حضور در انتخابات؛ نشان از بلوغ بالای فکری دارد
۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
شناسه : 287097
5

بسیاری از کارشناسان و مردم در آذربایجان‌غربی معتقدند که حضور در انتخابات نشانه بلوغ بالای فکری است و مردمی که صاحب بلوغ فکری بالایی باشد، بدون تردید نسبت به سرنوشت خود احساس وظیفه می‌کند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر به نقل از اروم نیوز،

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی‌ روز جمعه هفته جاری، ۲ اسفند همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی و ارومیه برگزار می‌شود و در صورتی که انتخابات به دور دوم نکشد، تکلیف ۱۲ کرسی این استان در مجلس مشخص می‌شود.

سه کرسی از این تعداد سهم ارومیه و یک کرسی سهم هرکدام از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه دیگر شامل «سلماس»، «خوی و چایپاره»، «ماکو، شوط، پلدشت و چالدران» در شمال استان و «مهاباد»، «بوکان»، «میاندوآب»، «نقده و اشنویه»، «شاهین‌دژ و تکاب» و «پیرانشهر و سردشت» در جنوب استان است.

بسیاری از کارشناسان و مردم در آذربایجان‌غربی معتقدند که حضور در انتخابات نشانه بلوغ بالای فکری است و مردمی که صاحب بلوغ فکری بالایی باشد، بدون تردید نسبت به سرنوشت خود احساس وظیفه می‌کند و به این باور می‌رسد اگر در انتخابات شرکت نکند، حقی از او ضایع می‌شود.

بر اساس آمار برای رسیدن به هر کرسی نمایندگی مجلس از آذربایجان‌غربی به طور متوسط ۱۶ نامزد به رقابت می‌پردازند و کارشناسان معتقدند که این نرخ متوسط قابل توجه و منطقی بوده و نویدبخش تبلیغات انتخاباتی پرشور و نشاط در سطح استان است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی نیز این مورد این نرخ متوسط بیان کرد: بیشترین رقابت در بین این حوزه‌ها مربوط به شهرستان ارومیه با رقابت متوسط ۲۲ نفر برای هر کرسی و کمترین رقابت نیز مربوط به بوکان با هشت نفر برای هر کرسی است.

مصطفوی اضافه کرد: علاوه بر این دو حوزه انتخابیه، ۱۹ نفر در حوزه شاهین‌دژ و تکاب، ۱۸ نفر در حوزه نقده و اشنویه، ۱۷ نفر در سلماس، ۱۷ نفر در حوزه انتخابیه ماکو، شوط، پلدشت و چالدران، ۱۶ نفر در حوزه انتخابیه خوی و چایپاره، ۱۳ نامزد در حوزه پیرانشهر و سردشت، ۱۱ نفر در میاندوآب و۱۰ نامزد در مهاباد رقابت می‌کنند.

وی بیان کرد: تعداد نامزدهایی که در هر حوزه رقابت می‌کنند به گونه‌ای است که هم زمینه را برای انتخابات پرشور فراهم می‌کند و هم نامزدها فرصت شناساندن خود را به اندازه کافی دارند.تعداد افراد تایید صلاحیت شده نهایی در استان ۲۰۲ نفر است که از این تعداد، پنج نفر انصراف دادند و ۱۹۷ نفر برای رسیدن به ۱۲ کرسی مجلس در استان با هم رقابت خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی معتقد است که شیرینی شور و نشاط انتخاباتی نباید با تخلف برخی از نامزدها تلخ شود تا مردم به صورت حداکثری و در چهارچوب قانون به یک انتخابات سالم و قانونمند روی بیاورند.

علی مصطفوی با تاکید بر اینکه نامزدها زمان قابل توجهی برای شناساندن خود و تبیین برنامه‌ها و اهداف شان در اختیار دارند، ابراز امیدواری کرد که «این افراد منادی قانون‌مداری باشند».

گفتنی است تبلیغات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی‌از پنج‌شنبه گذشته، به طور رسمی ‌در سطح کشور آغاز شده و نامزدها تا صبح روز فردا پنج‌شنبه برای اقناع مردم و کسب رای فرصت دارند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.