حضور در تجمعات و مراسم‌ عروسی و ترحیم، عامل اصلی افزایش آمار مبتلایان کرونا
۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
شناسه : 289258
6

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: منشا و عامل اصلی افزایش بستری‌های بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در روزهای اخیر، حضور در تجمعات مانند مراسم‌های عروسی و ترحیم است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، سهراب حیدری در گفت و گو با خبرنگاران در میاندوآب درباره اصلی ترین دلیل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان، استان و کشور، گفت: مطابق مطالعات صورت گرفته‌ درخصوص دلایل بروز پیک جدید بیماری کرونا در سطح منطقه و شهرستان،برگزاری مراسم‌های عروسی وترحیم و تجمعات به عنوان اصلی ترین منشاء این موضوع شناسایی شده‌‌است، به نحوی که تمامی موارد بیماری به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با مراسمات مذکور ارتباط داشته‌‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب افزود: بر همین اساس تشکیل تجمعاتی از این دست، بعنوان عاملی خطرناک در اشاعه بیماری کرونا و مصداق بارز تهدید علیه سلامت عمومی تلقی خواهد شد.

وی اظهار کرد: شبکه بهداشت ودرمان میاندوآب به عنوان حافظ سلامت عمومی جامعه از مردم شهرستان خواستار است که به خاطر سلامتی خود و دیگر اعضای خانواده از برگزاری مراسم‌های عروسی، تولد و ترحیم خودداری نموده و از حضور در تجمعات به جدّ خودداری کنند.

این پزشک متخصص عفونی با تاکید بر رعایت فاصله گذازی اجتماعی و استفاده از ماسک، تصریح کرد: برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی، شستن دست‌ها و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذازی اجتماعی از الزامات بوده و باید کاملا رعایت شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.