خرید بیش از 2 میلیون تن چغندرقند در کارخانجات آذربایجان غربی/ طلب چغندرکاران تا پایان اسفندماه پرداخت می شود
۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
شناسه : 270651
6

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تا کنون دو میلیون و 70هزار تن چغندرقند در کارخانجات پنج گانه استان به ارزش 670 میلیارد تومان خریداری شده است.

پ
پ

اسماعیل کریم زاده حق در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با بیان اینکه آذربایجان غربی به عنوان یکی از استان های تولید کننده محصولات کشاورزی، رتبه نخست در تولید چغندرقند را در کشور دارد، اظهار کرد: امسال پیش بینی کرده ایم در سطح آذربایجان غربی دو میلیون و 200 هزار تن چغندر قند تولید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: از این میزان پیش بینی تولید، تا کنون دو میلیون و 70هزار تن چغندرقند در کارخانجات پنج گانه استان به ارزش 670 میلیارد تومان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون 50درصد وجه چغندرقند دریافتی از کشاورزان پرداخت شده است، گفت: در این زمینه نیز جوایزی سنواتی در نظر گرفته شده که به ازای هر تن چغندرقند دو کیلو قند و 20کیلو تفاله داده شود.

کریم زاده تصریح کرد: امیدواریم با برنامه ریزی ها و راهکارهای ارائه داده شده، اعم از دریاف پول سرمایه درگردش و پیگیری های استاندار، مابقی پول چغندرقند دریافتی کشاورزان تا پایان اسفند ماه و یا حداکثر نیمه اول فروردین ماه سال آینده پرداخت شود در حالی که درسال های گذشته معمولا تا اردیبهشت ماه طول می کشید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه معمولا تا آخر دی ماه هر سال تحویل چغندرقند زمان می برد، اظهار کرد: امسال فرصت 110 روزه تحویل چغندر قند را به 120 روز افزایش داده و پیش بینی می کنیم تا بهمن ماه چغندر قند باقی مانده از کشاورزان تحویل گرفته شود.

وی  هم چنین با توصیه به کشاورزان برای کشت محصولات کم آب بر، افزود: با توجه به سیاست های احیای دریاچه ارومیه و آب بر بودن چغندرقند، انتظار داریم کشاورزان کشت چغندرقند را کاهش داده و به سمت کشت های جایگزین مانند کلزا، جو و گندم بروند و در کشت های بهاره نیز از محصولات زودرس استفاده کنند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.