حماسه ۱۵ خرداد؛ مبدأ انقلاب اسلامی ایران است
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
شناسه : 308733
1
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: در قیام ۱۵ خرداد تحولی در اهداف و روش مبارزه روی داد و بر همین اساس نیز حضرت امام خمینی (ره) آن را مبدأ انقلاب اسلامی نامیدند.
پ
پ

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار زرین خبر با تسلیت سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد، اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی، نهضت‌های مختلفی مانند نهضت تنباکو، انقلاب مشروطه و نهضت ملی‌شدن نفت با اهداف و ارزش‌های مختلفی شکل گرفت.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به شکل‌گیری قیام خونین ۱۵ خرداد در سال ۴۲، افزود: انقلاب اسلامی نیز که ریشه در ۱۵ خرداد ۴۲ دارد با اهداف و ارزش‌های گسترده‌تر و کامل‌تر از نهضت‌های قبلی شکل گرفت و در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید.

وی گفت: در قیام ۱۵ خرداد تحولی در اهداف و روش مبارزه روی داد و بر همین اساس نیز حضرت امام خمینی (ره) آن را مبدأ انقلاب اسلامی نامیدند.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه حماسه ۱۵ خرداد را می‌توان حلقه وصل نهضت‌های ملت ایران دانست، تصریح کرد: ۱۵ خرداد در واقع به‌نوعی اصول و ارزش‌های بنیادین اسلامی و ملی همه نهضت‌های پیشین در صورت‌بندی نظام سیاسی جدیدی تداوم بخشید.

وی با اشاره به اینکه در این سیر بلوغ و تکامل نقش هویت شیعی و جریان مرجعیت شیعه بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: اکنون نیز ما به‌عنوان میراث‌داران این انقلاب و خون شهدا و ایثارگران وظیفه داریم، در پاسداری و حراست از این انقلاب و نیل آن به مقصود نهایی به وظیفه خود به نحو احسن عمل کنیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.