حضور گسترده مردم در خیابان‌های میاندوآب نگران کننده است
۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
شناسه : 287873
7

روند رو به رشد و صعودی آمار ابتلا به کرونا در میاندوآب و حضور گسترده مردم در خیابان‌ها و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نگران کننده است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، در جلسه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان میاندوآب که امروز با حضور اعضای ستاد در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، مانند همیشه اعضای جلسه ضمن ابراز نگرانی از روند رو به رشد و صعودی آمار ابتلا به کرونا در میاندوآب بر لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند و توجه به توصیه های بهداشتی تاکید کردند.

در این جلسه فرماندار میاندوآب با بیان اینکه همه صنوف موظف به رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی هستند، گفت: هر صنف یا هرکسی که موارد بهداشتی را رعایت نکند باید برخورد شود.

مهدی قهرمانی اظهار کرد:کمبودهای موجود در زمینه مواد ضدعفونی کننده در برخی داروخانه ها را با معاونت غذا و داروی استان در جریان گذاشته‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به تلاش ها و اقدامات خیرین در سطح شهرستان برای تامین اقلام ضروری و مورد نیاز، افزود: پیشگامی خیرین در راستای تهیه و توزیع اقلام بهداشتی قدم بزرگی در حل مشکلات موجود بوده است و جای تقدیر و تشکر دارد.

قهرمانی با تاکید بر ضدعفونی مراکز پرتردد شهر، تصریح کرد: ضدعفونی و گندزدایی مراکز پرتردد شهر با هماهنگی ارگان‌های مختلف از جمله شهرداری با شبکه بهداشت و درمان تداوم یابد.

حضور گسترده مردم در خیابان‌ها نگران کننده است

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب نیز در این جلسه بار دیگر با هشدار نسبت به روند صعودی ابتلا به ویروس کرونا، اظهار کرد :حضور گسترده مردم در خیابان‌ها و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نگران کننده است.

سهراب حیدری گفت: با حضور مردم در خیابان‌های میاندوآب اینگونه احساس می‌شود که مردم روزهایی که در خانه مانده بودند را جبران می‌کنند.

وی با تاکید بر  اینکه کرونا اختصاص به سن و قشر خاصی نداشته و همه را درگیر می کند، افزود: کرونا سن و سال نمی‌شناسد و چهره آن مرموز است و همه باید به جد به فکر سلامتی خودشان باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب تصریح کرد: مواد ضدعفونی کننده به میزان کافی در سطح شهر موجود بوده و هر ارگان و یا هر کسی تمایل به خرید داشته باشد به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان می‌تواند با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان در محل فعالیت خود دریافت کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون در پیک صعودی بیماری هستیم و وارد مرحله نزولی نشده‌ایم، اظهار کرد: وضعیت فعلی میاندوآب حاکی از آن است که با حضور مردم در خیابان‌ها پیک دوم شدیدتر از پیک اول خواهد بود و لذا برای مهار و کنترل بیماری کرونا باید همه کمک کنند.

 ثبت‌نام در سامانه وزارت بهداشت لازمه فعالیت اصناف

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار میاندوآب نیز در  این جلسه با بیان اینکه اصناف برای فعالیت باید در سامانه وزارت بهداشت ثبت‌نام کنند، گفت: برای ثبت‌نام در این سامانه تا ۲۸ فروردین فرصت وجود دارد و تمدید نخواهد شد‌.

حسام‌ شیرازه‌محبت اظهار کرد: اصناف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا و با ثبت‌نام در سامانه http://salamat.gov.ir فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه پس از پایان مهلت مقرر امکان ثبت‌نام میسر نخواهد بود، افزود: در صورت تمدید طرح فاصله‌گذاری و محدودیت‌ها پس از پایان فروردین نیز از فعالیت اصنافی که ثبت نام نکرده اند جلوگیری خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار میاندوآب تصریح کرد:  ضدعفونی و گندزدایی مراکز پرتردد شهر با هماهنگی ارگان‌های مختلف از جمله شهرداری با شبکه بهداشت و درمان تداوم یابد.

شیرازه‌محبت افزود:‌ بررسی نامحسوس و نظارت دقیق بر وضعیت بازار در جهت جلوگیری از افزایش قیمت، کمبود مواد غذایی و بهداشتی با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت از اولویت‌های کاری باشد.

پلمپ ۲۰ واحد صنفی متخلف در 3 روز گذشته

فرمانده انتظامی میاندوآب نیز در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کارکنان و مدیریت حوزه سلامت شهرستان میاندوآب، گفت: فعالیتهای پرسنل شبکه بهداشت و درمان همانند سربازان در جبهه های حق علیه باطل است.

سرهنگ حسن شیخ نژاد اظهار کرد: امروز جنگی را شروع کرده ایم که پرسنل شبکه بهداشت و درمان همانند سربازان خط مقدم جبهه ها در خط مقدم مبارزه با این بیماری شهید می‌شوند و همانند آن جان برکفان ایثار و از خود گذشتگی را یکبار دیگر به مرحله اجرا گذاشتند،

وی در ادامه افزود: در سه روز گذشته ۲۰ واحد صنفی متخلف با همکاری شبکه بهداشت و درمان میاندوآب پلمپ شده است.

فرمانده انتظامی میاندوآب همچنین با اهدا لوح تقدیر به دکتر سهراب حیدری مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب به نمایندگی از کارکنان حوزه سلامت شهرستان میاندوآب از زحمات وی و پرسنل تحت امر وی تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.