حمایت از بخش خصوصی در حوزه گردشگری در دستور کار میراث فرهنگی است
۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۳۸
شناسه : 300606
8
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: اعطای تسهیلات و حمایت از بخش خصوصی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری از اولویت‌های این اداره‌کل در سال‌جاری است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، جلیل جباری در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری میاندوآب و پیگیری مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی به این شهرستان که امروز در محل فرمانداری میاندوآب برگزار شد، اظهار کرد: مرمت، نگهداری و حفاظت بناهای تاریخی و تعیین حریم محوطه‌های تاریخی یکی از اولویت‌های اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی افزود: بحث اعطای تسهیلات و حمایت از بخش خصوصی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری یکی دیگر از اولویت‌های این اداره‌کل در سال‌جاری است.

جباری با اشاره به حمایت از سرمایه گذاران در حوزه گردشگری در سطح استان، گفت: آمادگی لازم برای احداث هتل، میهمان‌پذیر، واحدهای بوم‌گردی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را داشته و سرمایه‌گذاران در این زمینه و همچنین تولیدکنندگان حوزه صنایع دستی می‌توانند از تسهیلات ویژه با کارمزد هشت تا ۱۲ درصد بدون محدودیت در جهت سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه میاندوآب از نظر ظرفیت‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از شهرهای خاص در آذربایجان‌غربی بوده و تقویت زیرساخت‌های گردشگری رودخانه زرینه‌رود میاندوآب یکی از پیگیری‌های ما در سطح ملی است، تصریح کرد: وجود زیرساخت های گردشگری در میاندوآب و هم چنین رودخانه زرینه رود در این شهرستان می تواند زمینه را برای توسعه گردشگری فراهم کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی هم چنین از پیشرفت ۴۰ درصدی احداث ساختمان موزه میاندوآب خبر داد و گفت: این پروژه با۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیمه تمام مانده و مقرر شد پیگیری‌های لازم برای جذب اعتبار مورد نیاز آن انجام شود.

جبار افزود:  متاسفانه میاندوآب از حیث تعداد مراکز اقامتی، مجتمع‌های گردشگری و واحدهای بوم‌گردی و هتل جایگاه مطلوبی ندارد و باید زمینه را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم کنیم.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.