حضرت زهرا(س) برای دفاع از حریم امامت  و ولایت جهاد کرد
۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
شناسه : 292676
11
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد مجتهد شبستری گفت: حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت آرام و قرار نداشته و ساکت ننشستند و با تمام وجود در این راه مبارزه کردند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر،حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد مجتهد شبستری امروز در نخستین روز از عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مصلی امام خمینی(ره) میاندوآب در سخنانی با اشاره به ویژگی های حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: حضرت زهرا(س) مورد احترام و علاقه پیامبر گرامی اسلام(ص) بود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) یک جهاد شروع کردند، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت، جهاد مستمری داشته و علم مبارزه را برداشته و شبانه به در خانه مهاجرین و انصار رفتند که غدیرخم را فراموش نکنید.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) به عنوان یک زن، حرکت سیاسی عظیمی را آغاز کردند، تصریح کرد: حضرت زهرا (س) اولین مدافع و شهید حریم ولایت هستند که در دفاع از حق به پاخاست.

مجتهد شبستری با تاکید بر اینکه انسان باید زمان شناس باشد و به وظیفه خود عمل کند، افزود: باید ضرورت جامعه را تشخیص داد و مطابق با آن عمل کرد.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع سکوت جایز نیست، گفت: از لحاظ علم و زهد در اوج باشی ولی ضرورت جامعه را در‌ک نکنی و زمانه را نشناسی و در سنگر دفاع از حریم امامت و ولایت عقب بمانی، شایسته نیست.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه گریه های حضرت زهرا(س) نیز دشمنان را به درد می آورد، اظهار کرد: گریه های حضرت زهرا(س) فقط بحث فراق پیامبر اکرم(ص) نبود، نمادی از اعتراض، مبارزه و حرکت جهادی بود.

وی افزود: حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت آرام و قرار نداشته و ساکت ننشستند و با تمام وجود در این راه مبارزه کردند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.