بنرهای تبلیغاتی جای تمثال شهدا را گرفت+ تصاویر
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
شناسه : 272457
6

دیگر از تصاویر شهدا که در ورودی میاندوآب از سمت تبریز در سال های 93 و 94 نصب شده بود، خبری نیست و تصاویری گرفته شده، نشان می دهد که بنرهای تبلیغاتی جای تصاویر شهدا را گرفته اند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، امام خمینی(ره) در باره اهمیت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا می فرمایند:”  زنده نگهداشتن یاد شهدای انقلاب باعث تداوم حرکت انقلاب است” و مقام معظم رهبری نیز در این زمینه می فرمایند:” یاد شهیدان نباید در جامعه ی ما از ذهنیتها خارج شود. شهیدان را باید زنده نگه داشت. یاد شهیدان را باید گرامی بدارید و زنده نگه دارید.”

به منظور توسعه و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و عمل به منویّات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری، بزرگراه ها و خیابان های شهرهای مختلف کشور، مزین به تصاویر شهدای عزیزمان می شوند که نصب تابلو و نقاشی تصاویر شهدا در نقاط مختلف شهر نیز نشان می‌دهد که شهدا فراموش نشده و در یادها مانده‌اند و از سوی دیگر مایه دلگرمی برای خانواده شهدا نیز هست.

در این راستا نیز در سال های گذشته و در سال 94 پس از 30 سال، تندیس شهید باکری در میدان آزادی میاندوآب نصب شد و پس از 14 سال نیز مزار مطهر شهدای گمنام ساماندهی شده و امروز به محلی برای برگزاری برنامه های فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تبدیل شد و در کنار آن برخی اقدامات مانند نصب تصاویر شهدا در ورودی های شهر انجام گرفت.

شهدا ستاره هایی هستند که درخشیدند و راه را نشانمان دادند و برای همین است که کوچه ها، خیابان ها، مدارس، دانشگاه ها و سالن ها و مکان های مختلف را به نامشان کردیم تا همواره یاد و خاطره آنها در یادمان باشد و فراموش نکنیم که به برکت خون این شهیدان است که به سرمنزل آرامش و امنیت رسیده ایم و تصاویرشان را باید در گوشه گوشه شهر نصب کنیم تا از یاد نبریم که برای این انقلاب و امنیت، خون ها ریخته شده است و چه مادران و پدرانی که سختی فراق فرزند را به خاطر انقلاب و اسلام را به جان خریده اند.

شهدا جان خود را فدا کردند وشهید شدند و رفتند تا ما بمانیم ، سر دادند تا ما سرافراز باشیم، پا دادند تا ما با قدم های استوار در دفاع از انقلاب ثابت قدم باشیم ، دست دادند تا با اتکاء به قدرت لایزال خداوند پرچم وحدانیت را در سراسر جهان به اهتزاز در آوریم ، جان دادند تا ما در کمال آرامش زندگی کنیم و اکنون وظیفه ما است که با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ادامه راه این عزیزان، به وظیفه خود عمل کنیم.

باید گفت که نصب تمثال و تابلو شهدا یکی از کارهای فرهنگی بوده و یکی از کمترین وظایف ما در قبال شهداست ولی حدود سه چهار ماهی است که دیگر از تصاویر شهدا که در ورودی میاندوآب از سمت تبریز در سال های 93 و 94 نصب شده بود، خبری نیست و تصاویری که در دو برهه زمانی مختلف گرفته شده، نشان می دهد که بنرهای تبلیغاتی جای تصاویر شهدا را گرفته اند.

تاریخ انقلاب اسلامی ایران، سرشار از روحیه شهادت طلبی و ایثار است و ما اکنون این امنیت و آرامشی را که داریم مدیون این شهادت طلبی ها و ایثارگری هایی هستیم که هنوز هم باب آن بسته نشده و جوانان برومند این مرز و بوم مدافعان حرم شده و در فراتر از مرزها جان خود را فدای دفاع از انقلاب و آرمان های انقلاب می کنند.

امیدواریم تا مسئولان ذی ربط هر چه سریعتر در راستای نصب مجدد تصاویر شهدا در محل هایی که پیش بینی شده، اقدام کنند تا هم مردم انقلابی و شهید پرور میاندوآب که 850 شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده اند، از این موضوع رنجیده خاطر نشوند و هم فرهنگ و یاد و خاطره شهدا و شهادت همیشه زنده بماند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.