حضرت زینب کبری(ص)، الگوی پرستاران/ ایثار و فداکاری پرستاران و کادر درمان در تاریخ ثبت خواهد شد
۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
شناسه : 297771
7
امام جمعه میاندوآب: امام جمعه میاندوآب گفت: مبارزه با کرونا نیز مانند دوران جنگ عرصه ایثارگری بود و پرستاران حضرت زینب گونه وارد عرصه مبارزه با بیماری کرونا شدند و ایثارگری کردند و  تاریخ این عزت و ایثار را ثبت خواهد کرد.
پ
پ

به گزارش زرین‌خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب کبری(س)، اظهار کرد: صبر، استقامت، بردباری، شجاعت، درایت، آرامش از جمله ویژگی‌های حضرت زینب کبری(س) است.

امام جمعه میاندوآب افزود: حضرت زینب کبری(س) بعد از واقعه کربلا و در اوج مصیبت و مشکلات در مجلس یزید، در مقابل یزیدیان و دشمن ایستاد و حقایق را گفت.

وی با بیان اینکه روز ولادت حضرت زینب کبری(س) به درستی به نام روز پرستار نامگذاری شده است، گفت: دنیای امروز، دنیای بحران و ناامنی و … است و روزی مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن و در جبهه جنگ است و روزی نیز در میدان مبارزه با بیماری ها.

حسن زاده با اشاره به اینکه در دوران مبارزه با ویروس کرونا نیز کادر درمان و سلامت وپرستاران ایثار و شجاعت را نشان داده و به مردم خدمت کردند که قطعا دارای اجر و پاداش الهی استT تصریح کرد: پرستاران در ایام کرونایی ایثار هشت سال دفاع مقدس را تداعی کرده و حتی پرستاران بازنشسته به صورت خودجوش به میدان آمدند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه پرستاران روحیه زینب گونه خود را نشان دادند، افزود: پرستاران رویش و تداعی گر روحیه فداکاری و ایثارگری حضرت زینب‌کبری(س) بوده و از ایشان الگو گرفته اند و تک تک مردم ایران اسلامی قدردان این عزیزان هستند.

وی گفت: در حالی که  در ایام کرونایی، این ویروس ترس و دلهره به جان همه انداخته بود، این پرستاران و کادر درمان بودند که زینبی وار بر بالین بیماران حاضر شده و از آنان مراقبت کردند.

حسن زاده به شهید نامیدن پرستاران و مدافعان سلامت در ایام کرونایی اشاره و تصریح کرد: مبارزه با کرونا نیز مانند دوران جنگ عرصه ایثارگری بود و پرستاران حضرت زینب گونه وارد عرصه مبارزه با بیماری کرونا شدند و ایثارگری کردند و  تاریخ این عزت و ایثار را ثبت خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.