حکایت اشک‌هایی که زیر سایه خورشید جاری شد
۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
شناسه : 308443
4
قدم‌به‌قدم با سفیران ثامن‌الحجج (ع) در میاندوآب؛ میاندوآب، این روزها میزبان کاروان زیر سایه خورشید است، کاروانی که شنیدن خبر حضورش قلب‌ها را روانه مشهد کرده و عطر پرچم متبرک حرم مطهر رضوی فضای کوچه و بازار را عطرآگین.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، بار دیگر در دهه کرامت، عطر و بوی حرم مطهر رضوی در میاندوآب، چهاربرج و باروق پیچید و کاروان زیر سایه خورشید و خادمان حرم مطهر حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) به همراه پرچم متبرک حرم آن امام همان میهمان مردم دیار باکری‌ها شدند.

حضور خدام بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)، سبب خلق جلوه‌های نابی شده و شنیدن خبر حضورش دل‌های مشتاقان روانه حرم امام رضا (ع) شده و عطر پرچم متبرک حرم مطهر رضوی فضای کوچه و بازار را عطرآگین کرده است.

پرچم گردانی، پرچم متبرک به بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع)، سخنرانی و قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) از جمله بخش‌های مراسم‌های مختلفی است که در شهرها و روستاها اجرا می‌شود.

صحنه‌های دلدادگی مردم میاندوآب به امام رضا (ع) از همان بدو ورود کاروان خودنمایی می‌کند و سفیران ثامن‌الحجج (ع) بعد از ورود به زادگاه شهید باکری با استقبال مردمی، به مزار شهدای گمنام در میاندوآب رفته و با نثار فاتحه به روح شهدا، یاد و خاطره این عزیزان را گرامی داشتند و سپس در آئین جشنواره شعر رضوی حاضر شدند.

دیدار با جانبازان به‌ویژه جانبازان عملیات بیت‌المقدس، مقصد بعدی کاروان زیر سایه خورشید در میاندوآب بود تا خادمین بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) گوش جان به خاطرات این یادگاران دفاع مقدس بسپارند.

خادمان امام رضا (ع) و هیئت همراه سپس عازم مسجد جامع میاندوآب شدند و برای عزیمت به این مسجد، مسیر بازار بزازان و طلافروشان را انتخاب کردند که دراین‌بین نیز جلوه‌های نابی از عشق و ارادت مردم به اهل‌بیت (ع) خلق شد.

در این مکان مقدس، خادمان در آئین نمادین اهدای جهیزیه به نوعروسان مددجوی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز شرکت کردند.

اکنون دیگر نوبت آنهایی بود که با تجمع در مهد قرآن کریم و با چشمانی اشک‌بار از ساعت‌ها قبل انتظار ورود کاروان زیر سایه خورشید را می‌کشیدند تا پرچم متبرک به بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج (ع) را زیارت کنند.

در این مکان نیز حضور کودکان و نوجوانان و جوانان بسیار تماشایی بود و استقبال باشکوه نشان از ارادت مردم مؤمن دیار باکری‌ها به خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت داشت.

اما این تمام داستان سفر کاروان زیر سایه خورشید به دیار باکری نبود و خادمان امام رضا (ع) چشم‌انتظاران دیگری در چهاربرج داشتند که برای زیارت پرچم متبرک لحظه‌شماری می‌کردند.

سفیران ثامن‌الحجج (ع) عازم چهاربرج شدند و هنگام ظهر به این شهر رسیدند، استقبال مردم دیدنی بود.

در این شهر نیز حضور خیل مشتاقان امام رضا (ع) در ورودی شهر و استقبال از کاروان وصف‌ناشدنی بود که در پایان این مراسم، مردم، روح و جسم خود را با پرچم متبرک صیقل داده و بسته‌های متبرک حرم رضوی نیز در بین مردم پخش شد.

مقصد بعدی روستای چالخاماز و باروق بود و مردمی که از ساعت‌ها قبل برای دیدار با کاروان زیر سایه خورشید و زیارت پرچم متبرک از ساعت‌ها قبل در انتظار نشسته بودند و برنامه‌های مختلفی برای دیدار با آنها تدارک دیده بودند.

اما در مسیر چالخاماز تا باروق، کشاورزان و مسافران از زیارت پرچم متبرک بی نصیب نماندند و در چند نقطه کاروان ناچار به توقف شد تا مردمی که مشتاقانه در شوق زیارت بودند، موفق به زیارت پرچم متبرک شده و دل‌هایشان را روانه مشهد مقدس کنند.

حضور در جمع مردم دهستان للکلو و دیدار با بیماران بستری در بیمارستان‌های میاندوآب پایان بخش سفر دو روزه کاروان زیر سایه خورشید به این منطقه بود تا سایه دل‌انگیز خورشید هشتم در میان اشک و لبخندها به مقصد بعدی خود رهسپار شود تا هر آنکه پای رفتن تا حرمش را نداشت حرم را به خانه دلش دعوت کند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.