود: جذب حداکثری بذرهای گواهی شده، بوجاری و ضدعفونی بذور خودمصرفی، تهیه بستر مناسب بذر، نظارت بر عملیات کاشت زراعت‌های پاییزه و رعایت بازه زمانی کشت، توسعه کشاورزی حفاظتی و حفظ بقایای گیاهی، انجام اقدامات ترویجی جهت افزایش سطح بیمه محصولات پاییزه، رعایت تناوب زراعی و الگوی کشت ارائه شده از سازمان جهاد کشاورزی استان از موارد طرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.