خرید تضمینی گندم در میاندوآب ۶۹ درصد افزایش یافت
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
شناسه : 310703
5
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: آمار خرید گندم توسط مراکز تضمینی در این شهرستان افزایش ۶۹ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به آخرین وضعیت خرید گندم در مراکز خرید تضمینی این محصول در میاندوآب، گفت: خریداری محصول گندم تولیدی مازاد بر مصرف گندم‌کاران شهرستان میاندوآب توسط مراکز خرید تضمینی این محصول از مرز ۷۹ هزار و ۴۰۸ تن گذشته است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: سال زراعی گذشته حدود ۴۷ هزار تن محصول گندم تولیدی کشاورزان شهرستان میاندوآب توسط مراکز خرید تضمینی خریداری شده بود که امسال این رقم ۶۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی گفت: امسال ۲۰ هزار و ۳۹۶ هکتار از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب به کشت محصول گندم با پیش‌بینی تولید بیش از ۱۰۰ هزار تن، اختصاص‌یافته است.

مقدم تصریح کرد: باتوجه‌به این موضوع امسال نسبت به سال زراعی گذشته ۳۲ درصد تولید محصول گندم از اراضی کشاورزی میاندوآب افزایش‌یافته است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با مطلوب ارزیابی‌کردن کیفیت گندم خریداری شده، اظهار کرد: در بازدیدهای انجام‌گرفته میزان و کیفیت محصول گندم خریداری شده مورد رصد قرار می‌گیرد.

وی گفت: آنالیز از نمونه‌های گندم در برآورد اُفت مفید و غیرمفید به‌ویژه درصد رطوبت، سن زدگی و وجود بذر علف‌های هرز در محصول خریداری شده از جمله این موارد است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.